Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-01@22:12:12 GMT

پیمانکاران نظامی آمریکا از عراق خارج می شوند

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۵۳۵۰

پیمانکاران نظامی آمریکا از عراق خارج می شوند

به گزارش وانانیوز، 

 خبرگزاری رویترز به نقل از سه نظامی عراقی روز جمعه گزارش داد، نیروهای آمریکایی آماده می‌شوند تا ۴۰۰ کارمند دو شرکت نظامی مذکور را از پایگاه نظامی "بلد" که در آن مشغول به فعالیت هستند، تخلیه کنند.

کارشناسان نظامی آمریکایی، عراقی‌ها را در پایگاه "بلد" واقع در شمال عراق آموزش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع،‌ روند خارج کردن این افراد به زودی در دو  مرحله انجام می‌گیرد.

این منابع تاکید کردند، خروج قریب الوقوع این پیمانکاران نظامی نشان از تهدیدات امنیتی دارد.

پایگاه نظامی "بلد" اخیرا با سه خمپاره هدف گرفته شد و هیچ گروهی مسؤولیت آن را نپذیرفت.

علاوه بر آن دو پایگاه عراقی دیگر نیز که پذیرای نیروهای آمریکایی هستند، ظرف روزهای گذشته هدف حملات راکتی و موشکی قرار گرفتند که در این موارد نیز هیچ گروه یا نیروی نظامی مسؤولیتی را برعهده نگرفتند.

روز چهارشنبه نیز در نزدیکی مقر شرکت نفت آمریکایی "اکسون موبیل" در نزدیکی شهر بصره در جنوب عراق حمله موشکی رخ داد.

روند خارج کردن کارمندان آمریکایی برای اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد زیرا وزارت خارجه آمریکا اواسط ماه گذشته میلادی دستور خروج کارمندان دولت آمریکا را از عراق بعد از اعلام نگرانی ارتش ازبابت تهدیدات قریب‌الوقوع در این کشور صادر کرد.

در آن زمان وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از کارمندان غیرضروری خود خواست با پروازهای تجاری در اسرع وقت عراق را ترک کنند.

در آن برهه همچنین منابع شرکت نفت جنوب در استان بصره گفتند،‌ کارمندان اکسون موبیل عراق را ترک کردند و ده‌ها کارمند و کارگر فعال در میدان نفت غرب "القرنه ۱" از محل‌ خدمت خود به سمت کویت رفتند.

خروج کارمندان اکسون موبیل چند ساعت بعد از هشدار اداره پرواز فدرال آمریکا به خطوط تجاری واشنگتن در زمینه رعایت جانب هوشیاری در جریان پروازها در حریم هوای آب‌های خلیج فارس روی داد.

نیروهای امنیتی با این وجود تاکید کرده‌اند، تمام تدابیر بازدارنده را علیه حملات لحاظ خواهند کرد.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۵۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران

یک سازمان حقوق بشری در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزهای خود به غزه مدارس این باریکه را به پایگاه‌های نظامی برای خود تبدیل کرده است.

به گزارش ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه امروز-چهارشنبه- در بیانیه‌ای تاکید کرد: اسرائیل به‌طور عامدانه مراکز غیرنظامی را نظامی می‌کند و مدارس و مراکز آموزشی را به پایگاه‌های نظامی در چارچوب حملاتش به نوار غزه برای هفتمین ماه متوالی تبدیل کرده است. ارتش اشغالگر به بمباران و ویرانی هدفمند و گسترده مدارس و کشتار و اعدام غیرقانونی غیرنظامیانی که به مدارس پناه آورده‌اند اکتفا نکرد بلکه تعدادی از مدارس را به پایگاهایی نظامی برای خود و تمرکز نیروها و تجهیزاتش و همچنین مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است که این امر نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قواعد جنگ است.

طبق گزارش روسیا الیوم، این سازمان حقوق‌بشری اعلام کرد: این جنایت‌های اسرائیل در راستای تداوم میراث استعماری است که بر پایه سلطه گری و برچیده شدن مولفه‌های اصیل و اساسی ملت‌ها به ویژه فرهنگی و آموزشی بنا نهاده شده است. ارتش اسرائیل در حمله به غزه بسیاری از مدارس این منطقه را به پایگاه‌های نظامی و مراکز بازداشت تبدیل کرده است؛ مدارسی مانند صلاح‌الدین که در ماه فوریه به بازداشتگاه و مرکز بازجویی برای صدها غیرنظامی تبدیل شد. در روز ۳۰ آوریل امیر بوخبوط خبرنگار اسرائیلی ویدیویی منتشر کرد که نشان می‌دهد ارتش این رژیم یک پایگاه نظامی عملیاتی در داخل یک مدرسه در نوار غزه ایجاد کرده است و این پایگاه وابسته به تیپ ۱۶۲ است و از داخل آن عملیات نظامی انجام می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: نظامیان اسرائیلی ویدیوهای زیادی منتشر کردند که نشان می‌دهد آنها به مدارس هجوم می‌آورند و آوارگان را مجبور به تخلیه آن‌ها می‌کنند، همچنین آن‌ها در برخی از کلاس‌ها مستقر شده و از داخل آن‌ها تیراندازی می‌کنند. این نظامیان همچنین یک مدرسه وابسته به سازمان ملل را منفجر می‌کنند و به این کار افتخار می‌کنند. اسرائیل ۸۰ درصد مدارس غزه را به طور کامل و یا جزئی ویران کرد، این رژیم حتی مدارس وابسته به سازمان ملل که به پناهگاهی برای آوارگان تبدیل شده تخریب کردند و حملات این رژیم همچنان ادامه دارد حتی در مناطقی که خود آن‌ها گفته‌اند امن هستند. علاوه بر ده‌ها هزار شهید و مجروح در غزه، ۶۲۵ هزار دانش‌آموز از حق آموزش محروم هستند، از سوی دیگر ۶ دانشگاه در نوار غزه تخریب شده است که یکی از آن‌ها چند هفته بعد از اینکه به عنوان پایگاه‌ نظامی برای اسرائیل از آن استفاده می‌شد، توسط این رژیم منفجر شد.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بخش دیگری از بیانیه خود بر لزوم محافظت از مدارس غزه تاکید کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تا به تل‌آویو فشار بیاورد و عملیات نظامی در داخل و علیه مدارس غزه را متوقف کند.

این سازمان همچنین خواستار ورود کمیته‌های فنی متخصص به داخل غزه و انجام تحقیق درمورد جنایت‌های وحشتناک اسرائیل و نسل کشی مردم فلسطین در غزه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت