Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@21:57:30 GMT

نکوداشت فرهنگ پهلوانی در جوار شهدای شیروان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۵۳۶۱

نکوداشت فرهنگ پهلوانی در جوار شهدای شیروان

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیین نکوداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با حضور جمعی از پهلوانان، مسئولان و علاقه‌مندان به این ورزش باستانی، 31 خردادماه در جوار مزار شهدای گمنام واقع در جبل‌النور(شیرکوه) شهرستان شیروان برگزار شد.
در روز هفده شوال سال پنجم هجری قمری در جنگ خندق حضرت علی(ع) با عمر و بن‌عبدود، پهلوان نامدار عرب به مبارزه پرداخت و او را شکست داد و به همین دلیل است که این روز را در تقویم رسمی کشورمان به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آیین که با حضور علی خالق‌زاده، رئیس اداره ورزش و جوانان و حسین اکبری، فرمانده سپاه ناحیه شیروان برگزار شد؛ جمعی از باستانی‌کاران گود زورخانه شهید نکویی همراه با نوای مرشد به هنرنمایی پهلوانی پرداختند.
مداحی توسط محمدی، ذاکر اهل بیت(ع)، عطرافشانی و قرائت فاتحه بر مزار شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های این نکوداشت بود.
حسینعلی ظفری انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نکوداشت روز فرهنگ پهلوانی ورزش زورخانه ای شیروان ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در قم

آیین تشییع پیکر مطهردو شهیدگمنام دفاع مقدس عصر جمعه با حضور حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد تولیت آستان مقدس مسجد جمکران، آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س)، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه، آقامیری استاندار قم و خیل عاشقان و منتظران امام زمان(عج) برگزار شد.پیکرهای مطهر شهدا از میدان آل یاسین تا صحن مسجد مقدس جمکران تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله حسینی بوشهری در صحن امام مهدی(عج) توسط آیت الله سعیدی و حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد به خاک سپرده شد به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079493 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • ویدیو/ بدرقه شهدای گمنام در رفسنجان و اصفهان
  • آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در قم
  • گزارشی از نکوداشت مختومقلی فراغی؛ شاعری که وحدت‌بخش بود
  • آئین نکوداشت مختومقلی فراغی در بجنورد برگزار شد