Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@19:39:32 GMT

مقرراتي براي مشاجره

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۵۷۱۶

مقرراتي براي مشاجره

خبرگزاري آريا -

اگر شما هم جزء آن گروه از زوجين مي باشيد که عدم مهارت و اختلاف سليقه را علت و ريشه اصلي مشکلاتتان مي دانيد، بهتر است با ما همراه شويد ....
بخش عمده‌اي از مشاجرات و مشكلات در زندگي مشترك زوج‌ها به دليل داشتن اختلاف سليقه، توقعات و انتظارات آنها از يكديگر روي مي‌دهد. اين اختلاف سليقه‌ها در برخي موارد باعث مشاجرات ميان آنها مي‌شود كه گاه اين مشاجرات روند نامطلوبي داشته و منجر به از هم پاشيدگي خانواده مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درست است مشاجرات بين زن و مرد به‌طور طبيعي اتفاق مي‌افتد اما آنچه اهميت زيادي دارد تداوم خانواده و روابط بين زن و مرد پس از مشاجره است. روانشناسان و مشاوران خانواده راهكارهاي ارتباطي و مهارت‌هاي مقابله‌اي متعددي را براي پايان دادن به مشاجرات خانوادگي عنوان مي‌كنند.
توقعات دور از انتظار، سوء تفاهم‌ها، قضاوت‌هاي منفي، نگراني‌هاي بي‌دليل، مقايسه اشتباه و همچنين مشكلات ديگري كه باعث كدورت و مشاجره ميان زن و شوهر مي‌شود باعث آشفتگي فضاي خانواده شده و همچنين بسياري از بحث و جدل‌ها را در خانه به دنبال دارد.
اين جدل‌ها عمدتاً ناشي از شناخت نادرست زوج‌ها از يكديگر است زيرا معيارهاي واقعي ازدواج زن و مرد براي برخورداري از يك زندگي مشترك مناسب با يكديگر متفاوت است.
يک بررسي جديد نيزنشان مي‌دهد که بر خلاف تصور رايج، ميزان مشاجرات و جدلها در طول ازدواج به طور نسبي بدون تغيير مي‌ماند. لذا اختلافات و دعواها را به حال خود رها نکرده و سعي کنيد همواره براي کسب تفاهم و هماهنگي بيشتر با هم تلاشي جدي و آگاهانه کنيد.
اين بررسي بر روي 1000 زوج در طول 20 سال انجام شده است. پژوهشگران در سال 1980 از 2033 فرد ازدواج‌کرده که حداکثر 55 سال داشتند درباره کيفيت ازدواج و روابط‌شان با همسرهاي‌شان سوال کردند. همين زوج‌ها پنج بار ديگر در طول 20 سال بعدي مورد پرسش‌‌هاي مشابهي قرار گرفتند.
اين بررسي 20 ساله نشان داد که تغيير چنداني در ميزان اختلافات ميان همسران در طول زمان رخ نمي‌دهد؛ البته کاهش بسيار اندکي در ميزان اختلافات گزارش‌شده در سال‌هاي پاياني بررسي يافت شد که بيش از همه مربوط به زوج‌هاي با اختلافات بالا بود. به هر حال ميزان اين تغييرات در طول زمان اندک بود.
اگر شما هم جزء آن گروه از زوجين مي باشيد که عدم مهارت و اختلاف سليقه را علت و ريشه اصلي مشکلاتتان مي دانيد، بهتر است ادامه اين يادداشت را از نظر بگذرانيد. ما به شما پيشنهاد مي کنيم بعد از اين که در بحث و دعوايي ناخواسته با همسر خود قرار گرفتيد، توصيه‌هاي ارائه شده در اين مقاله را به کار بگيريد تا بتوانيد سريع‌تر آشتي کرده و آرامش را دوباره به روابط‌تان بازگردانيد.
رفتار غيرعادي و عجيب: اين قضيه که شما بپذيريد، بحث و دعوا نيز بخشي از روابط شما با همسرتان را تشکيل مي‌دهد، بسيار مهم است، اما دانستن راهي براي آشتي کردن شايد از اهميت بيشتري برخوردار باشد.همه ما در زمان و مکان‌هاي مختلف ممکن است رفتارهاي متفاوتي از خود بروز دهيم، اما وقتي به نظر مي رسد، بحث و دعوا جز اينکه باعث انزجار و لطمه ديدن احساس شده و به رابطه سالم صدمه وارد مي‌کند، فايده ديگري ندارد لذا بايد آن را متوقف کنيم.
اولين گام به سوي اين هدف، اين است که بفهميد واقعاً سر چه چيزي در حال بحث کردن با يکديگر هستيد و ديدگاه متضادتان را تعادل ببخشيد، بعد از آن شما مي‌توانيد تکنيک‌هاي زير را به کار ببنديد؛ اجراي بعضي از اين تکنيک‌ها را بايد خود به تنهايي بر عهده بگيريد و در بعضي ديگر، همکاري همسرتان نيز ضروري به نظر مي‌رسد:
خودآگاه باشيد: خودآگاهي و مسئوليت‌پذيري، اولين گام براي اجتناب از تضادها است، تقريباً غيرممکن است که شما بتوانيد همسرتان را بدون تغيير رفتار خود تغيير دهيد‌، اما اگر رفتار خودتان را تغيير دهيد، در اکثر اوقات واکنش رفتاري او نيز متفاوت خواهد بود.
در مورد اينکه آيا شما تحت تأثير عوامل ديگري قرار گرفته‌ايد يا خير؟ فکر کنيد، نيروي عوامل و شرايط خارجي به هيچ وجه تخمين زدني نيست، آيا شما خسته‌ايد؟ در مورد چيزي نگرانيد؟ يا از موضوعي ناراحت هستيد؟

همسر شما نمي‌تواند به شما القاء کند که چه احساسي داشته باشيد. احساسات شما تحت نظارت و کنترل خود شما است؛ اگر عصباني هستيد بگوييد “من عصباني‌ام به اين علت که …”‌‌‌ نه اين که فقط بگوييد “تو مرا عصباني کردي “
احساسات خود را کنترل کنيد: همسر شما نمي‌تواند به شما القاء کند که چه احساسي داشته باشيد. احساسات شما تحت نظارت و کنترل خود شما است؛ اگر عصباني هستيد بگوييد “من عصباني‌ام به اين علت که …”‌‌ نه اين که فقط بگوييد “تو مرا عصباني کردي “.
بهبودسازي روابط : داشتن ارتباطات مناسب براي برقراري آرامشي دوباره، بسيار حياتي و مهم است، اغلب دعواهايي که مرتب تکرار مي‌شوند، فقط به اين دليل است که يکي از همسران يا هر دوي آنها، احساس مي‌کنند طرف مقابل حرف هايش را نمي‌شنود و يا به آن اعتنا نمي‌کند، تکنيک‌هاي زير ضمن اينکه، شانس مورد توجه قرار گرفتن شما را توسط همسرتان، افزايش مي‌دهند، به شما نيز کمک مي‌کنند به همسرتان نشان دهيد؛ به او توجه داريد و به حرف‌هايش اهميت مي‌دهيد.
گوش کنيد: اين مهمترين بخش براي داشتن ارتباطي خوب و مناسب است، به حرف‌هاي همسر خود بدون حدس و گمان و قضاوت، گوش دهيد.
کنکاش کنيد: سۆالاتي بپرسيد براي اين که مطمئن شويد، منظور حرف‌هاي همسر خود را به درستي فهميده‌ايد.
توضيح دهيد: اين نوع ديگري از کنکاش است، براي اينکه در جهت درک ديدگاهتان، به همسر خود اطلاعات بيشتري بدهيد، آماده باشيد، توقع نداشته باشيد که او ذهن شما را بخواند.
تأکيد کنيد: خود را به جاي همسرتان قرار دهيد؛ حدس بزنيد که او چه احساسي دارد و بگذاريد او بفهمد که شما به او توجه داريد، مثلاً بگوييد «مي دانم که الان چقدر ناراحت هستي؟»
به طور گويا بيان کنيد و بگوييد، منظورتان چيست و آنچه مي‌گوييد چه معنايي دارد، واضح و آشکار سخن بگوييد و نکته‌گويي کنيد.
خشم خود را کنترل کنيد: عصبانيت نيز نيرويي است که به ما کمک مي‌کند تا بتوانيم به خواسته‌هاي خود برسيم، اما اگر عصبانيتتان به حدي است که از بحثي اصولي و عاقلانه جلوگيري مي‌کند، سعي کنيد بحث خود را متوقف کرده و از راهکارهاي زير استفاده کنيد.
به صورتي مۆثر و ثمربخش بحث کنيد: سعي کنيد در هر مکان و هر زماني اين راهکار را به ياد داشته باشيد. هر بحثي اگر نتيجه‌اي داشته باشد که توسط همسران مورد توجه قرار گيرد، راهکاري است براي جلوگيري از وقوع بحثي مشابه.
نوبت حرف زدن را رعايت کنيد: به طرف مقابلتان نيز فرصت براي حرف زدن بدهيد و نوبت خود را حفظ کنيد، در اين صورت است که بحث تا بهبود روابط ادامه مي‌يابد.
منابع: روزنامه ايران ، همشهري آنلاين همراه با تغييرات و اضافات،تبيان


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بایرن از هواداران: همه قرمزپوش باشید!‏

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ پس‌فردا، سه‌شنبه، در آلیانز آرنا ‏میزبان رئال مادرید خواهد بود. دیداری حساس و سرنوشت‌ساز در ‏دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا. 

بایرن مونیخ می‌خواهد از امتیاز میزبانی مقابل رئال مادریدی که ‏منچسترسیتی را حذف کرده نهایت استفاده را ببرد. باشگاه آلمانی با ‏انتشار یک بیانیه در سایت رسمی خود از هواداران درخواست کرد ‏همگی با لباس‌های یکدست قرمز در آلیانز آرنا حضور یابند و با تمام ‏قوا تیمشان را تشویق کنند.‏

در بیانیه بایرن مونیخ چنین آمده است: "بازی با رئال مادرید ‏مسابقه‌ای است که همه دنیا به آن چشم دوخته. همه نگاه‌ها به ‏مونیخ و آلیانز آرنا است. درخواست تیم و مدیران باشگاه از هواداران ‏این است: در آن روز استادیوم باید کاملا قرمزپوش شود. سکوهای ‏رئال مادرید توسط هوادارانشان سفیدپوش می‌شود ولی در مونیخ ‏شعار ما این خواهد بود: همه قرمزپوش! کمدهای لباستان را بگردید ‏و چیزهای قرمز پیدا کنید. چند دهه است که در همه بازی‌های بایرن ‏شعار «ما همه قرمز هستیم» بوده است. با همان روحیه این بار هم ‏می‌آییم. با قلب‌ و شور قرمز از مونیخ و مادرید به ومبلی می‌رویم. ‏جامی که در سال 2013 بردیم منتظر ماست."

دیگر خبرها

  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • رابطه عاشقانه به خون کشیده شد / قتل هولناک زن جوان با ضربات چاقو
  • رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد
  • درخواست بایرن از هواداران: همه قرمزپوش باشید!‏
  • اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی