Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود نگهبان سلامی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره چالش‌های انتخاب وزیر بیان کرد: جایگاه آموزش و پرورش بسیار ارزشمند است و باید وزیر مولفه‌های اساسی را مورد توجه داشته باشد که مهم‌ترین این مولفه‌ها معلم و دانش آموز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به موضوع اقتصاد آموزش و پرورش هم اشاره و تصریح کرد: تامین رفاه فرهنگیان، بیمه و معیشت مناسب از جمله مسائلی است که باید وزیر آموزش و پرورش به آن‌ها پاسخ دهد، همچنین اعمال مدرک تحصیلی که مدت‌ها است فرهنگیان با آن دچار مشکل هستند باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: وزیری توانمند می‌تواند برای آموزش و پرورش گام بردارد و در هیئت وزیران حرفی برای گفتن داشته باشد.  وزیر به دلیل دریافت رای اعتماد مدیون نمایندگان نیست نگهبان‌سلامی در واکنش به اظهارات معاون سابق آموزش و پرورش مبنی بر اعمال فشار به وزیر برای انتخاب مدیران بیان کرد: وزیر خود را به دلیل دریافت رای اعتماد مدیون نمایندگان نمی‌داند و اینطور نیست که به دلیل عزل و نصب‌ها تحت فشار نماینده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: آقای بطحایی نظر مشورتی از نمایندگان می‌گرفت، اما در نهایت تصمیم با وزیر است و مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی عمل می‌کند، حتی شرایطی وجود دارد که مدیر کلی برای یک استان انتخاب شد که نمایندگان موافق آن نبودند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: مجلس به رئیس جمهور گزینه پیشنهادی معرفی نمی‌کند و فقط اسامی را در حد گمانه زنی مطرح می‌کنیم، اما آنطور که مجلس عامل اصلی پیشنهاد باشد وجود ندارد.

نگهبان‌سلامی درباره توجه به مهارت آموزی و برنامه ریزی‌های آموزش و پرورش هم اظهار کرد: در کمیسیون آموزش سعی می‌کنیم بر این موارد نظارت داشته باشیم، اما اجرای این کار‌ها با آموزش و پرورش است و اینکه آقای عمادی معاون سابق وزارت آموزش و پرورش انتخاب شدند نمی‌دانم سفارشی بوده یا تحت فشار، اما به هر طریق زمانی که در پست معاونت آمدند باید برنامه‌های مد نظر وزیر از قبیل مهارت آموزی را اجرا می‌کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه کسب می‌کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم وزیر آموزش و پرورش در صفحه‌ ویراستی خود نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجومعلمان ورودی 98 و  99 دانشگاه فرهنگیان ( که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند ) در مرحله ارتقا رتبه‌بندی 10 امتیاز ویژه به آنها تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها 6 امتیاز و در بخش سنوات تجربی 4 امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر میکنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش