Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی گرجی صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر ۵۹۹ دستگاه انواع وسایل نقلیه عمومی برون شهری در استان فعالیت دارند.

وی بیان کرد: این تعداد شامل ناوگان اتوبوسی ویژه، مینی بوس، سواری کرایه و vip بوده که آماده ارائه خدمات به مسافران تابستانی در مقاصد درون و برون استانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره انعقاد به توافقنامه ای با انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر پیشخوان دولت برای سهولت دسترسی مسافران به خدمات این بخش، افزود: با تحقق این امر این امکان برای مسافرین فراهم شده تا علاوه بر تأمین بلیت از طریق دفاتر فروش بلیت سطح شهر و وب سایت های فروش بلیت شرکت ها، از طریق دفاتر پیشخوان دولت در سطح شهرهای استان بتوانند نسبت به خرید بلیت رفت و برگشت سفر اقدام کنند.

تشدید نظارت ها

گرجی از تشدید نظارت ها در طول اجرای این طرح خبر داد و گفت: در طول اجرای این طرح تیم های نظارتی بر وضعیت پایانه های مسافری، مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی، مراکز مکانیزه معاینه فنی با هماهنگی دستگاه های مرتبط کنترل و نظارت خواهند داشت.

وی ادامه داد: در همین راستا تا با افزایش ارائه خدمات شرایط ارتقاء سطح خدمات به مسافرین از جمله رعایت مسائل ایمنی، بهداشتی، کاهش توقف ها در طول مسیر، شاهد رشد سفرهای بین شهری و افزایش جابجایی مسافر با ناوگان عمومی مسافری جاده ای باشیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی، خدمات مطلوب در حین سفر برای مسافران، استفاده از محل های مناسب و مطمئن برای توقف مسافرین در طول مسیر تکریم ارباب رجوع، رفتار توام با احترام و ادب را از اولویت های مهم و یک ضرورت اساسی برای شرکت ها، مؤسسه و شعب حمل و نقل مسافر استان در طول اجرای این طرح دانست.

روش های نوین ارائه خدمات حمل و نقلی به مسافران

گرجی همچنین از روش های نوین ارائه خدمات حمل و نقلی به مسافران خبر داد و گفت: این روش ها شامل سفرهای کریدوری، ایجاد سکو و دفاتر مسافرتی در مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی خواهد بود.

وی ادامه داد: در همین اراستا تفاهم نامه ای بین انجمن های صنفی شرکت های مسافری و مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی استان منعقد شده تا شاهد ارائه خدمات در مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی به مسافرین بین راهی باشیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در تابستان سال گذشته بیشترین جابجایی مسافر مربوط به تیرماه بوده است، عنوان داشت: در این مدت بالغ بر ۱۰ هزار و ۱۱۶ سفر انجام و ۹۸ هزار و ۱۷۸ مسافر نیز جابجا شده است.

به گفته گرجی استان های تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کرمان بیشترین مقاصد سفر مسافرین از مبدأ خراسان جنوبی بوده است.

وی یادآور شد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرهای تابستانه در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

کد خبر 4647454

منبع: مهر

کلیدواژه: سفرهای تابستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها

به گزارش همشهری، این شهر هم‌اکنون از سامانه‌های روسطحی و زیرسطحی بسیاری برخوردار است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله مشخصی دارد. در چنین شرایطی مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت‌های ترددی شهر در ۲جبهه تلاش می‌کند. در اتوبوسرانی از یک سو با اتکا به تولید داخل، کار سفارش اتوبوس‌های نو را به مراحل اجرایی رسانده و از سوی دیگر با طرف خارجی قرارداد تامین اتوبوس‌های برقی جدیدی را منعقد کرده که می‌تواند آینده‌ای روشن برای تردد اتوبوسی شهر در پی داشته باشد.

در بخش مترو نیز قرارداد تامین واگن به مراحل اجرایی پیش‌پرداخت نزدیک شده و تعداد واگن نیز افزایش یافته است. به این ترتیب مدیریت شهری ششم وارد میدان شده تا حمل‌ونقل تهران را طی زمان مشخصی کاهش دهد. البته مخالفان داخلی و تحریم‌های خارجی هریک تلاش می‌کنند به‌نحوی مدیریت شهری را از ریل خارج کنند اما تیم شهرداری تهران همچنان در ۴جبهه در حال مقابله با مشکلات است.

کد خبر 848642 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها موتور و موتور سوار اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس حمل و نقل شهری مترو تهران

دیگر خبرها

  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • آمادگی برای خرید اتوبوس‌های برقی در بجنورد
  • نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک سنندج
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک در سنندج
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • بهره‌مندی ۳۷۴۱ مددجوی خراسان جنوبی از خدمات رایگان شرکت گاز