Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شهرنوشت، چهارشنبه ۲۹ خردادماه جلسه‌ای با حضور محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲، علی امام مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه و سرمایه‌گذاران در منطقه ۲۲ برگزار شد و در مورد کمبودها و الزامات مسیر مترو پیش بینی شده در منطقه بحث و تبادل نظر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورسید آقایی در این نشست گفت: یکی از مطالبات به حق شهروندان منطقه ۲۲ شهرداری تهران بهبود و گسترش حمل و نقل عمومی منطقه و آوردن حداقل یک خط مترو به این منطقه است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که منطقه ۲۲ قرار بود محلی برای سکونت و گردشگری باشد، تصریح کرد: متروی تهران باید پوشش کاملی از حمل‌ و نقل پاک و ایمن را در شهر تهران داشته باشد تا اثربخشی مترو بیش‌ از پیش در جابه‌جایی روزانه شهروندان مشخص شود.

پورسیدآقایی با اشاره به این‌که در آینده نزدیک آزادراه تهران، شمال و انتهای اتوبان خرازی به عنوان کمربندی تهران-کرج افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: به روشنی می‌توان گفت بار ترافیکی در منطقه به مرور زمان افزایش خواهد یافت و باید برای حل مشکلات ترافیکی در ایجاد خط مترو در منطقه جدی باشیم.

او گفت: برای ساخت هر یک کیلومتر مترو با تمام تجهیزات، مبلغی حدود ۴۵۰ میلیارد تومان نیاز است. مدیریت شهری می‌خواهد با سیاست برد- برد با سرمایه‌گذاران در ساخت خط مترو در منطقه۲۲ مشارکت کند.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اصلی‌ترین خط مترو در منطقه ۲۲ خط شماره ۱۰ است که حداقل ۷ ایستگاه را در منطقه پوشش خواهد داد.

در ادامه این جلسه شهردار منطقه ۲۲ گفت: در راستای توسعه حمل و نقل عمومی مسیر مترو در مطالعات طرح تفضیلی ویژه منطقه ۲۲ به پایان رسیده و برای تثبیت به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شده است.

نوذرپور با اشاره به الگوی مدل‌سازی ترافیکی افق ۱۴۰۴ در منطقه ۲۲، افزود: باوجود شکل گیری تمامی خطوط حمل نقل عمومی و شهری، متوسط سرعت در اتوبان‌های منطقه ۲۲ به ۲۱ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و این یک هشدار برای منطقه محسوب می‌شود.

او گفت: عناصر جاذبه‌های سفر در منطقه ۲۲ باعث ایجاد تشدید ترافیک در منطقه هستند. در تلاش هستیم تا کمبود منابع در شهرداری و دولت روند اجرایی مترو در منطقه را به تاخیر نیندازد و این موضوع مشارکت سرمایه گذاران را می طلبد.

شهردار منطقه ۲۲ با بیان این‌که سرمایه گذاران ددر این منطقه از این طرح ابراز خوشایندی و اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: مدیریت شهری اعتقاد کامل به مشارکت و خدمت به شهروندان را دارد و امیدوار هستیم در این موضوع هم به مانند یک سال گذشته با همکاری و مشارکت مردم موفق عمل کنیم.

خط ۱۰ مترو تهران حدود ۴۱ کیلومتر است که ۱۱.۳ کیلومتر آن از منطقه ۲۲ می‌گذرد و دارای ۲۴ ایستگاه است که ۹ ایستگاه آن در این منطقه وجود دارد. این خط از محور سروستان نهم عبور کرده و بعد از گذشتن از میدان ساحل و میدان دریاچه به سمت شرق امتداد خواهد یافت. محل تقریبی ایستگاه‌های خط ۱۰ مترو در محدوده منطقه ۲۲ ایستگاه مترو وردآورد، بلوار اردستانی جنوب شهرک شهید خرازی، بلوار پژوهش، جنوب مجموعه ایران مال، میدان دریاچه، میدان ساحل، تقاطع بلوار کاشان و سروستان نهم، میدان اتریش، غرب محور آیت ا... مهدوی کنی ایستگاه تبادلی با خط ۹ است.

در صورت تصویب ساخت خط ۱۰ مترو در شورای عالی ترافیک کشور در سال جاری، بر اساس پیش بینی‌های انجام‌شده آغاز فاز اجرایی آن در سه ماهه پایانی سال ۹۸ خواهد بود.

کد خبر 444912

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مترو خط ۱۰ منطقه ۲۲ مترو تهران حمل و نقل شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۱ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه پیشوا با شاخص ۱۰۸، سلامت با شاخص ۱۴۴ و فرمانداری شهرری با شاخص ۱۰۷، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۸۸، امام خمینی با شاخص ۶۳، باغستان شهریار با شاخص ۶۵، باقرشهر با شاخص ۹۹، بهارستان با شاخص ۷۹، پارک رازی با شاخص ۶۳، پاسداران با شاخص ۹۱، پاکدشت با شاخص ۶۷، پردیس با شاخص ۵۸، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۷۶، تربیت مدرس منطقه شش با شاخص ۶۸، تهران پارک شکوفه با شاخص ۸۸، چشمه با شاخص ۵۲، دانشگاه تهران با شاخص ۹۳، رباط‌کریم با شاخص ۶۱، ژئوفیزیک با شاخص ۶۴، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۸۲، سرخه‌حصار با شاخص ۵۹، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۳، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۳، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۹۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۵، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۶۰، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۲، ملارد با شاخص ۷۱، منطقه ۱۵ با شاخص ۹۹، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۸۳ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۵۶ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۲۴، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۶، پونک با شاخص ۴۴، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۰، دماوند با شاخص ۴۱، شهریار با شاخص ۳۸، علم و صنعت با شاخص ۳۰، قدس با شاخص ۳۴ و لواسانات با شاخص ۳۲، در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 751304

دیگر خبرها

  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید