Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، دکتر محمود بابائی سرپرست سازمان بسیج اساتید استان کرمان به مناسبت فرارسیدن ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکترمصطفی چمران و روز بسیج اساتید پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمان سخنرانی کرد.

 

دکتر محمود بابائی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکترمصطفی چمران و روز بسیج اساتید از ستاد اقامه نمازجمعه و دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان جهت اختصاص این زمان قدردانی نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان سخنان خود را در دو محور اساسی مطرح نمود ۱. بسیج اساتید و جایگاه آن در جامعه ۲. شهید چمران به عنوان یک الگو

سرپرست سازمان بسیج اساتید استان کرمان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شأن استاد و دانشگاه تاکید معظم‌له را بر این دیدگاه مبین نقش مهم دانشگاه در تعیین تحولات جامعه دانست.

ایشان در ادامه صحبت‌های خود به نقش و جایگاه بسیج در جامعه اشاره کرد و با تبیین رویکردها و اهداف بسیج در راستای تعالی جامعه جایگاه بسیج را بسیار والا ارزیابی کرد. دکتر محمود بابائی قرارگرفتن این دو نهاد مقدس و تاثیرگزار یعنی دانشگاه و اساتید با بسیج در کنار هم را دارای شأن والا و سازنده ارزیابی نمود.

عضوهیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در ادامه به تبیین و تشریح ابعاد شخصیتی شهید دکتر مصطفی چمران پرداخت و به تاکیدات رهبری مبنی بر تربیت انسان در شاخص شهید چمران اشاره نمود.

سرپرست سازمان بسیج اساتید استان کرمان ۶ ویژگی اساسی را برای شخصیت شهید چمران برشمرد که عبارتند از:

۱. مدیربودن: دکتر بابائی سبک مدیریت غربی را به اصطلاح آکواریومی تحلیل نمود و مدیریت غربی را به دور از ارتباطات و تعاملات با بدنه جامعه دانست. به عقیده ایشان مدل مدیریت شهیدچمران یک الگوی شاخص از مدیریت جهادی است که باید در جامعه و بین مدیران رواج یابد.

۲. تواضع شهیدچمران: دکتر بابایی تواضع شهیدچمران را با توجه به جایگاه علمی و مدیریتی بالای ایشان قابل تامل دانست و تواضع را برآمده از ذات علم دانست که در حقیقت خود باید ایجاد تواضع نماید.

۳. عالم بودن و عامل بودن شهیدچمران: شهیدچمران هچنان که در رتبه های بالای علمی در سطح جهان قرار داشت عامل و عمل کننده به علم و دانش خود در ابعاد مختلف مادی و معنوی هم بود. در مشی شهید چمران کارعقلانی کاری است که رو به جلو باشد و در رشد جامعه تاثیرگزار باشد.

۴. علم نافع شهید چمران: دکتربابایی با اشاره به ظرفیت های والای علمی شهید چمران از جمله تسلط به ۵ زبان زنده دنیا و حضور در جمع ۵ دانشمند برتر علم فیزیک جهان؛ علم ایشان را نافع حال و وضعیت مردم دانست. اگر سیستم اجرایی از علم بهره برد علم نافع می شود.

۵. انقلابی بودن شهید چمران: سرپرست سازمان بسیج اساتید استان کرمان روحیه شهید چمران را از ابتدای مبارزات ایشان تا لحظه شهادت انقلابی دانست و این پایبندی به اصول انقلاب را مثال زدنی ارزیابی نمود.

۶. مشی شجاعانه و جسورانه: دکتر محمود بابایی رویکرد و مشی شهیدچمران را در مبارزه با دشمن جسورانه و شجاعانه دانست و این رویکرد را برگرفته از روحیات حضرت امام و اصول اصیل انقلاب اسلامی دانست. ایشان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (مدظله العالی) درباره شهیدچمران گفت: به بیان رهبری شهید چمران خیلی از تضادهای دروغین ذهن ما را جواب داد.

در ادامه سرپرست سازمان بسیج اساتید استان کرمان به ظرفیت اساتید بسیجی استان کرمان اشاره نمود و عضویت نیمی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمان در بسیج اساتید استان را فرصت ارزشمندی در جهت اعتلای ارزش های والای انقلاب اسلامی دانست.

دکتر بابایی با انتقاد از عدم توانایی دانشگاه‌ها در جریان‌سازی وظیفه امروز اساتید را جریان سازی در بستر ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست. دکتر بابایی در پایان با اشاره به فرازی از وصیت نامه شهید چمران به کلام خود پایان داد.

منبع:روابط عمومی بسیج اساتید استان کرمان

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌

ایسنا/قم برنامه مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت از امروز تا جمعه چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد.

نیایش صبحگاهی حرم مطهر بانوی کرامت از شنبه تا سه‌شنبه با قرائت دعای عهد، چهارشنبه شرح زیارت امین الله با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر ظهیری، پنجشنبه قرائت زیارت عاشورا با نوای سید حسین جعفری نژاد و جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میردامادیان و قرائت دعای ندبه با نوای اسلام میرزایی دنبال خواهد شد.

مراسم قبل از اذان ظهر حرم مطهر بانوی کرامت شنبه و یکشنبه با سخنرانی حجت الاسلام احمد قاسمی، دوشنبه و سه شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام محسن صبوری و از چهارشنبه تا جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدعلی بخشنده برگزار و هر روز بعد از نماز عصر نیز زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) قرائت می‌شود.

مراسم قبل از اذان مغرب حرم مطهر نیز در قالب برنامه کارشناس محور برگزار می‌شود و شنبه با اجرای حیدری و حضور حجت الاسلام محمدی شاهرودی به عنوان کارشناس مسائل اعتقادی، یکشنبه با اجرای اسماعیلی و حضور حجت الاسلام محمد حسین فلاح زاده به عنوان کارشناس احکام، دوشنبه با اجرای امیدواریان و حضور حجت الاسلام علی اصغر همتیان به عنوان کارشناس سبک زندگی اهل بیت(ع)، سه‌شنبه با اجرای توفیقی و حضور حجت الاسلام محمدرضا اعوانی به عنوان کارشناس نهج البلاغه، چهارشنبه با اجرای حبیبی و حضور حجت الاسلام حسین جوشقانیان به عنوان کارشناس سیره شهدا، پنج شنبه با اجرای اسماعیلی و حضور حجت الاسلام رستم نژاد به عنوان کارشناس تفسیر قران و جمعه با اجرای حیدری و حضور حجت الاسلام محمدصابر جعفری به عنوان کارشناس مهدویت برگزار می شود.

مراسم شب‌های حرم مطهر از شنبه تا جمعه به ترتیب با سخنرانی حجج‌اسلام‌والمسلمین سید علیرضا تراشیون، غلامرضا قاسمیان، محمد حاج ابوالقاسم، سید حسین مؤمنی، حامد کاشانی، بندانی نیشابوری و مرتضی آقاتهرانی برگزار می‌شود و پنج‌شنبه و جمعه آقایان ابوذر بیوکافی و عباس حیدرزاده مداحی خواهند کرد.

 به گزارش ایسنا، پنجشنبه عصر زیارت آل یاسین با نوای حسین اردستانی و پنجشنبه‌شب قرائت دعای کمیل با نوای عباس حیدرزاده قرائت خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه