Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، ابوالحسن زاده مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ در کارگروه کشاورزی و خرید گندم در هشترود گفت: برداشت گندم در شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین شروع شده و تاکنون نزدیک به ۶ هزار تن گندم خرید شده و روند برداشت گندم در استان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ظرفیت سیلو‌های استان را یک میلیون تن اعلام کرد و افزود: سال گذشته ۶۵ درصد این سیلو‌ها پر شده بود و امسال هم پیش بینی میشود ۶۰ درصد سیلو‌ها پر شود.

وی گفت: خرید گندم نباید در مراکز موقت و کوتاه مدت خریداری شود و باید در مراکز بلند صورت گیرد.

وی بر استاندارد سازی باسکول‌های سیلو‌ها تاکید کرد.

ابولحسن زاده با اشاره به این‌که ۳۵ مرکز ذخیره‌سازی گندم در آذربایجان شرقی وجود دارد، افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی درسال جاری یک هزار و ۷۰۰ تومان و گندم درو یک هزار و ۷۸۰ تومان است.

معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی امسال بیش از دوازده هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان کلزا کار استان خریداری شود.

علی رخ افروز گفت: هر کیلوگرم ۳۴ هزار و ۹۳۸ ریال قیمت خرید تضمینی کلزای تولید شده در سال زراعی جاری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد عاید کشاورزان کلزا کار استان خواهد شد.

وی گفت: کشاورزان بایستی با رعایت تناوب زراعی و کشت جایگزین کلزا و گندم یا جو از خاک زراعی محافظت کنند.

امین امینیان فرماندار هشترودهم ۱۰۰ هزار هکتار کشت گندم دیم در هشترود خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت بد بارندگی امسال پیش بینی میشود ۱۳۰ هزار تن گندم ازکشاورزان در ۵ سیلو به ظرفیت ۲۲۵ هزار تن و ۴ مرکز خرید تعاوتی روستایی خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه دست دلالان ازخرید گندم بدون مجوز جهاد کشاورزی و غله قطع خواهد شد افزود: گندم تولیدی در شهرستان باید در خود شهرستان باقی بماند و با افرادی که گندم این شهرستان را به سایرشهر‌ها بدون مجوز انتقال دهند برخورد خواهد شد.

امینیان گفت: کمباین‌های فاقد بازرسی و کارت معاینه فنی حق ورود به مزارع و برداشت گندم راندارند افزود: این کار باعث ریزش کم گندم در مزارع خواهد شد.

فرماندار هشترود گفت: ۳۰ تا ۷۰ درصد مزارع گندم بر اثر سرمازدگی خسارت دیده اند که باعث شده ۴۰ هزار تن تولید کم باشد.

 

انتهای پیام/ش

بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم ازگندمکاران آذربایجان شرقی خریداری می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی