Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری با اشاره به هفته مبارزه با دخانیات گفت: سالانه ۸۰ میلیارد تومان جهت مصرف سیگار در استان یزد هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « وحید جعفری» در نشست خبری هفته مبارزه با دخانیات در دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: عامل دوم خطر بیماری های غیر واگیر، مصرف دخانیات است.

مدیر گروه سلامت و محیط کار مرکز بهداشت استان یزد افزود: در دنیا حدود 7 و یک دهم میلیون مرگ به دلیل مصرف مواد دخانی است که 500 هزار نفر ان افراد در معرض دود دخانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: سالی 100 میلیارد ریال مصرف دخانیات می شود و 3 برابر آن نیز وزارت بهداشت برای درمان این بخش می کند و در مجموع هزینه کشور 100 هزار میلیارد تومان به اقتصاد لطمه وارد می کند.

جعفری تصریح کرد: در کشور ما حدود 65 میلیارد نخ سیگار مصرف می شوند که در استان یزد در کشور رتبه 12 در بین آقایان و در خانم ها رتبه هشتم در کشور در سال 97 داشتیم که در این راستا نیز 30 درصد مردم در معرض آن قرار دارند.

وی افزود: هیچ عضو از بدن از مصرف مواد دخانی در امان نیست که بیشتر خانم ها تاثیر پذیر هستند.

مدیر گروه سلامت و محیط کار مرکز بهداشت استان یزد خاطرنشان کرد: عوارضی که دخانیات علاوه بر سلامت بدن دارد در بخش های مختلفی مانند اقتصادی، ناهنجاری های اجتماعی،

جعفری تصریح کرد: امسال شعار سال سازمان جهانی بهداشت « اجازه ندهید دخانیات نفس شما را بگیرد» و شعار سال هفته ملی دخانیات« اماکن عمومی بدون دخانیات حق شهروندی است» است.

وی افزود: ما در سال 97 تعداد 183 مورد اخطار بابت قلیان، و معرفی 147 نفر به مراجع قضایی و 21 مورد از کافی شاپ ها نیز تعطیل شدند.

مدیر گروه سلامت و محیط کار مرکز بهداشت استان یزد ادامه داد: برای مبارزه با دخانیات مشارکت همگانی است که همه باید با اتجاد در مقابل آن بیاستند.

وی در پایان گفت: سالی حدود 80 میلیارد تومان مردم یزد صرف هزینه سیگار می کنند که این می تواند فاجعه ای بزرگ باشد.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز اوقات فراغت نماز جمعه دهه کرامت بیرجند مجلس خطبه نماز جمعه شبستان بیرجند اردبیل هفته مبارزه با دخانیات شبستان یزد علوم پزشکی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۷۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند

به گزارش خبرگزاری مهر، مصرف سیگار باعث بروز سرطان‌های ریه، معده، روده، کبد، لوزالمعده، حنجره، مثانه و…، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های ریوی، دیابت و کبد چرب می‌شود.

سیگار همچنین خطر ابتلاء به سل، بیماری‌های چشمی و مشکلات سیستم ایمنی از جمله آرتریت روماتوئید را افزایش می‌دهد.

به طور متوسط مصرف کنندگان سیگار ۱۴ سال زندگی خود را کوتاه‌تر می‌کنند.

سالانه بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر سیگار جان خود را از دست می‌دهند.

بیش از یک میلیون نفر از افراد غیرسیگاری بر اثر قرار گرفتن در معرض دود جان خود را ازدست می‌دهند.

دود تنباکو و سیگار حاوی بیش از ۷۰۰۰ هزار ماده شیمیایی است که سمّیت بیش از ۴۰۰ نوع آن و سرطان‌زایی بیش از ۷۰ نوع این مواد شیمیایی به اثبات رسیده است.

این محصولات حاوی مقادیر زیادی نیکوتین هستند.

مواد معطر این دستگاه‌ها سرطان زا و به شدت خطرناک است.

کد خبر 6096974 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است