Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@00:00:22 GMT

چرا ترامپ از حمله به ایران منصرف شد؟

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۷۱۵۲

چرا ترامپ از حمله به ایران منصرف شد؟

به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، «نیویورک تایمز» به نقل از یک منبع آگاه می‌نویسد یکی از مهمترین دلایلی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا از تصمیم ادعایی خود مبنی بر اقدام نظامی علیه ایران انصراف داد این بود که در داخل دولت واشنگتن از بابت اینکه مبادا پهپاد ساقط شده واقعاً حریم سرزمینی ایران را نقض کرده باشد؛ نگرانی وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفتنی است آمریکا مدعی شده که پهپاد جاسوسی که روز پنجشنبه ساقط شد؛ حریم هوایی ایران را نقض نکرده و به اشتباه مورد حمله قرار گرفته است.

این در حالی است که «مجید تخت روانچی» نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل تاکید می‌کند که پهپاد جاسوسی ساقط شده به هیچ‌یک از هشدارها برای خودداری از ورود به حریم هوایی ایران توجه نکرده است.

وی در گفتگو با شبکه رادیویی «ان پی آر» با بیان اینکه تلاش ایران برای تماس با این پهپاد از طریق پیام های رادیویی بی نتیجه بود؛ افزود که این پهپاد به حریم هوایی ایران نزدیک و نزدیکتر شده تا اینکه چاره ای جز ساقط کردن آن برای نیروهای سپاه باقی نماند. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

نیروهای مسلح یمن تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی «ام‌کیو-۹ »را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

نیروهای مسلح یمن امروز ویدیو و تصاویری از عملیات سرنگونی این پهپاد آمریکایی منتشر کرد.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سریع حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش به عنوان یاری به مردم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس چهار عملیات نظامی در خلیج عدن با پهپادها و موشک‌های مناسب انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویر پهپاد ساقط شده آمریکایی در صعده یمن
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • جنگ پهپادها در آسمان؛ شیوه جالب برای ساقط کردن پهپاد اوکراینی! | فیلم
  • شکار پهپاد آمریکایی در آسمان یمن
  • سه پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» آمریکا از ماه نوامبر در یمن ساقط شده‌اند
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن