Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر مسیرتان به شهرستان دره‌شهر افتاده باشد، حتما می‌دانید که یکی از بخش‌های این شهرستان که در استان ایلام قرار گرفته، با نام ماژین شناخته می‌شود. بخش ماژین شهرستان دره‌شهر از ۲ دهستان با نام‌های دهستان کولکنی و دهستان ماژین تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرز لنگر یکی از روستا‌های دهستان کولکنی است. این روستا از نظر طبیعی ویژگی‌های قابل توجهی دارد که برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت دارد. یکی از این جاذبه‌ها سنگ معلق است. این قطعه سنگ به گونه‌ای به شکل معلق روی یک سطح مقطع بسیار کوچک قرار گرفته که حتی اگر رویش بپرید هم حرکتی نمی‌کند!

باید گفت اگرچه زمان دقیق حضور این سنگ به این شکل مشخص نیست، اما ساکنین محلی تخمین می‌زنند از حداقل ۱۵۰ سال پیش در این وضعیت قرار دارد.

شایان ذکر است؛ نمونه مشابه سنگ معلق روستای گرز لنگر را می‌توان در بالای تپه ای در منطقه یانگون میانمار دید. این نمونه که در قامت یک معبد در کناره کوه کیا اکتیو قرار گرفته، با نام صخره طلایی یا پاگودا کیا اکتیو شناخته می‌شود. صخره طلایی با ورقه‌های زرین آراسته شده و اگرچه مدت طولانی از ساختش می‌گذرد؛ اما هنوز پابرجاست.

از سنگ معلق و شرایط عجیبش که بگذریم، بهتر است به سایر جاذبه‌های گردشگری روستای گرز لنگر نیز نیم‌نگاهی داشته باشیم. یکی از این جاذبه‌ها مسیر دسترسی به روستاست. این مسیر گردشگران را از پل گاومیشان و از کنار روستای مهتابی به دل جنگل‌های بلوط می‌کشاند و سپس با ارتفاع گرفتن روی یکی از خط الراس‌های رشته کوه‌های کبیرکوه به مقصد می‌رساند. در اصل آنچه در این مسیر دیده می‌شود، انسان را تا اندازه زیادی به طبیعت نزدیک می‌کند و همانطور که می‌دانیم انسان به صورت ذاتی تمایل به نزدیکی هر چه بیشتر به طبیعت دارد. البته در دهه‌های اخیر این تمایل با ماشینی‌تر شدن زندگی بشر، پررنگ‌تر از گذشته شده است.

پیشنهاد ما این است که در مسیر رسیدن به روستای گرز لنگر به طبیعت احترام بگذارید و زباله‌های خود را در دلش رها نکنید؛ زیرا در نهایت ضرر رهاسازی زباله در دل طبیعت و بی‌احترامی به محیط زیست به خودمان می‌رسد.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: مدیران گردشگری و نمایندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جذب حداکثری بازار گردشگری غرب آسیا هم‌قسم شدند.

به گزارش ایسنا، محمدفرزاد میرزایی قلعه با اشاره به برگزاری کارگاه دوروزه با هدف شناسایی و حل مسائل پیش روی جذب بازار گردشگری غرب کشور، اظهار کرد: مناطق آزاد در سال ۱۴۰۲ میزبان بیش از ۶۰ میلیون بازدید بود، که از این تعداد بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی بودند، که بیشتر آنها از بازار گردشگری عراق بودند.

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: با توجه به نظام مسائل مناطق آزاد در این نشست دوروزه، اهم مسائل به تفکیک شناسایی و راحل آن مشخص شد و امید داریم با توجه به هدف‌گذاری سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم سهم قابل دفاعی از بازار گردشگری غرب آسیا را برای ایران رقم بزنیم.

میرزایی افزود: در این نشست دوروزه که در قالب کارگاه دانش‌افزایی برگزار شد از اساتید و فعالان بخش خصوصی دعوت شد تا برای برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای پیرامون ایران، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شکل‌گیری زنجیره ارزش گردشگری برای کشور، گام‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب