Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:49:51 GMT

فعالیت کمیته های ستاد انتخابات قم آغاز شده است

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۷۸۲۵

فعالیت کمیته های ستاد انتخابات قم آغاز شده است

مرتضی بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: بر اساس احکام صادر شده از سوی استاندار قم، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری نیز به عنوان دبیر ستاد انتخابات تعیین شدند و اعضای ۶ کمیته امنیتی و انتظامی، پشتیبانی، امور حقوقی، فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی و تبلیغات و همچنین حراست و استعلامات در این رابطه کار خود را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تشکیل منظم جلسات کمیته های ذیل ستاد انتخابات استان تلاش می کنیم نقاط ضعف دوره های قبل را شناسایی و برطرف و همچنین نقاط قوت را تقویت کنیم تا شاهد برگزاری انتخاباتی سالم، قانون مند و باشکوه در قم باشیم.

وی ادامه داد: در سال هایی که انتخابات برگزار می شود، شور و نشاط سیاسی مردم افزایش می یابد، بنابراین باید شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور و دشمن شکن آماده باشد که در همین رابطه کمیته های ستاد انتخابات استان برنامه های منسجمی را تدارک دیده اند.

بابایی گفت: دانشگاه ها و مراکز علمی بهترین مکان برای شور بخشیدن به فضای انتخابات هستند و به همین دلیل با آغاز سال تحصیلی جدید، بسترهای لازم برای مشارکت حداکثری دانشجویان در عرصه های سیاسی با رعایت مولفه های قانونی و اخلاقی در دانشگاه های استان فراهم خواهد شد و همه نگاه های سیاسی دارای مجوز فعالیت در کشور با درنظر گرفتن ملاحظات لازم، می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی بیان کرد: از اساتید دانشگاه ها و دانشجویان استان انتظار داریم در فضایی عالمانه و مبتنی بر عقلانیت، در برگزاری پرشور انتخابات سال جاری نقش خود را ایفا کنند و اجازه ندهند جنبه های احساسی، باعث شکل گیری برخی رفتارهای نامناسب در فضای سالم انتخاباتی شود.

وی ادامه داد: انتخابات نماد اصیل مردم سالاری نظام اسلامی و بهترین بستر برای عینیت بخشیدن به جنبه جمهوریت آن است که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران از آن بی بهره بودند، بنابراین تلاش می کنیم در سال جاری نیز شرایط لازم را برای برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری مردم استان فراهم و از این طریق سرمایه اجتماعی نظام را بیش از پیش تقویت کنیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: دستگاه قضایی هم‌سنگر نیروی‌های نظامی- امنیتی و دستگاه‌های اجرایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، بهروز محمدی مهر در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر اظهار داشت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکم‌فرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر برگزار می‌شود عنوان کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رای، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

انتخابات ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک است

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد عنوان کرد: دستگاه قضایی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می کند.

محمدی مهر با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، گفت: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت:  برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضایی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان اعلام کرد: 300 قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد