Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمدچهارمحالی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این تعداد ۴۵ هزار و ۲۱۰ گردشگر داخلی و ۳۴۶ گردشگر خارجی بودند.

وی افزود: مجموعه آبشارها و آسیاب های آبی، قلعه سلاسل و سرای افضل بیشترین بازدید را در این بازه زمانی داشتند.

رئیس اداره میراث میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شوشتر ادامه داد: عمده این گردشگران از کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن، سوئد، لهستان، آلمان و فرانسه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شوشتر با بیش از ۱۰۰ بنای آبی تاریخی متعلق به دوران مختلف از شهرهای کهن ایران است و شاهکارهای مهندسی آب در این شهرستان، شوشتر را به عنوان موزه مهندسی آب ایران تبدیل کرده است.
سازه‌های آبی تاریخی شوشتر مجموعه‌ای به هم پیوسته از پل‌ها، بندها، آسیاب‌ها، آبشارها، کانال‌ها و تونل‌های عظیم هدایت آب هستند که در ارتباط با یکدیگر کار می‌کنند و در دوران هخامنشیان تا ساسانیان برای بهره گیری بیشتر از آب ساخته شده اند؛ در سفرنامه ژان دیولافوآ باستان شناس نامدار فرانسوی از این محوطه به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی یاد شده است.
آثار باستانی این سازه‌های آبی، با عنوان «نظام آبی تاریخی شوشتر» به صورت یکجا به عنوان دهمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو با شماره ۱۳۱۵ به ثبت رسیدند.

۷۱۵۹ / ‏‬ ۶۰۳۷

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد

به گزارش صدای ایران از آنادولی، وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه امروز پنجشنبه طی گزارشی اعلام کرد: ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی در چهار ماهه نخست سال جاری از شهر زیبای ساحلی آنتالیا بازدید کردند.

میزان بازدید گردشگران خارجی در چهارماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۱۰ در صد افزایش داشته و این میزان به عنوان یک آغاز موفق ثبت شده است.

گردشگران آلمانی در ماه آوریل با ۲۵۹ هزار و ۷۱۷ بازدیدکننده رتبه اول را به خود اختصاص دادند و پس از آن روسیه و انگلستان در جایگاه بیشترین بازدیدکنندگان از آنتالیا قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد