Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هادی هاشمیان بعدازظهر شنبه در نشست با علما و روحانیون سنی و شیعه اظهارکرد: امروزه آسیب های اجتماعی بسیاری جوانان و جامعه را تهدید می کند که ریشه بسیاری از آنها در مسائل فرهنگی نهفته است.

وی با بیان اینکه متأسفانه هر آسیبی که ایجاد شده تبدیل به پرونده و وارد دستگاه قضایی می شود، افزود: در سال ۹۶ ورودی پرونده به دستگاه قضایی کشور ۱۶ میلیون و در سال ۹۷ حدود ۱۷ میلیون فقره بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمیان با اشاره اینکه سالانه چهار هزار پرونده وارد دستگاه قضایی گلستان می شود، گفت: اینها اثرات آسیب های اجتماعی است که در جامعه وجود دارد و نیازمند مساعدت روحانیون در این امر هستیم.

وی تصریح کرد: ۴۰ درصد از زندانیان افراد تکراری بوده و بیش از یک بار است که در زندان حضور دارند بنابراین حبس چاره کار نیست.

هاشمیان عنوان کرد که تعداد پرونده های خوردن مال مردم روز به روز در حال افزایش است و قبح این مسأله از بین رفته بنابراین از علما و روحانیون خواسته شده تا در خطبه های نماز جمعه و سخنرانی های نماز جماعت بیشتر به این مسأله بپردازند.

وی افزود: رتبه یک پرونده های حقوقی گلستان مطالبه طلب و رتبه یک پرونده های کیفری سرقت تعزیری است و هر دوی اینها در زمینه خوردن مال غیر است.

هاشمیان اضافه کرد: عزم دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است و البته کارهای خوبی در این زمینه اتفاق افتاده و بسیاری از این مسائل نیاز به آموزش دارد.

وی گفت: واحدهای حل اختلاف و سازش در سطح استان خوب کار می کنند و نمونه های قصاصی داشتیم که پای چوبه دار بخشیده شده اند.

هاشمیان مشارکت مردم در ستاد دیه امسال را بیش تر از سال گذشت بیان کرد و گفت: مردم فقط نیاز به تذکر دارند آنها همواره پای کار هستند.

وی بیان کرد: اطلاعات حقوقی مردم پایین است و این امر ریشه بسیاری از اختلافات است بنابراین با همکاری کانون وکلا و دانشگاه ها سعی کردیم در این زمینه قدم هایی برداریم.

هاشمیان همچنین گفت جلسه دادگاه شرکت پرهام به زودی تشکیل می شود و به ترتیب از سه هزار شاکی آن برای حضور در دادگاه دعوت خواهد شد.

کد خبر 4647702

منبع: مهر

کلیدواژه: هادی هاشمیان گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیران عامل، معاونین و مدیران این مناطق در مشهد برگزار شد، «اروند» توانست در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را کسب نماید.

دیگر خبرها

  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری