Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:43:21 GMT

توانایی بالایی برای صدور خدمات فنی مهندسی داریم

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۸۲۸۳

توانایی بالایی برای صدور خدمات فنی مهندسی داریم

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی کرمانشاه، صادرات خدمات فنی مهندسی را مهمترین راهکار برای برون رفت از شرایط اقتصادی فعلی و مقابله با تحریم‌ها دانست و گفت: باید به سمت این نوع صادرات خصوصاً به کشور عراق برویم.

به گزارش ایسنا، فردین امیری اظهار کرد: در سالیان گذشته عمده تمرکز در بعد صادرات بر کالاهای تولیدی بود، اما اکنون شرایط مقداری متفاوت شده و برای صادرات کالاها خصوصاً به کشورهای همجوار از جمله عراق با محدودیت‌هایی مواجه شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این محدودیت‌ها از بعد وضع تعرفه‌ها، استانداردها و … است که باعث می‌شود صادرات برخی کالاهای ایرانی با محدودیت مواجه و یا ممنوع شود.

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی کرمانشاه با بیان اینکه صادرات خدمات فنی مهندسی محدودیت‌هایی که در بعد کالا داریم را ندارد، عنوان کرد: مهمترین تفاوت خدمات فنی مهندسی با کالاهای تولیدی این است که بین تولید و صادرات کالاها فاصله زمانی وجود دارد که روند کار را گاهی دشوار می‌کند، اما برای خدمات فنی مهندسی چنین فاصله‌ای وجود ندارد. برای مثال برخی از کالاها ممکن است فاسد شدنی باشد و یا به دلایل مختلف مورد قبول کشور واردکننده قرار نگیرد، اما در حوزه خدمات فنی مهندسی چنین مشکلاتی را نداریم.

وی با بیان اینکه خدمات فنی مهندسی ابتدا باید انجام شود و بعد مورد ارزیابی طرف مقابل قرار گیرد، تاکید کرد: این امر باعث می‌شود محدودیت‌های کمتری برای صادرات خدمات فنی مهندسی داشته باشیم.

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی کرمانشاه موضوع دیگری که در زمینه خدمات فنی و مهندسی وجود دارد را پتانسیل بالای ایران در زمینه این خدمات اعلام کرد و افزود: می‌توان گفت کشور ایران از نظر خدمات فنی و مهندسی از تمام کشورهای منطقه بالاتر است و رقیب جدی برای به دست آوردن بازارهای صادراتی ندارد.

امیری با اشاره به اینکه در زمینه کالاهای تولیدی هم خود کشورهای وارد کننده در حال تولید هستند و هم کشورهای دیگر به این بازارها ورود کردند و رقبای قابل توجهی در برخی از بازارها مانند عراق داریم، عنوان کرد: این در حالی است که کشورهای منطقه هنوز به اندازه ایران در زمینه خدمات فنی و مهندسی حرف برای گفتن ندارند و به دانش ما نیازمند هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته برای صادرات خدمات فنی مهندسی هم موانعی وجود دارد که پیگیری‌هایی برای رفع آنها در حال انجام است.

امیری مشکلات قراردادها، پرداخت حق و حقوق، انجام هماهنگی برای اطلاع از نیازهای کشور هدف و … را از جمله مهمترین این مشکلات برشمرد و تاکید کرد: اگر صادرات خدمات فنی و مهندسی از کانال انجمن و اتاق بازرگانی انجام شود مشکلات پیش روی صادرکنندگان بسیار کمتر خواهد بود.

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی کرمانشاه با اشاره به اینکه ایران توانایی زیادی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد و این کار ارزش افزوده زیادی را نیز به همراه خواهد داشت، گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی یکی از مهمترین راهکار مقابله با تحریم و خروج از مشکلات اقتصادی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات صادرات خدمات فنی مهندسی كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان

همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو که به معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران می‌پردازد، بانک سامان به عنوان یک بانک پیشرو در ارائه خدمات به تجار کشور، حضوری فعال و پررنگ در این نمایشگاه دارد.

به نقل از سامان رسانه، هاله حسین‌زاده معاون بین‌‎الملل بانک سامان در گفتگویی، با بیان اینکه بانک سامان به منظور معرفی خدمات خود به صادرکنندگان کشور، حضوری پررنگ در نمایشگاه ایران اکسپو دارد، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط و محدودیت‌های بین المللی، یکی از بزرگترین دغدغه‌های صادرکنندگان ایرانی نحوه وصول عواید صادراتی است. از این‌رو بانک سامان با توجه به شبکه گسترده و قوی کارگزاری از یک‌سو و از سویی دیگر تیم حرفه‌ایی و توانمند خود، توانسته نقش موثر و بسزایی در راحتی، سرعت و امنیت صادرات و وصول درآمد‌های حاصله در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

معاون بین‌الملل بانک سامان سپس ادامه داد: در همین حال باید گفت که با توجه به جایگاه بسیار خوب بانک سامان در شبکه بانکی کشور، که طی چندین سال گذشته همواره در میان سه بانک اول کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی در حوزه واردات بوده، «بازار تقاضای» خوبی برای خرید ارز حاصل از صادرات در اختیار دارد که صادرکنندگان با اتکا بر توانمندی بانک سامان در این حوزه می‌توانند با سرعت و راحتی، تعهدات صادراتی خود را از طریق بانک سامان ایفا کنند.
حسین‌زاده در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: با توجه به سیاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر ارگان‌های متولی مبنی بر ایجاد ابزار‌های تشویقی و حمایتی در توسعه صادرات کشور و همچنین ایجاد بستری امن و راحت از طریق سیستم بانکی به منظور هدایت منابع ارزی واصله به سمت واردات مورد نیاز کشور، در آینده نزدیک نقش بانک‌ها به عنوان بازو‌های اجرایی بانک مرکزی در این فرایند پررنگ‌تر خواهد شد. از این رو، بانک سامان همانند گذشته، با تمام توان و قدرت آماده است تا در کنار فعالان اقتصادی کشور اعم از واردکنندگان و صادرکنندگان به عنوان حلقه واسط تسهیل‌گر حضور داشته باشد تا با شنیدن دغدغه‌ها و نیازهایشان به ارائه راه حل و راهکار‌های متناسب با آن‌ها بپردازد.

معاون بین‌الملل بانک سامان با اشاره به مزیت این بانک نسبت به سایر بانک‌های کشور در حوزه ارزی، عنوان کرد: همانطور که پیش‌تر اشاره کردم بانک سامان، طی چند سال گذشته همواره بین سه بانک نخست کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی بوده که بی شک این مهم، نتیجه رضایت و خشنودی مشتریان از ارائه خدمات بانک سامان است و خود گویای مزیت بالای بانک سامان در شبکه بانکی کشور است.

هاله حسین‌زاده در پایان از تجار و فعالان حوزه واردات و صادرات کشور دعوت کرد تا در تمامی اوقات سال برای دریافت اطلاعات و آگاهی از خدمات قابل ارائه به همکاران بانک سامان در شعب ارزی و یا همکاران بانکداری شرکتی بانک سامان و یا صرافی سامان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • یاغی سابق: استقلال این مدلی صدر را از دست می دهد | بازیکنان ذخیره پرسپولیس دلسرد شده اند
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید