Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حیدری با اشاره به کسب رتبه نخست اوقاف و امور خیریه مازندران در کشور جهت تحقق برنامه های سال ۹۷، گفت: برگزاری جشن ولادت علوی در امامزاده های دیار علویان با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران در عید قربان برگزار می شود.

حجت الاسلام «ابراهیم حیدری»، امروز (یکم تیر) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: جشن ولادت علوی در تعدادی از امامزاده های دیار علویان به عنوان پایلوت با همکاری کمیته امداد امام خمینی (رحمت الله علیه) مازندران در عید قربان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار کرد: قربانی گوسفندها با حضور دامپزشک، صورت می گیرد و گوشت بین مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (رحمت الله علیه) مازندران، توزیع می شود.

 

وی بیان کرد: وجود فضای مناسب کشتار و نزدیک به زندگی افراد نیازمند از مواردی است که در این برنامه، مورد توجه قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام حیدری ابراز کرد: این برنامه یکی از برنامه های «طرح افق» اوقاف و امور خیریه است که سال گذشته در امامزاده عباس (علیه السلام) ساری، انجام شد.

 

وی درباره کسب رتبه نخست اوقاف و امور خیریه مازندران به جهت تحقق برنامه های سال 97 در بین ادارات اوقاف کشور، گفت: این اداره برنامه های مصوب سازمان را به خوبی انجام داد.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اجرای موفق 41 برنامه شاخص، اظهار کرد: در واحدها و بخش های مختلف نظیر روابط عمومی، برنامه هایی همچون تولید اخبار و حضور در فضای مجازی در بخش فرهنگی برنامه هایی همچون اجرای طرح افق و نشاط معنوی و ... به درستی، صورت گرفت.

 

به گزارش شبستان، امید است کارکنان و همچنین حجت الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی»، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه مازندران در آینده نزدیک به کسب رتبه های بالاتر و همچنین مقامات اخروی جهت خدمات به زائرین امامزادگان و بقاع متبرکه دیار علویان، نائل شوند.

 

 

 

 

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه شیراز استان بوشهر خبرگزاری شبستان مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام دهه کرامت طرح افق کمیته امداد مازندران جشن علوی عید قربان رتبه نخست کشوری خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه رفع فقر مادی کافی نیست، گفت: ما فقر مادی را رفع می‌کنیم اما توان افزایی روی ارتقای فکری، رشد فرهنگی، تثبیت خانواده‌ها انجام نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، همایش هم‌اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها با حضور حجت الاسلام احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، محسن ولیئی معاون امور مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور، محمد جواد فولادپور مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها، فاطمه چوپانی مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی خیریه آبشار عاطفه ها همچنین جمعی از مدیران این بنیاد برگزار شد.

این همایش با موضوع جهش تولید، مهارت آموزی، توانمندسازی در اشتغال و کارآفرینی با مشارکت مردمی برگزار شد.

حجت الاسلام صالحی حرکت عظیم بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در اهداء جهیزیه به زوج های نیازمند که همزمان با سفرهای استانی رئیس جمهور در استان های مختلف کشور انجام می شود را حرکتی خالصانه، کامل و کارشناسی شده همراه با صداقت و اخلاص دانست و گفت: خیریه آبشار عاطفه ها از بین هزاران خیریه و مجموعه متعدد ثمن ها و مجموعه های مردم نهاد تبلور خدمت به مردم و همراه دولت است.

وی افزود: از ابتدا هر جا که قدرت نامحدود و ظرفیت مردم بود آن کار موفق و پیروز است. در جنگ تحمیلی در آزمون ها و فراز و نشیب های نظام و رو در رویی با دشمنان و استکبار و مشکلات اقتصادی و هر جایی که ظرفیت مردم پای کار آمد موفقیت تنها دستاورد این رویارویی مردمی بوده است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در ادامه بیان کرد: در دوران کرونا یا در آن جشن های پر از زیبایی خدمت به مردم که نماد عمل به فرمان مقام معظم رهبری در ایجاد خدمت به مردم است، مجموعه بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها بهترین عملکرد را ارائه کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در سفرهای استانی ریاست جمهور می بینیم خیریه آبشار عاطفه ها در حوزه های مختلف مشاوره ای، درمانی، آموزشی، امور بین الملل، خانواده و ازدواج، اشتغال، تولید و ... فعالیت های بسیاری داشته است. به عنوان فردی که از زمان تولیت حجت الاسلام رئیسی در آستان قدس که در کنار ایشان خادمی امام رضا(ع) را انجام دادم از نزدیک شاهد فعالیت مجموعه بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در زمینه های مختلف کمک به مردم و نیازمندان هستم.

حجت الاسلام صالحی خطاب به بانوانی که به عنوان مددکار در این مجموعه فعالیت می کنند گفت: شما در یک بنیادی قدم گذاشته‌اید که برای خادمی مردم هم قسم شده است. بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها به شما اعتبار داده، پس برای ارتقاء و حفظ این جایگاه تلاش کنید. ما در برنامه هایی که مجموعه خیریه آبشار عاطفه‌ها حضور دارد زیبایی‌ها را می بینم. برگ برگ خدمت شما در این مجموعه پر از صفحات زیبا و نورانی و معطر به عطر خدمت خالصانه است.
 

رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده هم در این همایش گفت: وظیفه داریم به یکدیگر توصیه به صبر، نیکی و خیر و حرکت در مسیر خیر داشته باشیم و کمک کنیم تا این مسیر خیر باز شود و تسریع پیدا کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: این مجموعه در کارهای متعددی که ما در دو سال گذشته داشتیم کارهای بسیار خوبی را در توانمندسازی، اشتغال، مشاوره انجام داده است.

خزعلی با بیان اینکه رفع فقر مادی کافی نیست، گفت: ما فقر مادی را رفع می‌کنیم اما توان افزایی روی ارتقای فکری، رشد فرهنگی، تثبیت خانواده‌ها انجام نمی‌گیرد.

معاون رئیس جمهور همچنین بر لزوم ارتقای فرهنگ و ترویج فرهنگ در حوزه‌های رسانه، چگونگی استفاده از رسانه و موفقیت و مهارت‌های لازم در خانواده تاکید کرد و گفت: خانواده و فرهنگ عامه، ارتقاء و ترویج فرهنگ در معقوله‌های رسانه و فرهنگ همچنین چگونگی استفاده از رسانه، فرهنگ موفقیت و مهارت آموزه‌هایی هستند که لازم است خانواده آموزش ببیند.

خزعلی در ادامه با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر اشتغال، گفت: اشتغال و فراهم کردن شرایط اشتغال برای همه کسانی که در شرایط نامساعد قرار دارند و به طور خاص بانوان سرپرست خانوار لازم است و باید شکل بگیرد.
 

شناسایی نیازمندان با کمک سامانه سخا
 محسن ولیئی معاون امور مشارکت های اجتماعی وزارت کشور در ادامه این همایش ایجاد بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها را توجه و عنایت امام رضا(ع) بیان کرد و گفت: بنیادها و سازمان های بسیاری در حوزه های خیریه در کشور فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: قریب به ۷۳ هزار تشکل مردمی، گروه جهادی یا مراکز نیکوکاری و خانه هایی که توسط سازمان ها ایجاد شده در امر خدمت رسانی به نیازمندان مشغول به کار هستند، اما بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها یک رنگ و بوی خاصی از نظر گستردگی و از نظر حجم کار و نیت و فراوانی کمک همچنین از لحاط مددکاران بسیار سختکوش که در جای جای کشور پراکنده هستند، دارد.

ولیئی افزود: این بنیاد در حوزه بین الملل هم فعال است و در کشور عراق هم فعالیت شان را گسترش دادند که این کار جای شکرگزاری از خداوند را دارد.

معاون امور مشارکت های اجتماعی وزارت کشور خاطر نشان کرد: اگر اتفاقی در امر خیر کمک رسانی می افتد به واسطه مددجویان است، هیچ زمان خدمتی که به مددجو و مهرجو انجام می شود را از توان خود ندانید بلکه این را از الطاف خداوند ببینید. این ولی نعمتان به ما افتخار خدمتگزاری دادند.

وی اظهار کرد: قطعا همه فعالیت هایی که بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها در دستور کار دارد بخشی از راهبردهای نظام عادلانه در سطح کشور است. بیش از ۷۳ هزار واحد خدمات حمایتی در حال حاضر تماما یا بخشی از حوزه کار آنها احسان و رسیدگی به نیازمندان است.

ولیئی با اشاره به راه اندازی سامانه سخا گفت: سازمان امور اجتماعی کشور با همکاری کمیته امداد و برخی سازمان ها، سامانه سخا که سامانه خیر و احسان است را راه اندازی کرده است. این سامانه وصل کننده اغنیا به فقرا است یعنی یک خیریه جدید تحت عنوان خیریه مجازی است و همه افرادی که متقاضی خدمت هستند به جای مراجعه حضوری به دستگاه ها به این سامانه مراجعه می کنند و خود و نیازشان را معرفی می کنند.

وی در ادامه افزود: با ثبت نام مددجو در آن طرف هم خیرینی که حضور دارند این افراد را شناسایی کرده و در جهت رفع نیاز و مشکلات آنها اقدام می کنند. این سامانه به همه خیریه ها از جمله آبشار عاطفه ها کمک می کند تا نیازمندان را به جای اینکه مراجعه حضوری کنند و عزت نفسشان زیر سئوال برود و یا دنبال یک معرف بگردند را به خیریه ها معرفی می کند تا بتوانند اعلام نیاز کنند.

معاون امور مشارکت های اجتماعی وزارت کشور خاطرنشان کرد: برخی از این افراد در روستا ها هستند که امدادگران این افراد را نمی شناسند و این افراد هم زبان گویا و پای آمدن به خیریه ها را ندارند پس معرفی نیازمندان توسط خودشان در این سامان و کمک به آنها در حوزه دستور کار وزارت کشور است. این اپلیکیشن یا سامانه نزدیک به سه ماه است در استان البرز به صورت آزمایشی انجام شده و فعالیتش را انشاالله امسال در کل استان های کشور به طور جدی افزایش خواهد داد و سعی می کند کمکی برای شناسایی نیازمندان به خیریه ها باشد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین