Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@23:16:55 GMT

تدابیر ویژه برای جلوگیری از قاچاق گندم

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۸۴۸۸

تدابیر ویژه برای جلوگیری از قاچاق گندم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمود حجتی پس از دیدار با علی عسکری، رئیس رسانه ملی در خصوص نرخ خرید تضمینی گندم گفت: نرخ گندم امسال هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شد و تاکنون سه ونیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی درباره احتمال قاچاق معکوس گندم با توجه به افزایش نرخ ارز و گرانتر بودن قیمت گندم در کشورهای همسایه نسبت به قیمت خرید تضمینی در داخل کشور افزود: از آنجا که احتمال می‌رفت با توجه به افزایش نرخ ارز امسال شاهد قاچاق معکوس باشیم بنابراین سازوکاری اندیشیده شد تا هر نوع حمل و نقل گندم در کشور مستند سازی و شناسنامه دار شود و این اقدام بحث قاچاق را به شدت کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجتی با تاکید براینکه هم اکنون هر گونه حمل ونقل گندم در مبادی و مسیرها کنترل می‌شود گفت: محموله‌های گندم در مسیر کنترل می‌شود و باید مبدا و مقصد آن مشخص باشد و اگر باری خلاف قانون و مقررات حمل شود با آن برخورد خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه آمادگی موجود دربین دستگاه‌ها اعم از گمرکات، نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی و همکاری خوب بین بخشی احتمال قاچاق معکوس گندم را بسیار پایین آورده است گفت: البته ممکن است بصورت پراکنده مواردی مشاهده شود، اما بصورت سازمان یافته امکان قاچاق معکوس گندم وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: رسانه ملی در کنار دستگاه‌های اجرای بویژه جهاد کشاورزی می‌تواند کمک‌های زیادی بخصوص و در آموزش و ترویج داشته باشد و دراین جلسه راهکارهای این مسئله بررسی شد.

وی با بیان اینکه اگر با آموزش و ترویج بهره وری را افزایش دهیم می‌توان تولید ملی در کشاورزی را دو برابر کرد گفت: اگر تولید ملی به ازای همین آب و خاکی که داریم بطور متوسط به میزان نصف تولید کنندگان نمونه و برتر کشور افزایش یابد، تولید ملی ما در دو برابر می‌شود و این ثروت بسیار بزرگی است که با افزایش بهره وری و آموزش و ترویج حاصل خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رسانه ملی آمادگی کامل خود را برای انجام کارهای مشترک در زمینه تولید وعرضه خدمات اعلام کرده است افزود: یکی دیگر از زمینه‌هایی که رسانه ملی می‌تواند به ما کمک کند معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده در کشور است که افکار عمومی و اهل فن چندان با آن آشنا نیستند.

حجتی تولید گیاهان دارویی و تولید ماهی در قفس را نمونه‌هایی از ظرفیت‌های مغفول مانده کشور ذکرکرد وافزود: با توجه به تنوع اقلیمی و بازار مناسب تولید گیاهان دارویی و همچنین وجود سواحل مناسب بویژه در مناطق محروم وکمتر توسعه یافته جنوب کشور اگر بتوان این ظرفیت‌ها را به جامعه معرفی کرد تاثیر بسیاری در ایجاد اشتغال و تولید خواهد داشت.

حجتی با بیان اینکه در این جلسه با رئیس و مدیران ارشد رسانه ملی رایزنی‌های خوبی در زمینه تولیدات مشترک رادیویی و تلویزیونی شد، گفت: در این جلسه مقرر شد تا یک میز همکاری ایجاد شود تا به صورت مکمل در خدمت مردم و اقتصاد کشور باشیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رسانه ملی قاچاق ارز نرخ ارز حمل و نقل قانون جهاد کشاورزی نیروی انتظامی رسانه کشاورزی تولید ملی ثروت بهره وری جامعه ایجاد اشتغال اقتصاد کشور وزارت جهاد کشاورزی گندم محمود حجتی قاچاق گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروههای مهم عنوان کرد و افزود: در این کارگروه معمولا مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آن‌ها قطع می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • شگرد نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • تدابیر ویژه باشگاه نساجی مازندران برای دیدار با پرسپولیس
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • واکاوی ممنوعیت پخش مجموعه «حشاشین»