Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رضوانی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: تعداد مددجویان گلستان دو برابر ظرفیت زندان های استان است و حدود سه سال است که بنا است اردوگاهی برای محکومان مواد مخدر در علی آباد احداث شود ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی با این توضیح که هیچ پیمانکاری حاضر به قبول پیمانکاری این اردوگاه نیست، افزود: عده ای هنوز این سوال را مطرح می کنند که ساخت زندان ضرورت دارد یا نه و ما معتقدیم نباید زندانی داشته باشیم نه اینکه زندان نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گلستان ادامه داد: زندان هزینه هنگفتی برای نظام دارد اما تلاش می کنیم با اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی، باز پروری زندانیان، پرداخت تسهیلات و غیره هم در کاهش آسیب های اجتماعی گام برداریم و هم زندانیان را برای بازگشت به زندگی شرافتمندانه آماده کنیم.

وی از امضاء ۲۵ توافقنامه برای برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی برای زندانیان گلستان خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته دو هزار و ۸۳ نفر از مددجویان موفق به اخذ گواهی نامه حرفه آموزی شده و ۶۵۲ نفر مشغول به کار شدند.

رضوانی از تداوم آموزش ها در سالجاری هم خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۰۸ زندانی آموزش دیده و ۴۵۵ نفر در کارگاه ها مشغول به کار شده اند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته پنج میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال سبد کالا بین خانواده زندانیان توزیع شد و امسال هم ۸۲۰ میلیون ریال به خانواده زندانیان به ویژه زندانیان خسارت دیده از سیل استان کمک کردیم.

وی با اشاره به اینکه گلستان رتبه نخست کشور در گذشت و ایثار شکات از محکومین را کسب کرده است، بیان کرد: از سال ۱۳۸۹ با کمک ستاد دیه استان دو هزار و ۸۰ نفر از محکومان جرایم مالی و جرایم غیر عمد آزاد شده اند و بهترین خیران ما شکات بودند که تا ۸۰ درصد محکومان را بخشیده اند.

به گفته مدیرکل زندان های استان گلستان همچنین از سال گذشته ۱۹ نفر که محکوم به قصاص نفس بوده اند از چوبه دار نجات یافته اند که چهار مورد آن از ابتدای سال تاکنون اتفاق افتاده است.

رضوانی خاطرنشان کرد: امسال به مناسبت هفته قوه قصائیه استفاده از پابند الکترونیکی برای مجرمان جرایم سبک در استان اجرا می شود.

کد خبر 4647713

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان زندانیان جرایم غیر عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد

وحید فراهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ مدرسه در استان گلستان ساخته شد که از این تعداد ۴۹ مورد با مشارکت خیرین انجام شد.

وی افزود: با این تعداد پروژه توانستیم ۱۹۷ کلاس درس را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

مدیرکل توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان گلستان گفت: برای ساخت ۵۰ مدرسه در استان مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم سعی داریم طی ۶ ماه نخست امسال حدود ۴۰ پروژه دیگر به بهره برداری برسانیم و آنها را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

فراهی اظهار کرد: ۲۶ جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گلستان ۳۰ اردیبهشت با حضور مسؤولان کشوری و استانی در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090474

دیگر خبرها

  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان