Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که گرمایش جهانی می‌تواند امواج گرمای مرگباری ایجاد کند و باعث مرگ هزاران نفر شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از ارث، محققان دریافتند دما در مسیر افزایش سه درجه سانتیگرادی نسبت به قبل از صنعتی شدن جوامع است و بدون اقدام فوری در زمینه تغییرات آب وهوایی، امواج گرما منجر به از بین رفتن هزاران نفر در شهرهای ایالات متحده آمریکا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که برای کاهش مرگ و میر ناشی از گرمای شدید، کاهش قابل توجه در انتشار گازهای گلخانه‌ای ضروری است.

پژوهشگران اظهار کردند: اگر متوسط افزایش دمای جهانی به سه درجه سانتیگراد برسد، موج گرما می‌تواند نزدیک به ۶۰۰۰ نفر در نیویورک، ۲۵۰۰ نفر در لس‌آنجلس و بیش از ۲۳۰۰ نفر را در میامی از بین ببرد.

آنها افزودند: مناطقی مانند میامی، لس‌آنجلس و دیترویت در ایالات متحده آمریکا، احتمالاً بیشترین تلفات را خواهند داشت.

نتایج تحقیقات جدید نیز حاکی از آن است که اگر ایالات متحده و دیگر کشورها اقدامات تهاجمی را برای محدود کردن گرمایش جهانی انجام دهند، بسیاری از مرگ و میرهای ناشی از گرمای شدید ممکن است اتقاق نیفتد.

اگر ملت‌های جهان به اهداف توافق‌نامه پاریس درباره تغییرات آب وهوایی متعهد نباشند و افزایش دما تا سال ۲۱۰۰ ادامه پیدا کند، هر ساله منجر به از بین رفتن هزاران نفر خواهد شد.

محققان عنوان کردند: امواج گرما تهدیدی جدی برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان و سالخوردگان است و هزاران مرگ و میر ناشی از گرما و آسیب‌های جدی ناشی از آن، سالانه در سراسر جهان گزارش شده است.

این تحقیق به سرپرستی دانشگاه بریستول در انگلیس به همراه دانشگاه واشنگتن امریکا انجام شده و محققان بررسی کردند که چگونه امواج گرما و افزایش دما منجر به از بین رفتن هزاران نفر در ایالات متحده خواهد شد.

یافته‌های این بررسی در مجله Science Advances منتشر شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۸۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و با فعالیت متناوب امواج بارشی، رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش‌باد گاهی شدید و احتمال گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ همراه با تندباد لحظه‌ای تا اوایل هفته آینده پیش ‌ینی می‌شود.

وی افزود: علاوه بر آن احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه و خسارت به سازه‌های موقت در اثر تندباد لحظه‌ای وجود دارد و توصیه می‌شود دستگاه‌های اجرایی آمادگی آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها را داشته باشند.

محمد پور از شهروندان خواست در این مدت از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، تردد‌های شهری و جاده‌ای، محکم‌سازی سازه‌های سبک، گلخانه‌ها و بنر‌های تبلیغاتی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی را مد نظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • نمایی بسیار زیبا و جذاب از امواج دریا (فیلم)
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • ببینید | گیاه مرگباری که باعث خودکشی کردن قربانی می‌شود!
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک