Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی شهیدی روز شنبه در جمع خبرنگاران با گرامی داشت هفته صرفه جویی آب و انرژی، افزود: حذف قبض‌های کاغذی برق در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و امکان دسترسی مشترکان به میزان مصرف خود از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح حجم بسیار زیادی در مصرف کاغذ صرفه جویی می‌شود که از مشترکان می‌خواهیم برای اجرای آن با شرکت توزیع نیروی برق همکاری دوجانبه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهیدی با اشاره به اینکه دست گاه‌های اجرایی ۴۴۰ میلیارد ریال به شرکت برق بدهکارند، اظهار داشت: در مجموع نزدیک به یک هزار میلیارد ریال مطالبات برق مصرفی از مشترکان داریم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه برق استان هزینه شده است، اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۲ تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح اختصاص یافته است.

کاهش شاخص خاموشی استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: با اقدامات صورت گرفته شاخص خاموشی استان از ۱.۷۷ دقیقه در سال گذشته به ۱.۵۶ دقیقه در سال جاری کاهش یافت.

وی عنوان کرد: بیش از ۷۴۰ هزار مشترک در سطح استان همدان از نیروی برق بهره مند هستند.

شهیدی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۵۰۰ مشترک غیر مجاز، نیروی برق مصرف می‌کنند، ادامه داد: این انشعابات بیشتر در روستاها و حاشیه شهرها است که ۲ هزار و ۲۰۰ مورد آن رفع و ۲ هزار و ۱۰۰ مورد دیگر نیز در دست پیگیری است.

وی افزود: اعتبارات تملک سرمایه شرکت توزیع نیروی برق استان ۷۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با بیان اینکه همدان به عنوان آزمونه نیروگاه‌های خورشیدی معرفی شده است، گفت: نیروگاه خورشیدی ۹ ساعت در روز فعالیت دارد و اوج تولید آن در ساعات میانی روز است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۷.۴ میلیون یورو در زمینه ساخت و راه اندازی نیروگاه خورشیدی سرمایه گذاری شده است که سرمایه آن پس از هفت سال برمی گردد و وارد سود دهی می‌شود.

شهیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۲ مگا وات از نیروی شبکه برق توسط نیروگاه‌های خورشیدی همدان تولید می‌شود، اظهار داشت: چهار نیرو گاه سی. ا چ. پی در استان فعال است که یکی از آنها به صورت آزمایشی کار می‌کند و در سال جاری وارد شبکه توزیع برق می‌شود.

وی با بیان اینکه ساعت خاموشی‌ها از اوایل تابستان تا ۱۵ مرداد صورت می‌گیرد، تاکید کرد: حد نصاب مصرف برق همدان در سال ۹۸، ۱۱۸ مگاوات است که به منظور جلوگیری از افزایش درصد خاموشی، باید در فصل تابستان مشترکان در مصرف برق صرفه جویی کنند.

آمار سرقت کابل افزایش یافته است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: آمار سرقت کابل‌های برق، در دو ماهه امسال نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: با توجه به قیمت مس، برنامه داریم تا سیم‌های آلومینیومی را جایگزین سیم‌های مسی کنیم.

شهیدی با اشاره به اینکه در شبکه توزیع نیروی برق محلی از کابل‌های خود نگه دار استفاده می‌شود، افزود: این کابل‌ها موجب کاهش سرقت و مانع قطع درختان می‌شود و در پایداری توزیع نیروی برق نیز عملکرد مناسبی دارند.

وی عنوان کرد: سال گذشته هفت درصد از مشترکان برق استان بیش از الگوی مصرف برق استفاده کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان تاکید کرد: در واحدهایی که چند خانواده زندگی می‌کنند، مشترک به منظور جلوگیری از افزایش هزینه برق مصرفی، می‌تواند با مراجعه به شرکت برق انشعاب مجزا دریافت کنند.

۹۹۰۴/‏۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان مصرف بهینه برق برق رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،نشست صمیمی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان غربی و معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی با مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان برگزار شد.

 در این جلسه در خصوص مسائل و مشکلات تامین، توزیع کود و ذخیره سازی و میزان موجودی در انبار‌های سازمانی بحث و تبادل نظرات مختلفی انجام گرفت؛ در این جلسه دکتر مظلومی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی ضمن ارایه گزارش در خصوص تامین، تدارک و وضعیت توزیع کود در سال ۱۴۰۲ (افزایش ۲۷ درصدی نسبت به پنج سال گذشته و ۱۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱) ابراز خشنودی و افزود شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آمادگی دارد نیاز کودی استان درکشت بهاره را تهیه و تامین نماید. 

در ادامه معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی ضمن ابراز رضایت از تامین و تدارک کود در پاییز ۱۴۰۲ و بهار ۱۴۰۳ تقاضای فعالیت مستمر همچون سنوات گذشته را برای سرک پاییزه و محصولات بهاره نمودند و در پایان نیز جناب آقای دکتر دهقان ضمن عرض خدا قوت به جناب آقای رسولی مدیر عامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور و زحمات همه همکاران ایشان بخصوص در مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی در جهت تامین و توزیع به موقع کود‌های کشاورزی در جهت خدمت رسانی به کشاورزان محترم و زحمتکش تجلیل و قدردانی به عمل آوردند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • توزیع ۶۶ هزار تذکره در دایکندی
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود