Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن اوروجی عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد مقابله با آتش سوزی مراتع استان بین دستگاه‌های مختلف استان افزود: به دلیل بارندگی‌های خوب چند ماه گذشته شاهد پوشش مناسب گیاهی در مراتع استان هستیم که با گرم شدن هوا، این مراتع مستعد آتش سوزی شدند که این موضوع ضرورت آمادگی دستگاه‌های مسئول برای مقابله با این آتش سوزی‌ها را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: احتمال آتش سوزی مراتع بسیار افزایش یافته است، که برای هماهنگی، کنترل و جلوگیری از خسارت‌های ناشی از این آتش سوزی‌ها هفته گذشته مانور اطفا حریق در بخش‌های کهک، خلجستان و سلفچگان استان با حضور تمام دستگاه‌های مسئول و اهالی منطقه اجرا شد.

اوروجی با بیان اینکه پوشش گسترده گیاهی و خشکی آنها در فصل گرما، موجب شده تا این مراتع با کمترین حرارتی دچار حریق شوند، گفت: به منظور فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به اهالی منطقه و استفاده از ظرفیت نمازجمعه و مساجد منطقه در کاهش این آتش سوزری ها، روزهای گذشته جلساتی با ائمه جمعه و جماعات بخش‌های استان برگزار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم ادامه داد: اطلاع رسانی رسانه‌ها در هفته‌های گذشته بسیار مؤثر بوده و تعداد آتش سوزی مراتع در استان طی هفته‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است که با توجه به شرایط خاص مراتع، ضروری است این اطلاع رسانی ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: آتش سوزی در مراتع علاوه بر خسارت‌های سنگین به طبیعت و زمین‌های کشاورزی اهالی منطقه، نیازمند ۱۲۰ میلیون ریال برای اطفا هر آتش سوزی است که تکرار این حوادث، هزینه سنگینی بر استان تحمیل می‌کند.

اوروجی با تاکید بر نقش اهالی منطقه برای جلوگیری از وسعت آتش سوزی گفت: به دلیل اینکه روستاییان نزدیکترین افراد به این مراتع هستند، ضمن لزوم توجه به رعایت مسائل ایمنی ضرورت دارد در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی، پیش از گسترده شدن آتش، اقدام‌های لازم را برای اطفای حریق انجام دهند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قم ادامه داد: از شهروندان درخواست داریم در صورت حضور در مراتع استان، هر آتشی را که روشن می‌کنند، قبل از ترک منطقه از خاموشی آن اطمینان کامل حاصل نمایند.

قم دارای ۹۷۵ هزار هکتار منابع طبیعی و مرتع است که این مراتع با بارش‌های بسیار خوب ماه‌های گذشته به مناطق مستعد آتش سوزی در فصل گرما تبدیل شده است.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران

یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر دچار حریق شد.

به گزارش ایسنا، حوالی ساعت ۱۹:۳۰ عصر امروز یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر تهران دچار حریق شد که در پی آن عوامل آتش‌نشانی به همراه نردبام و تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

مشاهدات خبرنگار ایسنا از محل حاکی از آن است که حریق در طبقات منفی این ساختمان رخ داده و آتش‌نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه دود هستند.

بنابر اعلام افراد حاضر در محل و مسئولان این هتل آتش‌نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از اولین تماس با سامانه  ۱۲۵ در محل حاضر شده و عملیات خود را آغاز کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • آشنایی با کابل نسوز
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز