Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بهزیستی میاندورود گفت: 50 درصد طلاق میاندورود برای افراد زیر 20 سال است که عمدتا به‌دلیل عدم مهارت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مرتضی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه بهزیستی در برنامه ششم توسعه به‌عنوان محور سلامت اجتماعی مطرح شده و دبیر کنترل کاهش طلاق است، اظهار کرد: در زمینه ویژگی و شناخت طلاق باید نگاه بلندمدت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: وقتی به علل‌های طلاق نگاه می‌کنیم بیشتر به‌دلیل عدم مهارت زندگی، روانشناختی و مهارت سازگاری است و اگر این مهارت‌ها در دوران کودکی رشد پیدا کند و آموزش داده شود آسیب‌های اجتماعی و طلاق کاهش پیدا می‌کند.

رئیس بهزیستی میاندورود، خاطرنشان کرد: طلاق معلول است و آسیب‌های دیگر نیز تاثیرگذار است و عواملی مانند خشونت، اعتیاد، فقر و... می‌تواند مستقیم و غیرمستقیم بروی طلاق تاثیرگذار باشد.

موسوی تصریح کرد: تحولات فرهنگی، اجتماعی، شهرنشینی، صنعتی شدن برنامه‌ها، تضادی که بین سنت و مدرنیته است، ساختار اقتصادی، بیکاری و گرانی و... همه اینها باعث می‌شوند که طلاق افزایش پیدا کند.

وی ازدواج‌های زود هنگام را یکی از دلایل طلاق بیان کرد و گفت: 50 درصد طلاق میاندورود برای افراد زیر 20 سال است که عمدتا به‌دلیل عدم مهارت است.

موسوی با بیان اینکه بیشترین آمار طلاق میاندورود مربوط به روستای اسلام آباد است، افزود: در آمار طلاق میاندورود 38 نفر در دوران عقدبوده، اعتیاد 33 مورد، مهریه و نفقه 25 مورد، 18 مورد خیانت بوده است و اکثر طلاق‌ها مربوط به افرادی بود که سطح سواد زیر دیپلم داشتند و تنها 13 مورد برای کسانی بود که بالای دیپلم بودند.

وی تاکید کرد: آگر آمارها بومی باشد برنامه ریزی هم می‌تواند بومی باشد به همین دلیل نیاز است که آمارها از ادارات و نهادها به درستی جمع‌آوری شود.

موسوی با اشاره به اینکه برای کاهش طلاق در روستاها باید شورای اجتماعی روستاها شکل بگیرد، افزود: ارتقا دانش اجتماعی مسئولان و مردم در این باره بسیار مهم است.

رئیس بهزیستی میاندورود با تاکید بر اینکه حضور روانشناسان در بین مردم بسیار پایین است درباره دلایل این موضوع گفت: هزینه بالای روانشناسان باعث می‌شود افراد عادی تمایلی به استفاده از روانشناسان نشان ندهند که نیاز است شوراها و دهیاران آموزش عمومی را برای مردم با حضور روانشناسان داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و گفت: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد