Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@18:55:50 GMT

فعالیت اصناف در اردبیل تقویت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۹۳۸۹

فعالیت اصناف در اردبیل تقویت می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با توجه به نقش اصناف در تولید، صادرات و توسعه اقتصادی تلاش می‌کنیم تا فعالیت اصناف در استان تقویت شود. ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رامین صادقی پیش از ظهر امروز در گرامیداشت روز اصناف در اردبیل اظهار داشت‌: اول تیرماه به نام روز اصنافنام‌گذاری شده استو در این راستا همواره بر نقش اصناف در اقتصاد تاکید شده و می‌­توان گفت اصناف سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: رونق تولید مستلزم مجموعه‌ای از اقدامات به هم پیوسته در حوزه‌ها و بخش‌های گوناگون است که با تلاش مضاعف دستگاه‌های اجرایی و همکاری تنگاتنگ بخش دولتی و بخش خصوصی، تحقق شعار سال را عملی می‌سازد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به نقش بسیار برجسته رونق تولید در اشتغالزایی و نامگذاری حکیمانه مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال گفت: اصناف همواره نقش مثبت و سازنده‌ای را در صحنه‌های مختلف انقلاب ایفا کرده‌اند و پیشتاز فعالیت‌های انقلابی در مقاطع گوناگون بوده‌اند.

اردبیل| انتخابات اتاق اصناف اردبیل برگزار شداردبیل| اصناف اردبیل با ارائه تسهیلات حمایت می‌شونداصناف اردبیل برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی همکاری کنند

صادقی تصریح کرد: در این میان نقش اصناف به عنوان حلقه توزیع بسیار مهم و حائز اهمیت به نظر می‌رسد چرا که صنوف، همانند پل ارتباطی میان مصرف‌کننده و تولیدکننده ایفای نقش می‌کنند و هر میزان که اصناف در حوزه فعالیتی خود مثبت و سازنده‌تر ایفای نقش کند به همان میزان، تحقق شعار سال و گرهگشایی از مشکلات اقتصادی با سهولت افزون‌تری انجام می‌پذیرد.

وی بیان کرد: هر آنچه فعالیت واحد‌های صنفی از رونق بیشتری برخوردار شود به همان میزان واحد‌های تولیدی نیز با رونق افزون‌تری مشغول به فعالیت خواهند شد، چرا که رونق در واحد‌های صنفی زمانی محقق می‌شود که تقاضا برای خرید کالا‌ها و محصولات گوناگون در آن‌ها مضاعف شود و به تبع آن، ضریب تولید و عرضه کالا از سوی واحد‌ها و مراکز تولیدی نیز ارتقا پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با تاکید بر نقش و جایگاه اصناف در اقتصاد کشور افزود: بنگاه‌های کوچک نقش عمده‌ای در اقتصاد کشور دارند و اصناف واسطه بین تولید، توزیع و مصرف هستند بنابراین اصناف با توجه به گستره جمعیتی که دارند، نقش بسزایی در اقتصاد ایفا می‌کنند و این جایگاه باید بیش از پیش تقویت شود.

عاملی اظهار کرد: رشد و ارتقای تولید داخلی را باید جدی گرفت و اصناف باید با همت خود تولید داخل را توسعه بدهند چرا که تولید داخلی کشور باید یک ارزش محسوب شود و با کیفیت بالا روانه بازار صادرات شود.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو

هاشم علایی گفت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از حمایت مالی این شرکت از حضور تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولید کنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

به گفته او، با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد