Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گالیلو گالیله فیزیک‏دان و ستاره‏شناس ایتالیایى در ۱۵ فوریه ۱۵۶۴ به دنیا آمد و ضمن تحصیل در دانشگاه، قانون پاندول را کشف نمود و پس از فراگیری علوم متعدد به نجوم روی آورد. وی در سال ۱۶۳۲ م، در ردّ عقاید بطلمیوس درباره منظومه شمسی کتابی تحت عنوان "محاوره درباره دو منظومه بزرگ جهان" نوشت و برخلاف جریان غالب فکری مبنی بر ساکن و مرکز بودن زمین، اعلام کرد که زمین به دور خورشید می‏گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید : اشتباهات باورنکردنی درباره شخصیت‌های تاریخی+ تصاویر

انتشار عقاید گالیله مخالفت مقامات کلیسا را برانگیخت و اعتراضات شدید را علیه گالیله به وجود آورد. گالیله نمی‏توانست مخالفین خود را به وسیله تجربه و مشاهده محکوم کند، زیرا آنان هیچ‏گونه استدلال غیرمذهبی را نمی‏پذیرفتند. برای مقامات کلیسا هر چیز غیر از کتاب مقدس و ارسطو بی‏ارزش بود و کلیسا هرگز اجازه نمی‏داد که یک فرد غیر روحانی، کتاب مقدس را مطابق میل خود تغییر دهد. سرانجام، سال بعد، پاپ، گالیله را به رُم احضار کرد و نظراتش را کفرآمیز خواند.

گالیله پس از بازجویى‏ های همراه با اهانت، شکنجه، آزار و حبس، برای حفظ جان خود، به انکار عقیده‏اش پرداخت و سرانجام در ۲۲ ژوئن ۱۶۳۳ م در کلیسای سنت ماری همانند یک گنه‏کار و مجرم به محاکمه کشیده شد. دستگاه کلیسا، گالیله را وادار کرد که یا عقاید خویش را انکار کند یا با مجازات مرگ رو به رو شود. در نتیجه، وی به ظاهر عقاید خود را انکار کرد و از آن پس به علومی غیر از نجوم پرداخت.

منبع : راسخون

انتهای پیام/

محاکمه "گالیلو گالیله"دانشمند و منجم ایتالیایی در دادگاه تفتیش عقاید (۱۶۳۳ م)

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها گالیله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میکا ریچاردز و گزارش فوتبال به سبک ایتالیایی ها و واکنش دل پیرو (زیرنویس فارسی)

میکا ریچاردز سعی می کند به سبک ایتالیایی ها فوتبال را گزارش کند که با واکنش الساندرو دل پیرو مواجه می شود.

دانلود (1.9MB)

دیگر خبرها

  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در ارتفاعات اکوزداغی هریس
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • گرفتاری خانواده ۱۱ نفره در ارتفاعات اکوزداغی هریس
  • امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود
  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • میکا ریچاردز و گزارش فوتبال به سبک ایتالیایی ها و واکنش دل پیرو (زیرنویس فارسی)
  • اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود
  • شعار فارسی ایتالیایی‌ها: مرگ بر اسرائیل!