Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- اشخاصي که قصد دارند از کشوري که در آن زندگي مي کنند خارج شوند حال چه براي تفريح و چه مهاجرت بايستي گذرنامه يا پاسپورت يا ويزاي شيگن يا ويزاي کانادا ( در صورت سفر به کانادا) داشته باشند. اين پاسپورت ها درواقع يک نوع شناسنامه ي بين المللي محسوب مي شوند و به وسيله آن هويت اشخاص و همچنين مليت آن ها مشخص مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همين طور که براي خروج گذرنامه واجب است براي ورود به خاک کشور ديگر نيز گذرنامه واجب است و بر طبق آن اجازه ورود به خاک کشورهاي ديگر را داريد. پاسپورت از سال هاي قبل وجود داشته ( البته ويزاي شيگن و ويزا کانادا نيز از سال هاي قبل بوده) که اولين آن مربوط مي شود به  سال 450 قبل ازميلاد مسيح. ايران نيز همانند کشور هاي ديگر براي خروج از کشور گذرنامه لازم است.

طبق قانون، پاسپورت را چون از سوي صلاحيت دار هاي کشور داده مي شود سندي محسوب مي شود براي اقامت افراد در خارج از کشور خود. در ادامه درباره اينکه پاسپورت را چگونه بگيريم؟ سخن مي گوييم.

گذرنامه

اشخاصي که داراي سن پايين تر از 18 دارند يا داراي قيم و ولايتي هستند، تنها با اجازه سرپرست امکان دريافت را دارند. افرادي که سرباز هستند يا وظيفه خود را تمام نکردند تنها با مجوز کتبي که بايستي از اداره وظيفه دريافت کنند، مي توانند براي خروج از کشورسپس پاسپورت ويزاي شيگن يا ويزاي کانادا تهيه کنند.

 زن هاي متاهل براي گرفتن پاسپورت به اجازه کتبي همسر خود نياز دارند( ولي براي دريافت ويزا شينگن و ويزا کانادا لازم نيست) اما در موارد اضطراري، با اجازه دادستان همان شهر مي توانند دريافت کنند.به اين امر نيز توجه کنيد که اگر شخصي با اجازه فرد يا سازماني پاسپورت گرفته اگر آن شخص يا سازمان اجازه اش را پس بگيرد، ديگر شخص نمي تواند به خارج از کشور برود تا مشکلش حل شود.

آژانس هواپيمايي سام سير، در زمينه ويزاي توريستي شنگن و ويزاي کانادا و بليط تک از طريق سفارت کانادا در تهران و برگزاري تورهاي انفرادي و گروهي به هر مقصدي در اروپا و حوزه شنگن ، سوابق درخشان و نظرات مثبت مسافران اين مسير که با اين آژانس هواپيمايي افتخار همراهي را داده اند، را دارا مي باشد و با داشتن کادر حرفه اي و مجرب و مطلع در اين زمينه ويزا کانادا و بليط تک مي تواند بهترين خدمات ويزاي اروپا، ويزاي شنگن، تور اروپا، تور ايتاليا، تور فرانسه، تور پاريس و تور موريس و مالديو بليط تک... را به شما در کمترين زمان ممکن ارائه بدهد.

چه کساني نمي ‌توانند گذرنامه بگيرند؟

کساني هستند که به خاطر موضعاتي که مقامات قضايي مشخص کرده اند اجازه خارج شدن از کشور را ندارند و امکان تهيه گذرنامه را ندارند. حتي اشخاصي که خارج از ايران سوء پيشينه اي دارند نمي توانند پاسپورت يا ويزا شينگن يا ويزا کانادا تهيه کنند. اگر مقامات قضايي خروج فردي به خارج از کشور را صلاح ندادند، در اين حالت هم شخص اجازه دريافت پاسپورت يا ويزاي شينگن يا ويزاي کانادا را ندارد. اشخاصي هم هستند که از بدهي مالياتي برخورد هستند و همچنين داراي اجراي دادگستري و ثبت اسناد هستند، امکان اينکه نتوانند بر طبق قوانين گذرنامه دريافت کنند وجود دارد.

انواع گذرنامه هاي ايران

عبارتند از:

    پاسپورت عادي (توريستي)

اين مدلي است که افراد هر کشور به منظور تحصيل،گردشگري و يا تجارت اين گذرنامه را دريافت مي کنند و به وسيله آن از کشور خارج مي شوند.

    گذرنامه ديپلماتيک

همانگونه که از نامش مشخص است اين گذرنامه ها براي افرادي است که در مقام هاي بالايي سياسي هستند. و گاهي اوقات صدور ويزا براي هر کشوري حتي ويزا کانادا براي اين افردا متفاوت است.

    گذرنامه خدمت

اين مدل از پاسپورت ها مخصوص کارکنان دولت است که براي سفر هاي کاري اشان از آن استفاده مي کنند. قوانين موجود در اين مدل مانند مدل ديپلماتيک است.

مراحل دريافت پاسپورت

    در مرحله ي اول شما بايستي به يکي از دفتر هاي خدمات الکترونيک پليس +10 مراجه کنيد و بعد از پرداخت 1000 تومان به منظور دريافت فرم و شناسه ي پاسپورت آن را تکميل کنيد.

در مرحله ي بعد بايستي مبلغ 3750 تومان را به حساب شهرداري و مبلغ75000  تومان را به حساب نيروي انتظامي واريز کنيد.

  در آخرين مرحله مدارکي که لازم است را به شکل کامل ارائه دهيد و صدور گذرنامه را درخواست کنيد و پس از صدور آن اين امکان را داريد که گذرنامه خود را دريافت کنيد.

    شماره حساب شهرداري تهران: 3111000048006

شماره حساب نيروي انتظامي: 2171151301007

توجه داشته باشيد مبلغ 324000 ريال براي صدور پاسپورت در دفتر الکترونيک انتظامي است که در همان پليس+10 پرداخت مي شود وهمچنين مبلغ پست هم بر روي آن محاسبه شده است. مبلغ ويزاي شينگن و ويزاي کانادا فرق مي کند.

ناگفته نماند که اين مبلغ براي 7 مرداد 1397 است امکان اينکه تغيير کرده باشد وجود دارد.

مدارک لازم براي دريافت پاسپورت

    اصل شناسنامه و کارت ملي و کپي هاي آن ها يا تأئيديه ثبت احوال به منظور همه ي متقاضيان.

    در صورت  داشتن اعتبار آخرين گذرنامه آن را نيز بايد ارائه دهيد.

    يک قطعه عکس رنگي 6×4 جديد که زمينه اش سفيد باشد و تمام رخ باشد به گونه که:

1. شيش ماه بيشتر از تاريخ آن نگذشته باشد.

2-  آقايان نبايد کلاه و کراوات و عينک و آرايش مو و محاسن و زيور آلات داشته باشند به گونه اي که پيشاني و گوش‌ها ي آن ها ديده شود. و توجه داشته باشيد رنگ لباس با پس زمينه يکي نباشد.

3- خانم‌ها بدون آرايش و زيورآلات و داشتن حجاب کامل، به وسيله روسري و يا مقنعه ساده وبا رنگ تيره به گونه اي که گردي صورت آن ها مشخص باشد. (دختراني که سنشان بالاي6 سال است حجاب کامل ضروريست)

    اجازه محضري براي اشخاص زير 18 سال از جانب پدر و يا قيم قانوني.

    براي افراد 15 سال نيز بايد شناسنامه ي آن ها عکس دار باشد.

    دفترچه بيمه و گواهي اشتغال به تحصيل و يا گذرنامه عکسدار براي اشخاص بالاي 15 سال ضروري است.

توجه: افراد زير 6 سال بايستي در دفتر حضور داشته باشند و همين طور يک قطعه عکس ضروري است.

    بازنشستگان نظامي که هنوز5 سال از بازنشستگي آنها رد نشده است ارائه نامه از حفا يگان مربوطه ضروري است.

    بازنشستگان نظامي که 5 سال از بازنشستگي آنها گذشته است بايد اصل و کپي کارت کانون بازنشستگان را ارائه دهند (ديگر نيازي به گواهي از کانون نيست)

    نظاميان که همچنان شاغل هستند و بازنشسته نشده اند بايد نامه موافقت حفا يگان مربوطه را اول به دبيرخانه اداره گذرنامه بدهند و پس از ثبت به دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي ارائه نمايند.

مدارک مربوط به بانوان

خانم هاي متاهل اجازه محضري همسرشان را بايد داشته باشند.

توجه: بانواني در خارج از کشور اقامت دارند نيازي به اجازه محضري شوهرشان را ندارند، و همين طور اقامت با پاسپورت ايراني نيز قابل قبول است.

توجه: خانم هايي که طلاق گرفته اند اصل طلاق نامه و بانواني که شوهرشان در قيد حيات نيست اصل گواهي فوت يا شناسنامه ي باطل شده را بايستي ارائه دهند.

مدارک مربوط به آقايان

آقايان بايستي اصل کارت هوشمند پايان خدمت و يا معافيت و يا اجازه رسمي اراده وظيفه عمومي براي سربازان يا کساني که سربازي نرفته اند.

توجه: آقاياني سني بيشتر از 50 سال دارند نيازي به ارايه کارت پايان خدمت ندارند.

    آقاياني که در حال تحصيل هستند براي خارج شدن از کشور بايستي نامه اي از محل تحصيل خود دريافت و به سازمان وظيفه عمومي تحويل دهند.

تعويض پاسپورت

افراد ساکن تهران در حالي که پاسپورتشان گم شد يا قصد تعويض آن را داشته باشندبايستي اول اداره گذرنامه واحد غرب تهران واقع در يافت آباد،بلوار معلم، نرسيده به چهاراه قهوه خانه قرار دارد بروند.

توجه: اشخاصي که اعتبار گذرنامه آنها به پايان رسيده و يا گم شده است احتياجي به اعلام مفعودي نيست و اين امکان را دارند که مستقيماً به دفاتر مراجعه نمايند.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دريافت پاسپورت ويزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۹۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)

پرنده هواتزین که به عنوان پرنده خزنده، مرغ بدبو، پرنده اسکنک و یا قرقاول کانجه هم شناخته می شود گونه ای از پرندگان استوایی است که در جنگل های ساحلی، باتلاق ها و صحرا های آمازون و حوضه های اورینوکو یافت می شود.

حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این پرندگان حوضه آمازون یک برگ خوار هستند که بوی کود گاوی تازه و یا یونجه خوشبو می دهند چرا که رژیم غذایی غیرمعمول دارند. این پرندگان 65 سانتی‌ متر قد و گردنی دراز و سری کوچک دارند.

به گزارش هپی پت، در میان پرندگان و حیوانات آمازون قدیمی‌ ترین گونهٔ پرنده‌ ای هستند که هنوز هم بر روی کره زمین زندگی می‌ کنند. جالب است که بدانید این پرندگان از اقوام دایناسور های پرنده هستند که در زمان دایناسور ها منقرض شده اند.

این موضوع را هم باید افزود که آن ها به ویژه در روز های اولیه زندگی خود نمی توانند به خوبی پرواز کنند. جوجه های آن ها نیز تا 60 الی 70 روز پس از تولد قادر به پرواز نیستند که این مدت زمان طولانی است و آن ها را در برابر شکارچیان آسیب پذیر می کند.

غذای اصلی هواتزین چیست؟

این پرندگان یکی از تنها پرندگان عمدتاً گیاه خوار در جهان هستند که به ندرت طعمه حشرات را می گیرند و بیشتر وقت خود را صرف چیدن و خوردن برگ های آبدار از گیاهان کنار دریاچه می کنند. این پرندگان قبل از قورت دادن برگ ها را می جوند.

نکته جالب در مورد این پرندگان، این است که دستگاه گوارشی آن ها همانند گاو ها است. هم چنین آن ها همانند گاو ها از باکتری ها برای کمک به هضم مواد گیاهی مصرفی خود استفاده می کنند.

زیستگاه این پرنده کجاست؟

این پرندگان که به اندازه مرغ هستند در باتلاق های آمریکای جنوبی عمدتاً در حوضه رودخانه های آمازون و اورینوکو زندگی می کنند. بهتر است که بدانید این پرندگان دارای دو چنگال بزرگ در هر طرف بال خود هستند که این ویژگی ها باعث شده است تا برخی از دانشمندان این گونه را با فسیل آرکئوپتریکس دوران دایناسور ها مرتبط کنند.

هواتزین چگونه از خود محافظت می کند؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این پرندگان یک پنجه بزرگ در انتهای بال های خود دارند که از آن برای محافظت از خود استفاده می کنند.

طول عمر این پرندگان چقدر است؟

این پرندگان در طبیعت به طور میانگین حدود 14 الی 15 سال عمر می کنند. البته این موضوع را هم باید افزود که اگر در اسارت باشند و یا توسط انسان ها نگهداری شوند، می توانند تا 29 الی 30 سال هم زنده بمانند.

آیا هواتزین در حال انقراض هستند؟

این پرندگان در حال انقراض نیستند و از آن ها محافظت می شود. حال این موضوع را هم باید افزود که Hoatzin تنها گونه زنده از خانواده (Opisthocomidae) و تنها پرنده در راسته (Opisthocomiformes) است. این بدان معنی است که این پرندگان هیچ خویشاوند نزدیکی ندارند که منقرض نشده باشد. هم چنین سابقه فسیلی این خانواده نشان می دهد که آن ها به طور گسترده در سراسر جهان توزیع شده اند.

سوالات متداول هواتزین چیست؟

مرغ بدبو یا همان هواتزین (Hoatzin) پرنده‌ ای کاکل‌ دار بومی آمریکایی جنوبی است.

هواتزین در کجا زندگی می کنند؟

این پرندگان در باتلاق های آمریکای جنوبی، عمدتاً در حوضه رودخانه های اورینوکو و آمازون زندگی می کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • قیمت جانشین کلوپ معلوم شد!‏
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • مهاجرت با ویزای جعلی