Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:21:55 GMT

تبعیض؛ تیری بر قلب پیاده‌نظام جنگ اقتصادی کشور

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۹۵۸۵

تبعیض؛ تیری بر قلب پیاده‌نظام جنگ اقتصادی کشور

رئیس اتاق اصناف زنجان گفت: در حال حاضر تبعیض بین صنوف زیاد است.

سیدمحمود موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک یکم تیرماه به‌عنوان روز ملی اصناف، اظهار کرد: در حال حاضر 23 هزار واحد صنفی در مرکز استان در قالب 51 اتحادیه به صورت قانونی و با داشتن پروانه کسب فعالیت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که بین 2 الی 3 هزار واحد صنفی نیز در مرکز استان بدون پروانه کسب فعالیت می‌کنند که با بازرسی‌هایی که انجام می‌شود، متخلفین برابر با قانون مجازات می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اتحادیه خواروبارفروشان، اتحادیه فروشندگان پوشاک و اتحادیه مشاورین املاک و خودرو پرجمعیت‌ترین اتحادیه‌های صنفی در استان زنجان هستند.

موسوی با اشاره به تقسیم‌بندی اتحادیه‌ها، تصریح کرد: اتحادیه‌ها به دو بخش تولیدی و خدمات فنی و اتحادیه‌های توزیعی تقسیم می‌شود و اتحادیه‌های توزیعی اغلب اتحادیه‌هایی هستند که عنوان فروشگاه به آنان اطلاق می‌شود. علاوه ‌بر آن اتحادیه‌های تولید و خدمات فنی واحدهایی هستند که محصولاتی را تولید و یا خدماتی را ارائه می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف زنجان یادآور شد: در حال حاضر اغلب اتحادیه‌های تولیدی در تامین مواد اولیه مشکل دارد ولی این مشکل برای اتحادیه‌های توزیعی وجود ندارد و این به معنای نداشتن مشکل نیست، بلکه رفتار تبعیض‌آمیز تاثیر بالایی بر این واحدها دارد و باید توجه داشت که اصناف پیاده‌نظام جنگ اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه تبعیض بین صنوف زیاد است، خاطرنشان کرد: با وجود اعمال قانون به صورت سخت‌گیرانه بر واحدهای کوچک این اعمال قانون در مورد واحدهای بزرگ و اصنافی چون طلافروشان و خودروسازان اعمال نمی‌شود. در حال حاضر کشور وارد جنگ اقتصادی شده و باید توجه داشت آیا ما آماده این جنگ شده‌ایم یا فقط در حد حرف باقی مانده است و آیا ایثارگران این جنگ شناسایی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز ملی اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی لرستان از رسیدگی به پرونده اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در این استان خبر داد.

سردار یحیی الهی امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی و فعالیت اشخاصی که با سوء استفاده از محصولات از یکی از شرکت‌های لبنی شهر خرم‌آباد، اقدام به توزیع خارج از قیمت مصوب آنها در بازار کردند، مراتب در دستور کار ماموران این پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی ۲ نفر را در این رابطه شناسایی و در یک عملیات غافگیرانه آن‌ها دستگیر کردند که در تحقیقات انجام شده و با مواجه شدن با اسناد و مدارک به بزه ارتکابی معترف شدند.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: در بررسی کارشناسی کل مبالغی که به صورت غیرمجاز توسط متهمان اخذ شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این زمینه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار الهی با بیان ادامه داشتن طرح‌های عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی استان در مبارزه با جرایم اقتصادی افزود: سامانه ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هر گونه گزارش و اخبار شهروندان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) M۱۰ Booker؛ جدیدترین زره پوش ارتش ایالات متحده
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد