Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@12:39:38 GMT

دست پر شبکه چهار براي تابستان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۹۶۴۴

دست پر شبکه چهار براي تابستان

خبرگزاري آريا - شبکه 4 سيما درايام تابستان امسال مجموعه متنوعي از برنامه هاي ترکيبي،مسابقه و فيلم هاي سينمايي را به بينندگان خود عرضه مي کند.
به گزارش خبرگزاري آريا از روابط عمومي شبکه چهار سيما، با شروع فصل تابستان، شبکه چهار سيما برنامه‌هاي مختلفي را براي پخش در ساعات گوناگون در نظر گرفته است.بر اين اساس جشنواره فيلم‌هاي سينمايي با عنوان «فيلم خانه»، قصه شب، مسابقه سينمايي «چهار،سه،دو،يک»، درس گفتار،مصير، خيلي دور خيلي نزديک و سري جديد مجله صبحگاهي «طلوع» و «چرخ» ازجمله ويژه برنامه هاي تابستاني اين شبکه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه اطلاعات تکميلي تر از زمان وساعت پخش برنامه ها آمده است:
هر روز ساعت 10:30 با يک فيلم سينمايي
پخش جشنواره فيلم‌هاي سينمايي شبکه چهار در ايام تابستان از اول تير ماه آغاز و تا 31 شهريور ادامه خواهد داشت و مخاطبان اين شبکه در تابستان 98 مي‌توانند به تماشاي يک اثر برگزيده از ديدگاه منتقدان و اهالي سينما بنشينند.
«فيلم خانه»که هر روز ساعت 10:30 روي آنتن مي‌رود، يک اثر از برترين آثار برگزيده سينماي ايران و جهان که تاريخ سينما را ساخته اند ازنگاه منتقدان و اهالي سينما، پخش مي کند و بعد از نمايش، فيلم توسط کارشناس تحليل مي شود.
محمود گبرلو تحليل فيلم هاي سينمايي هفته اول جشنواره را بر عهده دارد و تا پايان جشنواره مجري کارشناسان ديگري نيز به عنوان منتقد مقابل دوربين «فيلم خانه» مي نشينند و به نقد فيم هاي پخش شده مي پردازند.
بهانه اي براي زندگي، زندگي شگفت انگيزه، دايره سرخ، بازگشت به آينده، هزارتوي پن، مکبث و به رنگ ارغوان عناوين فيلم هاي سينمايي است که در هفته اول جشنواره فيلم هاي سينمايي تابستاني شبکه چهار از ا تا 7 تيرماه به نمايش در مي آيد.
هر شب ساعت 21 با يک مسابقه سينمايي
سري ششم و هفتم مسابقه سينمايي «چهار، سه، دو، يک» با اجراي جواد مولانيا در شب هاي تابستان روز هاي شنبه،دوشنبه،سه شنبه و چهارشنبه ساعت 21 از شبکه چهار سيما پخش مي شود.
در مسابقه «چهار، سه، دو، يک» شرکت کنندگان در سه مرحله مقدماتي نيمه نهايي و فينال با يکديگر به رقابت مي پردازند.ويک گروه سه نفره داوري شامل کارگردان، منتقد، بازيگر و استاد دانشگاه رقابت شرکت‌کنندگان را مورد قضاوت قرار مي‌دهند.
مسعود آبپرور، مرجان اشرفي زاده، سيما تيرانداز، عزيزالله حاجي مشهدي، سيروس حسن پور، دکترشهرام خرازي ها، دکتر مهرداد راياني مخصوص، اميرشهاب رضويان، اردلان شجاع کاوه، دکتر محمد شهبا، ميکاييل شهرستاني، صادق کرميار، فريبا کوثري، شهره لرستاني، کيهان ملکي، نسرين نصرتي، دکتر سهيلا نجم و دکتر اميرحسن ندايي به ترتيب حروف الفبا تيم هجده نفري داوري مسابقه را تشکيل مي دهند.
رمان خواني چهره هاي هنري در «قصه شب»
«قصه شب» محصول جديد گروه ادب و هنر شبکه چهار سيما است که براي پخش در شب هاي تابستان تهيه و توليد شده است.
به گفته احسان ملکي تهيه کننده و کارگردان «قصه شب» در اين برنامه که از اول تيرماه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 22:30 پخش مي شود. خلاصه اي از رمان هاي مطرح ايران و جهان توسط هنرمندان و بازيگران خوانده مي شود.
ملکي گفت:مدير مدرسه نوشته جلال آل احمد، رگ تايم، بازمانده روز، اسکار و بانوي صورتي پوش، درخت زيباي من،تماس تلفني از بهشت، اندوه جنگ وداستان هاي کوتاه از چخوف عناوين برخي از رمان هايي است که توسط تيم برنامه خلاصه نويسي و در 90 قسمت 25 دذقيقه اي توسط هنرمنداني همچون فرهاد آييش،همايون ارشادي، سيد مهرداد ضيايي، شيرين بينا، نگين صدق گويا،علي عمراني و اميرشهاب رضويان در برنامه خوانش مي شود.
تهيه کننده «قصه شب» گفت: در اين برنامه علاوه برخوانش رمان، انيميشن هاي مرتبط با داستان توسط تيم انيماتور برنامه طراحي شده که پخش مي شود. نيکي نيکبخت، شيدنظري، نشمين ولدي، زهرا گل و بستان و شکوفه حاجت پور،محمد علي حسيني ومحمد رضا مسعودي تيم سازنده انيميش برنامه را تشکيل مي دهند.
«خيلي دور خيلي نزديک» برنامه دو زبانه شبکه 4 با اجراي دکتر شهاب اسفندياري
«خيلي دور خيلي نزديک» به تهيه کنندگي مصطفي پورمحمدي در 13 قسمت 50 دقيقه اي تهيه و توليد شده است.
«خيلي دور خيلي نزديک» ميزبان ميهمانان غيرايراني جشنواره ها و تعدادي از کنفرانس هاي علمي که در حوزه هاي اجتماعي، علوم انساني و هنر برگزار شده است خواهد بود و دکتر شهاب اسفندياري با آنان به زبان انگليسي گفتگو مي کند و همزمان گفتگو ها به زبان فارسي براي مخاطبان زيرنويس مي شود.اين برنامه مخاطب را با خود به دورها خواهد برد و از ميزان نزديکي فرهنگ ها و نسبت ها خواهد گفت.مخاطبان به زودي شاهد گفتگوهاي فرهنگي جذاب در فصل تابستان خواهند بود.
«خيلي دور خيلي نزديک» محصول گروه فرهنگ و انديشه شبکه چهار سيما است و به صورت هفتگي از هفته دوم تيرماه پخش مي شود.
«درس گفتار» هر روز ساعت 17:15
برنامه تلويزيوني «درس گفتار» به تهيه کنندگي سيدشهاب لاجوردي و کارگرداني سيد احمد حسيني از اول تيرماه از شنبه تا پنجشنبه ساعت 17:15 پخش و روز بعد ساعت 10 بازپخش مي شود.
در اين برنامه مخاطبان پاي درس گفتارهاي اساتيد و کارنشاسان بنامي همچون حجت الاسلام و المسلمين دکتر الويري، حجت الاسلام و المسلمين دکتر نجف لک زايي، حجت الاسلام و المسلمين دکتر مهدي فرمانيان، دکتر مهدي مشکي، حجت الاسلام و المسلمين دکتر مجيد دهقان، دکتر سيدحسين فلاح زاده، حجت الاسلام و المسلمين دکترحبيب الله بابايي، حجت الاسلام و المسلمين دکتر احمد رهدار، دکتر محمود حکمت نيا و حجت الاسلام و المسلمين دکتر مهدي ابوطالبي مي نشينند.
تاريخ در قرآن، انديشه سياسي امام خميني (ره)،جريان شناسي سلفيه،سيرانديشه تجدد،جنسيت در زبان قرآن، بازخواني تاريخ و تمدن ايران در دوران باستان،گونه هاي غرب شناسي،انسان شناسي فلسفه غرب،تجارت جديد و مالکيت فکري و تاريخ مشروطه موضوعاتي است که کارشناسان برنامه در پنج قسمت به آنها مي پردازند.
بررسي ابعاد فکري شهيد بهشتي در ويژه برنامه«مصير»
گروه اجتماعي شبکه چهار سيما بمناسبت سالروز شهادت دکتر آيت الله بهشتي برنامه توليدي «مصير» را با برررسي ابعاد فکري اين شهيد بزرگوار روي آنتن مي برد.
اين برنامه با تهيه کنندگي سيد ياسر صانعي در هفته قوه قضائيه از شنبه يکم تيرماه الي جمعه هفتم تير هرشب ساعت 23 از شبکه چهار پخش مي شود.
«مصير» با پخش هاي آيتم هاي توليدي و گفتگو با مهمانان با محوريت موضوعاتي چون شيوه تبليغ نوين، عدالت، تشکيلات و کادرسازي، مديريت انقلابي و ... تهيه و پخش مي گردد.از بخش هاي ديگر اين برنامه ميتوان به معرفي کتاب هاي منتشر شده در خصوص شهيد بهشتي اشاره کرد. در اين برنامه مهماناني چون حجت الاسلام علي ذوعلم، دکتر فرشاد و... حضور خواهند داشت.
سري جديد مجله «طلوع» از هفته دوم تيرماه
«طلوع» تنها برنامه صبحگاهي شبکه‌هاي سيما است که ماهيت علمي آموزشي دارد و مخاطبانش جامعه علمي کشور هستند. اين برنامه يک جنگ علمي و فرهنگي است که در آن علاوه بر بررسي موضوعات مختلف پزشکي و روانشناسي، تازه‌ترين اخبار و دستاوردهاي علمي کشور با رويکرد تقويت غرور و افتخار ملي، اطلاع رساني مي‌شود.
از رويکردهاي اصلي برنامه در سري جديد، با توجه به نام گذاري سال با عنوان رونق توليد،بخش هاي کارشناسي مختلفي يا موضوع حمايت از کسب و کارهاي نوين در برنامه طراحي شده است.
برنامه «طلوع» به تهيه کنندگي علي خسروي مجله تصويري است که تلاش مي کند بيننده را روي سبک زندگي اش به تامل وا دارد. اين برنامه از هفته دوم ارديبهشت ماه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 10 پخش مي شود.
سري جديد مجله علمي «چرخ» از هفته دوم تيرماه شنبه ها ساعت 19
سري جديد مجله علمي «چرخ» از شنبه 8 تيرماه به صورت هفتگي شنبه ها ساعت 19 به صورت زنده از شبکه چهار سيما پخش مي شود.
سري جديد مجله علمي عصرگاهي «چرخ»، به مهمترين رويدادهاي قلمرو دانش و فناوري با نگاهي تخصصي اما به زباني ساده و قابل استفاده عموم مردم مي پردازد و در حضور نخبگان و استادان ممتاز عرصه دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز تحقيقاتي، مسائل روزمره زندگي مردم را از زاويه علم واکاوي مي نمايد. اين برنامه از بخش هاي ثابت «صندلي علم سنج»، «اتاق دانشمند» و «علم به زبان ساده» براي تلطيف ذائفه مخاطبان و نگاه جذابتر به دانش و دانشمندان بهره مي برد.
هر شب ساعت 22 با «جشنواره فيلم هاي مستند خارجي»
شبکه چهار سيما از 2 تيرماه، هر شب ساعت 22 يک مستند جذاب خارجي را به نمايش در مي آورد.
«جاسوسي در حيات وحش» به کارگرداني John Downer عنوان اولين مستندي است که در 10 قسمت از روز يکشنبه در قالب «جشنواره مستند» پخش مي شود.
در اين مستند 10 قسمتي،پژوهشگران به کمک دوربين هايي که شکل فرزندان حيوانات مختلف مانند کفتارها، تمساح، ميمون ها، فيل ها و شامپانزه ها و لاک پشت هاساخته شده است،ميزان علاقه آن ها به فرزندانشان را مي سنجند.
مجموعه سخنراني هاي «تد» در ايام تابستان هر روز ساعت 13:30
«تد»يک مجموعه همايش جهاني است که با شعار «ايده‌ها ارزش گسترش دارند»، برگزار مي‌شود.تمرکز اوليه ي تد بر روي تکنولوژي بود، اما پس از چندي، گستره موضوعات سخنراني ها افزايش يافت و امروزه شامل مسائل علمي، فرهنگي و دانشگاهي زيادي مي شود.
شبکه چهار سيما براي ظهرهاي تابستان،پخش سري جديدي از مجموعه سخنراني هاي «تد» را در نظ گرفته است.
چرا تغييرات آب وهوايي تهديدي براي حقوق بشر است؟ بيائيد از مريخ به عنوان سياره پشتيبان استفاده نکنيد- زماني که آنتي بيوتيک ها به خوبي کار نمي کنند؟آسيب هاي واقعي تجارت جهاني سلاح، چرا ممکن است کسي را بکار بگيريم که رزومه کاملي ندارد؟ براي از بين بردن زباله هابه شناخت واژه صرفه جويي نياز است- چطور بقيه دنيا با درآمد سازمان يافته اند؟ پس از تراژدي بخشش چه مي گذرد؟ چگونه با دوستان افسرده ارتباط برقرار کنيد- چرا مداد کامل است و نسل بعدي معماران و طراحان آفريقايي عناوين سخنراني هايي است که قرار است در مجموعه «تد» هر روز ساعت 13:30 از شبکه چهار سيما پخش شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت مدیرعامل باشگاه استقلال از مهدی مهدی پور

مهدی مهدی پور که به دلیل آسیب دیدگی ناچار به عمل جراحی شد، بلافاصله پس از عمل جراحی، فیزیوتراپی و برنامه‌های درمانی را شروع کرد.

مهدی پور هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا حوالی ساعت ۱۸ در کلینیک دکتر صادقی مشغول درمان است و امروز علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال با حضور در این کلینیک، از ستاره مصدوم استقلال عیادت کرد.

 مدیرعامل باشگاه استقلال ضمن قدردانی از زحمات دکتر مجید صادقی و علی ادبی، فیزیوتراپ مخصوص مهدی مهدی پور، برای این آبی پوش آرزوی سلامتی کرد و گفت امیدوار است هر چه زودتر مهدی مهدی پور را سلامت و سرحال در میادین فوتبال ببیند.

مهدی مهدی پور و پدرش که از فوتبالیست‌های سرشناس استان اصفهان و ذوب آهن بود نیز از علی خطیر تشکر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • عیادت مدیرعامل باشگاه استقلال از مهدی مهدی پور
  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • فصل جدید «خوش نمک» از قاب شبکه نسیم
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود