Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گزارشی که در تارنمای دی ولت منتشر شده آمده است: فشارها بر «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در حال افزایش است و نظرسنجی‌های داخلی نشان می‌دهد وی در حال جا ماندن از رقبای دموکراتش است؛ در چنین شرایطی که درگیری نظامی به بهای جان‌های بسیار و هزینه‌های میلیاردی می‌انجامد، ترامپ باید از هرگونه ماجراجویی بپرهیزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نشریه با اشاره به گزارش نیویورک تایمز در مورد لغو فرمان حمله به ایران ۱۰ دقیقه پیش از انجام آن از سوی ترامپ می‌افزاید: صرفنظر از صحت یا سقم این موضوع این موضوع نشان می‌دهد فشارها در کاخ سفید بر روی رئیس جمهوری برای نشان دادن یک واکنش آنی و سریع چقدر زیاد است.
این در حالی است که درست در چنین شرایط بحرانی، وزارت دفاع آمریکا به عنوان تصمیم گیرنده کلیدی فاقد سرپرست است. «پاتریک شاناهان» کفیل وزارت دفاع چند روز پیش از این پست کنار گذاشته شده و «مارک اسپر» که از سوی ترامپ به عنوان وزیر جدید معرفی شده، هنوز آغاز به کار نکرده است.
در غیاب یک وزیر دفاع مصمم اطرافیان ترامپ مانند «مایک پمپئو» وزیر خارجه نفوذ خود را افزایش داده‌اند. او و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ به عنوان تحریک کنندگان اصلی رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله قاطعانه با ایران شناخته می‌شوند.
اما ترامپ دلیل محکمی برای مخالفت با جنگ مقابل ایران دارد؛ در داخل آمریکا فشارهای زیادی علیه وی وجود دارد، نظرسنجی‌ها حاکی از عقب ماندن ترامپ از رقبای دموکرات بوده و خطر انتخاب نشدنش به ریاست جمهوری در دوره آتی را جدی تر کرده است.
رسانه‌های آمریکایی تحلیل می‌کنند، جنگی که بولتون می‌خواهد به راه بیاندازد می‌تواند به قیمت از دست رفتن ریاست جمهوری برای ترامپ تمام شود.
این در شرایطی است که در صورت وارد شدن آمریکا به جنگی ناخواسته با ایران، دیگر قدرت‌ها مانند روسیه و چین و شاید حتی اتحادیه اروپا به طرفداری از ایران برخیزند و این امر کار را برای ایالات متحده دشوارتر می‌کند.
دی ولت در ادامه ابراز امیدواری می‌کند که ترامپ مسیر خود را از افرادی مانند بولتون جدا کند زیرا همانطور که خودش بارها گفته است به دنبال جنگ در منطقه نیست.
ترامپ اخیراً در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته است آمادگی دارد که با مقامات ارشد ایران از جمله رهبری یا رئیس جمهوری این کشور گفت وگو کند، اما زمینه برای چنین مذاکره‌ای با توجه به شرایطی که دولت او به وجود آورده مهیا نیست.
وی از طریق عمان برای ایران پیغام فرستاده و برای پاسخ خود مهلت تعیین کرده اما بلافاصله پاسخش را از تهران دریافت کرده است؛ آمریکا برای مذاکره قابل اعتماد نیست.
در هر حال همانطور که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل می‌گوید: مذاکره تنها و بهترین راه برای کاهش تنش‌ها و آرام کردن اوضاع است. به گفته وی سازمان ملل برای یافتن راه حل با هر دو طرف در تماس است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ظهر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت میزبان نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق و هیأت همراه بود.

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سفر نیچروان بارزانی به تهران، روابط بین ایران و منطقه کردستان عراق را در حوزه رسمی و مردمی روابطی قدیمی، دوستانه و ناگسستنی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه سفر بارزانی به تهران را فرصت مهمی در تقویت روابط ایران و منطقه کردستان عراق به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری خواند و ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین از این پس با شتاب بیشتری به پیش رود.

امیرعبداللهیان همچنین ارتقای نقش منطقه کردستان عراق در چارچوب قانون اساسی عراق را مورد اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران خواند و با اشاره به روابط برادرانه بین مقامات منطقه کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران افزود: این روابط در خدمت مناسبات دوستانه و سازنده بین دو کشور ایران و عراق قرار دارد.

* خاک منطقه کردستان عراق هرگز نقطه تهدیدی علیه ایران نخواهد بود

نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمامی تحولات تاریخی و مهم در کنار منطقه کردستان و عراق بوده است، نقش جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات عراق را تاریخی، سازنده و ماندگار خواند.

وی با تجلیل از نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در تقویت امنیت منطقه افزود: از آنجایی که از نظر ما امنیت ایران، امنیت عراق و اقلیم کردستان است، خاک اقلیم هرگز نقطه تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. 

نیچروان با اشاره به توافق امنیتی و تشکیل کمیته مشترک امنیتی بین دو کشور ایران و عراق گفت: گام‌های مؤثری در اجرای این توافق برداشته شده و ما با جدیت تمام، اجرای کامل این توافق را دنبال خواهیم کرد.

* تلاش برای تحقق منافع مشترک

بارزانی همچنین با اشاره به دیدار بسیار خوب خود با رهبر انقلاب، این ملاقات را بسیار شیرین، مفید و راهگشا توصیف کرد و افزود: با توجه به صحبت‌های رهبری و نیز مباحث مطرح شده در دیدار با رئیس جمهور ایران، برای تحقق منافع مشترک در روابط دوجانبه از جمله در حوزه اقتصادی و تجاری حداکثر تلاش و همکاری را خواهیم داشت.

در پایان این دیدار امیرعبداللهیان از نقش منطقه کردستان در استقبال و میزبانی از زائران امام حسین (ع) و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد