Web Analytics Made Easy - Statcounter

«شارلوت کسون سمیت اوسی» که به اتهام دلیل فساد مالی از کمیسیون انتخابات غنا برکنار شده است از سوی اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به عنوان مشاور بین‌المللی در کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان به کار گماشته شده است. ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شارلوت کسون اسمیت اوسی» رئیس کمیسیون انتخابات غنا سال گذشته به فساد مالی از سوی دادگاه عالی این کشور متهم شد و با حکم رئیس جمهوری این کشور از ریاست کمیسیون انتخابات غنا برکنار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حال حاضر با توافق اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان به عنوان مشاور بین‌المللی سازمان ملل در کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان به کار گماشته شده است تا به مدیریت انتخابات ریاست جمهوری در این کشور کمک کند.

نقض قوانین تدارکاتی، اعطای خودسرانه قردادهای مالی و اختلاف با سایر اعضای کمیسیون این کشور از جمله تخلفاتی هستند که اوسی به آن متهم شده است.

حضور اعضای خارجی در کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان

«احسان‌الله حکمت» مسئول نهاد هماهنگی افغان‌ها علیه فساد به «ویسا» گفت: انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان با مشکلات فراوانی روبرو است و گماشته شدن خارجی متهم فساد روند انتخابات را جنجالی خواهد کرد.

نهاد «هماهنگی افغان‌ها علیه فساد» در واکنش به این موضوع تصریح کرد که این مشاور بین‌المللی سابقه کار خوبی در غنا ندارد و گماشته شدنش در کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان باعث افزایش مشکلات خواهد شد.

«علی اکبر جمشیدی» نماینده ولایت دایکندی در سنای افغانستان اظهارداشت: گزینش مشاور خارجی متهم به فساد مالی در کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان اعتبار این کمیسیون را خدشه دار کرده و مشروعیت انتخابات را زیر سوال خواهد برد.

«عبدالستار سعادت» رئیس سابق کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان نیز گفت: گزینش مشاور بین المللی متهم به فساد از سوی رئیس جمهور غنی در کمیسیون انتخابات افغانستان با طرح اصلاحات انتخاباتی در تضاد قرار دارد.

«محمدقاسم الیاسی» سخنگوی کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان در واکنش به این موضوع تصریح کرد که تعیین اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی از مسئولیت‌های ارگ ریاست جمهوری افغانستان است.

این در حالی است که پیش از این نیز افشاگری‌هایی از مداخله خارجی‌ها و اعضای تیم اشرف غنی برای مداخله در انتخابات پارلمانی و فعالیت موسسات خارجی وابسته به سفارت آمریکا منتشر شده بود.

تلاش موسسه خارجی برای مهندسی انتخابات پارلمانی افغانستان + فیلم سنای افغانستان: غربی‌ها برای مهندسی نتایج انتخابات پارلمانی تلاش می‌کنند

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۹۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛پژمان معتمدی سرپرست دبیر فدراسیون دو و میدانی در مورد برگزاری انتخابات کمیسیون‌های ورزشی فدراسیون گفت: ما در برگزاری کمیسیون مربیان و داوران مشکل خاصی نبود و طیق آیین نامه برگزار کردیم و در مورد انتخابات کمیسیون ورزشکاران اعتراضی از سوی آقای رسولی مبنی بر اینکه نباید رای‌ها مجازی را لحاظ می‌کردید صورت گرفت و بنده هم، چون نماینده وزارت ورزش و جوانان حضور داشت در برگزاری خیلی دخیل نبودم، اما گزارش اعتراض این ورزشکار را به وزارت ورزش و جوانان ارسال کردم و طبق بررسی‌های وزارت ورزش آقای اسبقیان معاون ورزش قهرمانی رای به تجدید و برگزاری مجدد کمیسیون ورزشکاران دادند.   وی ادامه داد: برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران خللی در انتخابات فدراسیون دو و میدانی در خرداد ماه ایجاد نخواهد کرد و در موعد مقرر انتخابات فدراسیون برگزار خواهد شد ضمن­ اینکه در زمان برگزاری انتخابات کمیسوین ورزشکاران دو سوم اعضاء حضور داشتند و این قانونی است و می‌توانستیم رای‌ها مجازی را هم دخیل نکنیم، اما به دلیل شبهات و اعتراض یک ورزشکار این انتخابات را دوباره برگزار خواهیم کرد و پس از آن یک انتخابات سالم را برگزار کینم و رئیس فدراسیون برای ۴ سال مشخص شود.   در انتخابات فدراسیون دو و میدانی که در خرداد ماه برگزار می‌شود کمیسیون‌ها رای‌های مجزا دارد و کمیسیون ورزشکاران ۶ رای در انتخابات و همچنین کمیسیون مربیان دارای ۴ رای برای انتخاب رئیس آینده فدراسیون است.

دیگر خبرها

  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • مشاوران رئیس فدراسیون والیبال معرفی شدند
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • واکنش AFC به صعود افغانستان به جام جهانی فوتسال