با خستگی چشم خداحافظی کنید
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۹۸۹۲
این روزها اسمارتفونها به یکی از بخشهای جدا نشدنی زندگی ما تبدیل شدهاند. تحقیقات نشان میدهند کاربران به صورت متوسط ۸۸ بار در روز اسمارتفون خود را چک میکنند و زمانی در حدود ۳ ساعت و ۲۵ دقیقه را صرف استفاده از آن میکنند. بنابراین نمایشگر مورد استفاده در گوشیهای هوشمند باید کمترین میزان خستگی را برای چشم کاربر داشته باشد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام هوآوی، در این راستا، هوآوی به عنوان یکی از کمپانیهای پیشرو، P۳۰ Pro Huawei آخرین پرچمدار خود را به روشی تحت عنوان DC Dimming مجهز کرده است. اما پیش از اینکه به تشریح این روش بپردازیم، خوب است نگاهی به PWM، روش فعلی مورد استفاده در نمایشگرهای OLED داشته باشیم.
PWM چیست و چگونه عمل میکند؟
PWM (مخفف عبارت Pulse Width Modulation) یا مُدولاسیون پهنای پالس، رایجترین روش مورد استفاده توسط کمپانیها برای تنظیم میزان روشنایی نمایشگرهای OLED است. در این روش سازندگان از طریق ایجاد تغییر در پالسهای نور، قادر به تنظیم میزان روشنایی هستند. به زبان سادهتر، سازندگان با تغییر یا محدود کردن زمان نمایش نور توسط نمایشگر، میزان روشنایی را تنظیم میکنند. به این ترتیب هنگامی که میزان روشنایی نمایشگر را کاهش میدهید، نمایشگر مدت زمان طولانیتری را در حالت خاموش سپری میکند.
به علت فرکانس بسیار بالای پالسهای نور (معمولاً بالای ۲۰۰Hz)، چشم انسان قادر به تشخیص فواصل میان پالسها نیست. اما چشم تلاش میکند تا میانگینی از خاموش و روشن شدنهای مکرر نمایشگر را ببیند. بنابراین نسبت خاموش و روشن بودن نمایشگر، میزان روشنایی آن را تعیین میکند.
تصویر زیر به خوبی نحوه عملکرد روش PWM را نشان میدهد:
همانطور که مشاهده میکنید هنگامی که روشنایی در میزان ۱۰۰ درصد قرار دارد، نمایشگر همواره روشن میماند. هنگامی که روشنایی روی ۵۰ درصد تنظیم شود، نمایشگر به طور مساوی خاموش و روشن خواهد بود و هنگامی که روشنایی روی ۲۵ درصد تنظیم شود، نمایشگر مدت زمان طولانی را در حالت خاموش سپری خواهد کرد. به همین خاطر در روشناییهای پایین شاهد مقدار قابل توجهی فلیکر (سوسو زدن) خواهیم بود.
اگرچه فلیکر نمایشگر معمولاً با چشم قابل مشاهده نیست، اما آزاردهنده است. این مسئله میتواند برای برخی از کاربران به شکل خستگیهای زود هنگام و برای برخی دیگر به صورت سردرد نمایان شود. تأثیر این امر هنگامی که نور محیط محدود باشد (یعنی دقیقاً هنگامی که نیاز به کاهش روشنایی نمایشگر وجود دارد)، دوچندان میشود.
DC Dimming چیست و چگونه عمل میکند؟
در این روش شاهد تغییر در میزان ولتاژ LEDهای تشکیل دهنده پیکسلهای نمایشگر هستیم. در واقع با تغییر ولتاژ شاهد تغییر میزان نور نمایش داده توسط نمایشگر خواهیم بود. به همین علت خبری از فلیکر و عوارض آزاردهنده آن نیز نخواهد بود. این روش به نظر ساده میرسد؛ اما چرا سازندگان از این روش در اسمارتفونهای AMOLED استفاده نمیکنند؟
DC Dimming سالهاست که توسط سازندگان در نمایشگرهای LCD استفاده میشود. اما استفاده از این روش در نمایشگرهای OLED با چالشهایی روبهرو است که سازندگان معدودی از پس حل کردن آنها بر آمدهاند. یکی از مهمترین این چالشها، تغییر محسوس رنگ هنگام کاهش روشنایی است.
کاهش جریان وارد شده به LED میتواند منجر به تغییر در رنگ منتشر شده، شود. بنابراین با کاهش روشنایی نمایشگر دقت رنگهای به نمایش در آمده به طرز محسوسی کاهش پیدا میکنند. با این حال هوآوی موفق شده از این چالش با موفقیت عبور کند. جدیدترین بروزرسانی منتشر شده برای Huawei P۳۰ Pro علاوه بر بهبودهای متعدد در زمینههای مختلف، DC Dimming را نیز به آخرین پرچمدار هوآوی اضافه میکند.
فرقی نمیکند میزان استفاده روزانه شما از گوشی هوشمندتان چقدر باشد؛ اضافه شدن DC Dimming به P۳۰ Huawei و P۳۰ Pro Huawei باعث شده پرچمداران جدید این شرکت، کمترین میزان خستگی چشم را برای کاربران داشته باشند.
انتهای رپرتاژ خبری
منبع: ایسنا
کلیدواژه: اسمارت فون گوشی هوشمند هوآوی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۹۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
گنجی: خیلی از بچههای درجه یک بخاطر خستگی از برنامه جدا شدند/ افت مخاطب نداشتیم
به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز؛ نشست خبری عوامل برنامه «به افق فلسطین» صبح امروز سهشنبه چهارم اردیبهشت ماه در سالن جلسات اداره کل روابطعمومی سازمان صدا و سیما برگزار شد.
حسین قرایی مدیرکل روابطعمومی صدا و سیما در ابتدای این نشست گفت: امروز در کنار عوامل برنامه دوست داشتیم یادی از شهید زاهدی کنیم و به همین دلیل در خدمت برادر این شهید بزرگوار، محمدرضا زاهدی هستیم. برنامه «به افق فلسطین» بیش ۱۹۰ روز روی آنتن بوده و چنین برنامه پرتحرکی نشان از توانمندی عوامل کار است و به همین جهت به سازندگان برنامه تبریک میگویم. تماس های زیادی در ۱۶۲ داشتیم که میتوانم این تماس ها را در اختیار شما بگذارم تا در برنامه یک بسته ای در نظر بگیرید که این صوت ها یا حتی پیام ها پخش شود.
محمدرضا زاهدی؛ برادر سردار شهید زاهدی گفت: به نوبه خودم از شما شبکه افق و صدا و سیما و عموم ملت تقدیر و تشکر میکنم.
علی گنجی مدیر گروه سیاسی شبکه افق نیز در ادامه این نشست گفت: این برنامه یک تجربه شیرین بود. صفر تا صد اتفاقاتی که بعد از طوفان الاقصی رخ داد را هرشب تبدیل به یک برنامه کردیم و این برنامه که مربوط به امور بین الملل بود را به یک برنامه اختصاصی مربوط به فلسطین تبدیل کردیم و کار سختی بود چرا که تنوع نبود و زیرساخت های زیادی وجود نداشت. حتی در یک مقطعی گروه اجتماعی پای کار آمد. مهم این بود که ما صدای فلسطین، هم برای مردم خودمان و هم برای کشورهای دیگر باشیم. خیلی از قطعات برنامه ما برای عرب زبان ها ترجمه می شود و ما منبع اطلاعات آن ها شدهایم. شبی که موشکها پرتاب شد، هفت ساعت یک برنامه سیاسی را از جنس خبری اجرا کردیم.
گنجی در ادامه بیان کرد: در این برنامه فقط انعکاس دهنده اتفاقات فلسطین نبودیم و گاهی سراغ کشورهای جبهه مقاومت هم می رفتیم. شخصیت های اثرگذار را جهت گفت و گو روی آنتن آوردیم. ما وسط میدان جنگ و کنشگر میدان بودیم و هستیم. خیلی لحظات آنلاین بودیم و روی آنتن یکسری از اتفاقات رخ میداد. خیلی چیزها را نمیتوان نمایش داد با اینکه فضای مجازی دستش باز است و اطلاع رسانی میکند اما ما نمیتوانستیم با عواطف مردم بازی کنیم.
وی افزود: خیلی از حواشی که حول کار ما شکل میگرفت متوجه ما نبود. طبیعی است که خیلی مسایل اتفاق بیافتد و پشت آنتن خیلی از بچههای درجه یک با ما قطع همکاری کردند چرا که خسته شده بودند و گاهی به خاطر حجم کار، خود من هم خسته شده بودم اما همه مجاهدانه کار میکردند و ما یک کار جهادی را تجربه کردیم. خیلی ها از برنامههای دیگر به ما کمک کردند.
مدیر گروه سیاسی شبکه افق ادامه داد: ما یک کاری را دنبال میکنیم و محکم جلو میرویم و تلاشمان این است که همه مسایل را از جهان مختلف به برنامه اضافه کنیم. بچهها صبح تا شب تلاش میکنند تا یک ساعت برنامه درست را به منظر مردم برسانند. خانم شریفی هم صاحب اختیار بود و با تغییر شرایطش از کار جدا شد. ما قبل از «به افق فلسطین» کارهای دیگری نیز انجام دادیم و در مدت یک ماهی که تیم عوض شد صرفا بهخاطر خستگی بوده و عوامل جابهجا شدند؛ اما سیاست همان سیاست است و اگر ما در ابتدای کار اصطلاحطلب دعوت میکردیم هنوز هم همین است.
وی با بیان اینکه در این برنامه از هنرمندان تا سیاستمداران را دعوت کردیم خاطرنشان کرد: من تا این لحظه و در این ۲۰۰ شب نشنیدم که یک چهره سیاسی در حماس جان خود را از دست بدهد عمدتا مردم بودند که کشته شدند. یک سری شبها از شهرهای مختلف اروپا و منطقه، دوربینهای زنده داشتیم که نشان دهیم همه دنیا پای مظلومیت مردم غزه هستند. یک دوربین هم در ایران و یک دوربین هم در غزه داشتیم. در وضعیت عادی اگر بخواهید یک برنامه را نگه دارید بسیار طاقت فرسا است و در هفت ساعت بخواهی یک حرفی را نزنی که مشکل ساز نشود بسیار کار سختتری است. برنامه ما خیلی در فضای مجازی وایرال داشته است تا جایی که آمار دقیق آن را نتوانستیم دربیاریم.
گنجی ادامه داد: تلاشمان منوط به این است که چه اتفاقی در کف میدان رخ میدهد. چند بار میخواستیم برنامه را تمام کنیم اما یک اتفاقی رخ میداد و خود میدان اجازه توقف نمیداد. از حمایت های مالی سازمان که تشکر می کنم. برای آینده پیشنهاد داریم که برنامه را «به افق مقاومت» کنیم و حرف هایی بزنیم که برنامه عام مردم باشد. دوستان فعلا یک پلاس بالا میآورند که آیتمی به آن به اسم « به افق مقاومت» اضافه خواهد شد.
سیدحسین حسینی مجری برنامه «به افق فلسطین» نیز در ادامه این نشست گفت: ما امروز در ۱۶۲ یک ساعت پاسخگوی تماس های روابطعمومی بودیم و طیفهای مختلف تماس میگرفتند و من تعمدا شغل آنها را میپرسیدم. از همه نقاط ایران تماس گرفتند و طیف مخاطب گسترده بود، شاید ممکن باشد از روی کنجکاوی برنامه را ببینند. ما تلاش کردیم بیطرفانه همه مسایل و اتفاقات را به مخاطب بگوییم. موضع تلویزیون دفاع از مظلوم است اما هر مهمانی که میآمد ما درباره شبههها از او سوال میکردیم و قصد و نیتمان این بود که مخاطب طرف دیگر ماجرا را هم ببیند. گاهی وقتها منبع اخبار ما شبکههای بینالمللی بودند.
حسینی در مورد حضور یک مجری خانم در برنامه سیاسی توضیح داد: خانم شریفی مقدم خیلی برایشان سخت بود که تا بامداد سر کار باشند چراکه صبح زود در روی آنتن برنامه داشتند در نتیجه از «به افق فلسطین» جدا شدند.
وی تصریح کرد: آقای جبلی مجوز دادند که ویدیو وایرال داشته باشیم اما نه به هر قیمتی، مثلا اگر به آقای لاریجانی بگوییم رژیم گرفتید لاغر شدید و بگوید رژیم مارو گرفته وایرال میشود! چند درصد اتفاق میافتد که یک برنامه اینقدر دیده شود و در کپشن وایرال اسم برنامه را بنویسند. ویدیوهای ابتدایی همه با اسم برنامه منتشر میشد. محتوای فرآوری شده و کوتاه ممکن است قابل استفاده برای شبکههای مجازی باشد.
مجری برنامه در این مورد که چرا برنامههای سیاسی مانند برنامههای اجتماعی و هنری به مرحلههای بعد نمیرسند، گفت: بخشی از برنامههای سیاسی موسمی و فصلی هستند و مجری های سیاسی هم بعضی وقت ها کم کار می شوند اما برنامه های فرهنگی و اجتماعی روال است و مدیران هم تمایل دارند که کار کنند و از این جهت است که مجریهای سیاسی کم کار میشوند.
حسین قاسمی تهیهکننده برنامه نیز با اشاره به چگونگی دعوت از مهمانهای برنامه، توضیح داد: کسی از کارشناسها باقی نمانده که نیامده باشد. از وزیر بهداشت تا وزیر خارجه را در برنامه داشتیم و کسی باقی نمانده است. ارتباطات از طریق خود برنامه انجام میشد و ارتباطات شبکه با کارشناسان به واسطه برنامههایی که دارد، خوب است. از یک هفته قبل از شبی که عملیات انجام شد، ما آماده باش بودیم و همان شب از ساعت ۱۰ در سازمان آماده بودیم و همه شبکهها هم بودند و از شبکه که بیرون آمدیم مستقیم برنامه را استارت زدیم.
وی ادامه داد: بحث وایرال حد و حدودی دارد. خیلی وقتها ما سوالات و بحث ها را وایرال نمیکنیم و خودشان وایرال میشوند. ما افت مخاطب نداشتیم.
مهدی آقاموسی تهرانی مجری دوم برنامه بیان کرد: ریزبینی نسبت به این برنامه به شدت بالا است. حتی ریزترین اتفاقات دیده میشوند. به عنوان مثال پیام آمده بود که چرا به شما میگویند مِهدی؟ اسم شما مَهدی است! روایت کردن برای من جذاب است و سعی میکنم به شکل یک قصه دراماتیک ماجرا را به مردم منتقل کنم. چند جا برای من مهم است که به عنوان یک کنش و تاثیر آن را ببینیم. ما مثل یک رویداد زنده و مثل یک بازی فوتبال لحظه به لحظه اتفاق را گزارش میکردیم. روایت زنده کاملا صادقانه است و مخاطب آن را باور میکند. مانند ریختن پلاسکو که مردم آنرا به لحظه دیدند.
حمید انصاری سردبیر این برنامه در پایان نشست افزود: من واقعا جای اشتباهی هستم! این پرجسب سردبیری مناسب من نیست و شخص دیگری بیشتر سردبیر است. ما پشتوانه رسانهای داریم و در این فضای روایت سازی و دعوت از مهمانها به ما کمک میکنند. روزهای اول کسایی میآمدند که چهرهتر بودند اما واقعا در این ۲۰۰ شب هر کارشناسی بوده به برنامه آمده است. امیدواریم که با این برنامه یک درصد توانسته باشیم به بازوی رسانهای در موضوع فلسطین کمک کرده باشیم. ما به مسایل تاریخی هم میپردازیم که در کنار برنامه ویدیو کلیپهایی مرتبط به مناسبتهای تاریخی نیز پخش شده و میشود.
در پایان این نشست از عوامل تولید برنامه «به افق فلسطین» توسط مدیرکل روابطعمومی صدا و سیما تقدیر شد.
انتهای پیام/
کیانوش رضایی کد خبر: 1228227 برچسبها فلسطین سازمان صدا وسیما