Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@00:56:27 GMT

آخرین تحولات بازار گوشت قرمز

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۰۲۵۴

ملکی گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با کاهش ۲ تا ۳ هزار تومانی با نرخ ۱۰۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود. ناطقان: علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۲ تا ۳ هزار تومانی نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۳ تا ۹۵ هزار به مغازه دار و ۱۰۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی رکود حاکم بر بازار، کاهش قدرت خرید خانوار، ازدیاد عرضه دام و توزیع گوشت‌های وارداتی را از جمله دلایل کاهش قیمت گوشت در بازار اعلام کرد و افزود: در حال حاضر دام بیشتری در دسترس کشتار کنندگان قرار می‌گیرد که درنهایت کسادی بازار، فروشندگان را مجاب می‌کند که قیمت دام را تعدیل کنند.

ملکی نرخ گوشت در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به ازدیاد عرضه دام از اواخر خرداد، احتمال کاهش مجدد قیمت گوشت دور از انتظار نیست چرا که به سبب گرمای هوا، دامداران خواهان عرضه دام‌های با وزن مناسب در بازار هستند.


رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نرخ کنونی هر کیلو دام زنده را ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به ورود به فصل عرضه دام داخل، کنترل قاچاق تاثیر بسزایی در افزایش عرضه و کاهش قیمت گوشت در بازار داخل دارد. همانگونه که در ایام پایانی سال، افزایش نظارت بر خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور بر کاهش قیمت گوشت تاثیر بسزایی گذاشت.

وی با اشاره به اینکه فاصله قیمت گوشت داخلی با وارداتی به سبب حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کاهش یافته است، بیان کرد: با توجه به فروانی عرضه گوشت داخلی و وارداتی در بازار، خانوار‌ها بر حسب درآمدشان اقدام به خرید می‌کنند.

ملکی در پایان درباره آخرین وضعیت قاچاق دام تصریح کرد: براساس آخرین اطلاعات، قاچاق دام تا حدودی مهار شده و تنها ممکن است مقادیری محدود از مرز‌های کشور خارج شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: تحولات ، بازار ، گوشت قرمز

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تحولات بازار گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک نسبت به سال های پیش گسترده بوده که این امر نیازمند بازار مناسب است.

به گفته او، بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک ۷۲ میلیون راس و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که براین اساس کمبودی در عرضه گوشت نداریم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات گوشت گرم در سایر استان ها توزیع می شود به طوریکه واردات به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود.

او با بیان اینکه واردات کماکان ادامه دارد، افزود: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، روند کاهشی به خود می گیرد و قیمت ها متعادل می‌شود.

پوریان گفت: عرضه گسترده دام زنده داخلی در نهایت منجر به دستیابی به قیمت واقعی گوشت قرمز تولید داخل می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول