Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کرمانشاه برنامه های این شورا در هفته صرفه‌جویی را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا تخت‌شاهی در گفتگو با مرصاد، به تشریح برنامه های صنعت برق و آب استان طی هفته صرفه جویی و در قالب شورای انسجام بخشی صنعت اب و برق استان پرداخت و اظهار داشت: اول تیر به عنوان روز «مدیریت مصرف آب و انرژی و خانواده» نامگذاری شده و تقدیر از مشترکین کم مصرف آب و برق، فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده ها در مدیریت مصرف، افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف و آغاز اجرای طرح «بانوی آب» و انجام نظرسنجی از مشترکین خانگی از جمله برنامه های اتخاذ شده برای این روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دوم تیر به عنوان روز «مدیریت مصرف آب و انرژی، افکار عمومی و رسانه» نامگذاری شده و در این روز و در قالب رسانه ها محدودیت ها و معضلات کشور در خصوص میزان دسترسی به آب و برق و ضرورت بهره گیری از فن آوری و وسایل بهینه ساز مصرف تشریح می شود. همچنین ارتباط با رسانه ها و برگزاری کارگاه آموزشی برای خبرنگاران در رابطه با مدیریت مصرف و اقتصاد و رسانه از دیگر دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای دوم تیر است.

مدیرعامل آبفای شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه سوم تیر نیز به نام «مدیریت مصرف آب و انرژی، صنعت و معدن، سازمان های عمومی و مؤسسات خصوصی» نامگذاری شده است، گفت: در این روز از مؤسسات دولتی و خصوصی و صنایع که نسبت به کاهش میزان مصرف انرژی خود اقدام کرده اند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی عنوان کرد: چهارم تیر نیز به عنوان روز «مدیریت مصرف آب و انرژی، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست»، نامگذاری شده و قرار است که شرکت ها جهت بازدید از تاسیسات آب و برق برای گروه های مختلف برنامه ریزی مناسب انجام دهند. همچنین تعیین شده که برنامه های تشویقی جهت جلوگیری ازآلودگی حریم رودخانه ها انجام شود و اطلاع رسانی مناسب در مورد اهمیت استفاده از سیستم های نوین جمع آوری فاضلاب صورت گیرد.

تخت شاهی ادامه داد: نصب پیام های حاوی اهمیت و نقش اجرای طرح های فاضلاب در تاسیسات و صنایع از دیگر مواردی است که برای این روز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: پنجم تیر نیز به عنوان روز «مدیریت مصرف آب و انرژی، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت های مردمی و خیرین» نامگذاری شده و برگزاری نشست مشترک بین مسئولین خدمات شهری و روستایی جهت ترغیب آنان برای کاهش مصرف انرژی و برگزاری نشست تقدیر از خیرین با هدف معرفی آنها از جمله برنامه های این روز است.

مدیرعامل آبفا شهری استان کرمانشاه افزود: همچنین قرار است طرح های اجرا شده که مردم و سمن ها مشارکت داشته اند در رسانه ها منتشر شود. انتشار تجربیات موفق مشارکت مردم در رسانه ها و فضای مجازی نیز از دیگر برنامه های مد نظر است.

وی ششم تیر را نیز روز «مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی» عنوان کرد و گفت: انتشار قیمت تمام شده تولید آب و برق جهت اطلاع عموم، انجام تبلیغات محیطی و پیام های مرتبط صرفه جویی و برگزاری میزگردهای رسانه ای از دیگر برنامه های این روز است. همچنین قرار است پیام های مدیریت مصرف در قالب اینفوگرافی و موشن گرافی و انتشار در فضای مجازی و تبلیغات محیطی صورت گیرد.

تخت شاهی افزود: هفتم تیر نیز به عنوان روز «مدیریت مصرف آب و انرژی و آموزه های دینی» نامگذاری شده و از جمله برنامه های این هفته می توان به هماهنگی لازم با ائمه جمعه استان جهت سخنرانی درباره مدیریت مصرف، هماهنگی با ائمه جماعات مساجد جهت تذکر و یاد آوری مدیریت مصرف در بین نمازگزاران، دعوت همه مدیران استان طی یک نامه نسبت به حضور و ترویج مدیریت مصرف در نماز جمعه و اقدام در جهت نصب پیام های هشدار دهنده مصرف بهینه آب و برق در وضوخانه های مساجد سطح شهر، اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد

مدیرعامل شرکت توانیر از تزریق دوباره ۵۰۰۰میلیارد ریال به بورس انرژی خبر داد و گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵ هزار میلیارد ریال در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد ریال دوم نیز تزریق شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر تزریق نقدینگی به بورس انرژی را  یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق دانست و گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

وی افزود: در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به 121 میلیارد تومان رسید.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: در همین راستا 32 شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی ادامه داد: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی 46 درصد و سهم نیروگاه های دولتی 54 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکتهای توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق