Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش واشنگتن‌پست، علیرغم آنکه ارتش آمریکا در مقایسه با ایران از تجهیزات نظامی بهتری برخوردار است اما ایران همچنان قادر است حتی یک جنگ محدود را هم  سخت و دردناک کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، واشنگتن‌پست سپس به گزارش ماه گذشته سرویس تحقیقات کنگره اشاره کرد و نوشت که ارتش ایران بدون در نظر گرفتن نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیش از 700 هزار نظامی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش در ادامه به اقدام روز پنجشنبه هفته گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساقط کردن یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی در حریم هوایی ایران اشاره کرد و نوشت که طبق گزارش سال 2018 مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی، به ندرت می‌توان موشک های بالستیک و کروز و نیروی هوایی ایران را نادیده گرفت.

یکی از مقامات ارشد دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد که کشتی‌هایی که ناو هواپیمابر «یو اس اس آبراهام لینکلن» را همراهی می‌کردند، آماده بودند تا در صورت لزوم، اقدام نظامی انجام دهند.

بنا به گفته این مقام دفاعی آمریکا، کشتی‌های فوق شامل «یو اس اس بینبریج» و «یو اس اس لیت گالف» می‌شد که هر دو این ناوها قادر به حمل موشک‌های «تامهاوک» است.

«ارل براون» یک سخنگوی نظامی آمریکا درباره توانمندی نظامی آمریکا اینگونه گفت: «فرماندهی مرکزی آمریکا همچنان دارای توانمندی نظامی قدرتمندی در منطقه است که آمادگی پاسخگویی به هر بحرانی را دارد».

این گزارش سپس به توانمندی موشکی ایران اشاره کرد و نوشت، سامانه «اس-300» در میان تسلیحاتی است که ایران در اختیار دارد و قادر است اهدافی را در ارتفاع 15 مایلی (24 کیلومتری) هدف قرار دهد و همچنین دارای ناوگانی با بیش از 300 هواپیما است.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به این موارد در بخش پایانی گزارش خود نوشت، علیرغم آنکه تجهیزات نظامی ایران به پیشرفتگی تجهیزات نظامی آمریکا نیست اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروهای نیابتی این کشور است که زنگ هشدار را برای آمریکا به صدا درآورده‌اند.

اوایل روز پنجشنبه هفته گذشته، یک فروند پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» پس از ورود به آسمان ایران هدف سامانه پدافندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

 بر اساس بیانیه سپاه پاسداران، این پهپاد پس از پرواز از جنوب خلیج فارس، «بر خلاف قوانین هوانوردی، کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش کرده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد» و نهایتا درون فضای سرزمینی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

گرچه ترامپ در ابتدا تصمیم گرفت با توسل به اقدام نظامی، پاسخ ایران را بدهد اما به سرعت از این تصمیم صرفنظر کرد و بسیاری از تحلیل‌گران نظامی بر این باورند که اثبات توان‌مندی ایران در سرنگون ساختن چنین پهپادی معادلات نظامی را در منطقه تغییر داده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران جنگ سپاه پاسداران انقلاب سپاه پاسداران هواپیما انقلاب اسلامی ایران تنگه هرمز ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمریکا قدرت نظامی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از عملکرد صداوسیما در قبال عملیات وعده صادق
  • نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز صداوسیما در انعکاس اقدام حماسی «وعده صادق»
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین