Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:41:51 GMT

گلستان در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۱۵۲۳

گلستان در هفته ای که گذشت

* با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی؛ هادی حق شناس به عنوان استاندار گلستان معرفی و شروع به کار کرد.

 حق شناس که پیش از این معاون سازمان بنادر و کشتیرانی ایران بوده جانشین سیدمناف هاشمی استاندار معزول گلستان شد که در بحران سیل استان محل ماموریت خود را به مقصد خارج کشور ترک کرد، هرچند هاشمی با استفاده از مرخصی استحقاقی و در تعطیلات نوروز به سفر رفت اما گفته شده درک صحیح و روشنی از شرایط منطقه نداشته و یکی از دلایل آن ارایه اشراف ناکافی به زیرمجموعه بود که باعث شد اطلاعات غلط راجع تبعات سیل منطقه را باور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم از میرمحمد غراوی به سبب مدیریت استان گلستان در دوره سرپرستی نزدیک به سه ماهه هم تقدیر شد فردی که گفته شده به عنوان معاون عمرانی و مسوول مستقیم سیل نتوانسته اطلاعات دقیق و بهنگام را در اختیار استاندار وقت بگذارد و همین عامل باعث شد مطبوعات محلی به انتصاب وی خرده بگیرند.

* فرماندار بندرترکمن با اشاره به افزایش دما و احتمال آتش سوزی در مراتع و علفزارهای جزیره آشوراده به دستگاه‌های متولی برای آمادگی و مهار حوادث احتمالی در غرب گلستان اعلام آمادگی داد.

* معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه یک هزار و ۹۶۳ تشکل مردم نهاد از ابتدای وقوع سیل اخیر تا پایان امدادرسانی اولیه و حتی پس از آن برای رفع کمبودها و کمک به بازسازی مناطق آسیب دیده استان حضور فعال و موثر داشتند، گفت: همراهی این تشکل‌ها با نیروهای امدادرسان دولتی در روزهای اول سیل منجر به ارایه خدمات مطلوب و کمک به رفع دغدغه‌ها و آسیب‌های سیل زدگان شد و برخی از آنها همچنان فعالانه در خدمت مردم هستند.

*  در مراسم معارفه مدیرکل انتقال خون گلستان اعلام شد این استان با شاخص ۶۴ درصدی اهدای خون مستمر، یکی از استان‌های پیشرو در این حوزه است و در فروردین و اردیبهشت امسال مردم منطقه هفت هزار و ۷۲۴ واحد خون خود اهدا کردند که باعث شد گلستان در رتبه ۱۳ کشور قرار گیرد؛ همچنین این استان حدود یک هزار و ۵۰۰ بیمار خاص دارد که ۴۲۲ نفر تالاسمی، ۹۳۴ نفر دیالیز و ۱۳۶ نفر هموفیلی هستند، سال گذشته ۷۸ هزار و ۷۰۰ واحد خون در مراکز بهداشتی و درمانی توزیع شده و گلستان مشکلی در تأمین نیازهای خونی ندارد.

در پایان مراسم؛ سیدصادق بنی عقیل به عنوان مدیرکل انتقال خون استان گلستان معارفه شد.

* با حکم سردار "حسین اشتری" فرمانده انتظامی کشور، سرتیپ دوم ستاد "روح الامین قاسمی" به عنوان فرمانده جدید پلیس گلستان منصوب شد.

قرار است فردا یکشنبه و در مراسم تکریم و معارفه از زحمات سرتیپ دوم ستاد "علی اکبر جاویدان" فرمانده پیشین ناجا گلستان تقدیر شود، جاویدان به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه منصوب و مشغول به کار شده است.

به باور کارشناسان و نیز تایید سلسله مراتب فرماندهی ناجا؛ جاویدان در دوره مدیریت پلیس استان گلستان کارنامه قابل قبولی از خود بجا گذاشت. 

* رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: کشاورزان این استان با وجود سیل از سطح ۷۷ هزار هکتار زیر کشت کلزا نه تنها موفق شدند مقدار ۱۵۸ هزار تن محصول برداشت و رتبه نخست کشوری را برای سومین سال پیاپی از آن خود کنند بلکه تولید دانه روغنی کلزا را نسبت به سال زراعی قبل ۴۱ درصد رشد دادند.

* امیرشیر توماج فرماندار آق قلا از ساخت ۲۸ کلاس درس در قالب ۶ مرکز آموزشی در روستاهای سیل زده این شهرستان تا پایان امسال خبر داد و گفت: مدرسه ۱۰ کلاسه امام رضا (ع)، مدرسه ۶ کلاسه روستای چن سولی بخش وشمگیر و مدارس پیش ساخته سه کلاسه روستاهای شورحیات، باغه یلمه سالیان، حاجی قره و عثمان آباد بخش مرکزی تا پایان امسال تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.

* با رای مثبت اعضای شورای شهر گرگان نرخ کرایه تاکسی درون شهری، تاکسی تلفنی، پیک موتوری آمبولانس، وانت بار و تاکسی فرودگاه شهر گرگان در سال ۹۸ گران شد. البته این مصوبه برای اجرا نیازمند تایید فرمانداری است.

* با جلو کشیده شدن ساعات کار سازمانهای دولتی گلستان تا پایان مرداد ماه 98 ادارات از شنبه تا چهارشنبه 6.30 تا 13.30 و پنجشنبه ها تا 12.30 دایر خواهند بود؛ این تصمیم بخاطر صرفه جویی در مصرف برق اتخاذ شده است. 

۳۰۱۴/۲۷۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان ایرنا خبرگزاری گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا طرح کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟

با پایان یافتن سومین مرحله از طرح کالابرگ فجرانه در روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه، دولت و وزارت رفاه درباره ادامه دار بودن این طرح تصمیم‌گیری خواهند کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طرح کالابرگ فجرانه از 17 بهمن‌ماه سال قبل آغاز شد و در ادامه دهک‌های یک تا هفت مشمول این طرح قرار گرفتند. این طرح در سه مرحله اجرا شده است که پایان مرحله سوم طرح 18 اردیبهشت‌ماه ( هفته بعد) خواهد بود.

علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر رفاه درباره این طرح گفت: طرح فجرانه، طرحی اثرگذار بود که در مدت 3 ماه که به طور متوسط بالای 86 درصد از این طرح در کشور استقبال کردند. هجدهم این ماه فجرانه تمام می‌شود و ما‌ امیدواریم این طرح تمدید شود.

"طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک" بدون مشکل در حال اجرا است

وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح فجرانه کالابرگ تمدید می‌شود، عنوان کرد: چون این طرح منابع بسیاری این می‌خواهد و باید در بالاترین سطح کشور تصمیم‌گیری شود، از این رو طی  چند روز آینده تصمیم‌گیری می‌شود که‌ آیا ایا تغییر خواهد کرد یا تمدید می‌شود اما میزان استقبال و عدد‌های این طرح فوق‌العاده است، بزرگترین خرید قرن در این طرح صورت گرفت و امروز یک میلیون و 700 هزار تن محصول خریداری شده از 11 قلم شده است و 140 میلیون بسته غذایی در یک مدت کوتاه توزیع شده است.

به گزارش تسنیم، وزارت رفاه تا هفته آینده درباره نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدول لیگ برتر | صدر آبی ماند، نفس پرسپولیس پشت سر استقلال
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • جدول لالیگا در پایان هفته سی و چهارم
  • آلگری: فقط در خانه‌ از من درباره آینده سوال نمی‌کنند!
  • قهرمان فوتبال هلند مشخص شد
  • استارت تمدید قرارداد بازیکنان استقلال
  • کار نکونام سخت‌تر از قبل شد/ شرط موفقیت استقلال در ۵ هفته آخر لیگ
  • خلاصه بازی النصر و الوحده + فیلم
  • آیا طرح کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟
  • آبشاره «لوه» گالیکش برای بار دوم در این هفته قربانی گرفت