Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- «برنامه نویس» نوشته وحید حُسنی رمان برگزیده جشنواره رضوی در سال ۹۶ است که به موضوعاتی، چون دفاع سایبری، فضای مجازی و... می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، رمان «برنامه‌نویس» یک اثر اجتماعی است که با فضایی متفاوت نوشته شده است. علی تهامی دانشجوی کامپیوتر است و دانش و تبحر خاصی در هَک و ورود به سامانه‌های الکترونیکی دارد و می‌خواهد یک کار بزرگ انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با راهنمایی یکی از اساتیدش وارد یک پروژه امنیتی می‌شود و در این مسیر با حقایق زیادی از اتفاقات پیرامونش مواجه می‌شود.

وحید حُسنی درباره این رمان گفت: این کتاب در ۱۲ فصل به موضوعاتی، چون دفاع سایبری، فضای مجازی، سربازان گمنام امام زمان (عج)، امنیت و اقتدار ملی می‌پردازد و گوشه‌هایی از دفاع سایبری را در بستر داستان روایت می‌کند. قصه در فضایی جذاب و صمیمانه به پیش می‌رود و اتفاقاتی که برای راوی پیش آمده و فراز و نشیب‌های یک پروژه کاری او را بیان می‌کند.

وی اظهار داشت: این رمان، همت، غیرت و پایداری پایمردانی که با دست خالی و امکانات موجود با تکیه بر توان داخلی و دانش بومی مسیر رشد و پیشرفت ایران مقتدر و با صلابت را هموار کردند ارج می‌نهد و تحسین می‌کند.

حُسنی درباره نام رمان نیز اظهار کرد: شاید نام‌های دیگری هم می‌شد انتخاب کرد، ولی این نام قوی‌تر و پر‌محتواتر بود، زیرا شخصیت اصلی داستان یک هکر است که سعی می‌کند با تغییر شخصیت خود یک «برنامه نویس» شود. هکر در واقع یک شخصیت تخریب‌گر و ویران کننده است، ولی در این اثر تخریب‌های او مثبت بوده و در واقع هکر سفید است و وقتی در پروژه مجبور می‌شود برنامه‌نویسی کند، برنامه‌نویسی برای او به یک آرمان تبدیل می‌شود.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم:

«استاد رو کرد به من و گفت: «آقای تهامی، تو تا به حال چیزی را ساختی؟ نرم‌افزار، سایت، سامانه، هر چیزی که اسمش ساختن باشد، چیزی که کار کند، تا حالا ساختی؟

استاد، وقتی می‌توانید یک هکر خوب باشید که به ساختارها...

درس به من تحویل نده! بله، شما یک هکر کلاه‌سفید خوب هستی، اصلاً یک هکر نخبه‌ای و به تمامی ساختار‌های برنامه‌ها هم تسلط داری، ولی تا حالا برنامه‌ای ساختی؟

سرم را بالا بردم، مثل یک دانشجوی شجاع و بی‌خیال از فکری برای عاقبت این حرف، مؤدبانه گفتم: «خیر استاد». لحنش نرم شد. پایش درد گرفت، شاید درد داشت و یادش افتاد که روی پاهایش دست بکشد. مکثی کرد و گفت: «باید بدانی ساختن با خراب‌کردن چقدر فرق دارد، تو باید بفهمی که ساختن ده‌ها برابر سخت‌تر است. تا حالا کارِ تو نفوذ کردن بوده، ایرادی ندارد، خیلی هم خوب است، ولی باید ساختن را تمرین کنی.»

لازم به ذکر است این اثر به عنوان رمان برگزیده سیزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی (کبوتر حرم) در سال ۹۶ شناخته شده است.

گفتنی است رمان «برنامه نویس» نوشته وحید حسنی در ۲۰۰ صفحه، قطع رقعی و با قیمت ۱۷ هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معرفی کتاب سوره مهر برنامه نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوختن برای ساختن

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز کردستان ،ثريا مطهرنيا به واسطه شناسايي و حمايت از جمع زیادی از دانش‌آموزان و تامين هزينه درمان آنان ، عنوان برتر دومين جشنواره جلوه هاي معلمي كشور را از آن خود کرد.
عنوان معلم نمونه کشور در جشنواره الگوهای برتر تدریس ،نامزد 10 معلم برتر از طرف یونسکو و بانوی صلح جهان اسلام از دیگر افتخارات این معلم بیجاری است.
ثريا مطهرنيا معلم فداكار ديار گروس 32 سال سابقه خدمت در مدارس روستايي بيجار را در كارنامه كاري خود به ثبت رسانده است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • این سریال مشهور، صداوسیما را به شدت عصبانی کرد
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • سوختن برای ساختن
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر