Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:28:43 GMT

آتش سوزی ارتفاعات سپیدان مهار شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۱۸۳۶

آتش سوزی ارتفاعات سپیدان مهار شد

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در گزارش روز شنبه خود به نقل از شهرام منتصری که با حضور در منطقه یاد شده، فرماندهی عملیات اطفای حریق را بر عهده داشت، افزود: این آتش سوزی از ساعت ۱۱ صبح سی و یکم خرداد ۹۸ در عرصه‌های مرتعی ارتفاعات اَبنو شهرستان سپیدان به وقوع پیوست که پس از دریافت گزارشی در این مورد، تعدادی از نیروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان به محل اعزام شدند و عملیات فرونشاندن آتش آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به سخت گذر بودن منطقه، پوشش متراکم گونه‌های مرتعی و وزش شدید باد، عملیات اطفای حریق دشوار و به کندی پیش می‌رفت اما در نهایت پس از تلاش‌های فراوان و با وجود گرمای طاقت فرسا و گستردگی جبهه‌های آتش، به علت حضور بموقع نیروها در منطقه، این حریق در ساعت ١٨ به طور کامل کنترل و مهار شد.

منتصری اضافه کرد: پس از مهار این آتش سوزی، تعدادی از نیروها برای پایش منطقه و اطمینان از مهار کامل حریق، چندین ساعت در مکان نامبرده حضور داشتند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس بیان داشت: علت وقوع این آتش سوزی و میزان خسارت‌های ناشی از آن در دست بررسی است.

منتصری با اشاره به اثرات مخرب آتش سوزی در اراضی جنگلی و مرتعی، از مردم خواست تا از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در این عرصه‌ها مراتب را از طریق شماره تلفن ١٥٠٤ به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش دهند.

منطقه اَبنو که در ۲۰ کیلومتری مرکز شهرستان سپیدان واقع شده دارای پوشش مرتعی غنی از جمله بوته‌های گون، دافنه و کلاه میرحسن است.

شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

۹۸۷۳ / ‏‬ ۶۱۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری

یک انبار نگهداری اسپری رنگ و لوازم آرایشی و بهداشتی در محله سیزده آبان شهرری در خیابان شهید رجایی عصر امروز دچار حریق گسترده شد.

به گزارش ایسنا، با حضور و تلاش عوامل آتش‌نشانی و انتظامی، دقایقی پیش آتش مهار شد و این حادثه مصدوم جانی نداشت و علت حادثه از سوی کارشناسان بررسی و اعلام می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد