Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ سید مرتضی میرآبادی مدیر روابط عمومی وآموزش همگانی آبفای منطقه6- شهرری گفت: نزدیک به سه دهه است که متولیان بخش آب کشورنخستین هفته تیرماه، همزمان با آغازین روزهای فصل تابستان و شروع گرمای هوا را به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری کرده اند و شرکت های آب و فاضلاب سراسر کشور برنامه های مختلفی در این هفته به منظور ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و جلب مشارکت شهروندان در حفظ منابع آبی برگزار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مرتضی میرآبادی با بیان اینکه به منظور همدلی و هماهنگی در ارکان وزارت نیرو و یکپارچه سازی فعالیت ها از امسال این هفته با نام هفته صرفه‌جویی در آب و برق نامگذاری شده است افزود: با اقدام خوبی که دست اندرکاران حوزه آب و برق کشورانجام دادند و اختصاص هفته ای به نام هفته صرفه جویی، تمام نگاه ها و توجهات در این هفته  در کشور به موضوع آب و برق جلب و جذب می شود و قشرهای مختلف جامعه در طول این هفته از طریق برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و آموزشی شرکت های تابعه وزارت نیرو در سراسر کشور با حساسیت ها و دغدغه های بخش آب و برق آشنا می شوند و در فراخوانی عمومی، به گام نهادن در مسیربهینه سازی و مدیریت مصرف دعوت می شوند.    

وی ایجاد حساسیت در زمینه منابع حیاتی کشور و جلب مشارکت شهروندان در امر مدیریت و بهینه سازی مصرف را از مهم ترین اهداف برگزاری این هفته دانست و با اشاره به پیش بینی برنامه های مختلف فرهنگی و اموزشی با مشارکت فرهنگسراها، خانه های فرهنگ، سراهای محله و مراکز مختلف فرهنگی و آموزشی اظهار داشت: برنامه های فرهنگی و تبلیغی آبفای منطقه شش همزمان با نخستین روز این هفته که به نام روز "مدیریت مصرف آب، انرژی و خانواده" نامگذاری شده است با راهپیمایی کودکان و دانش آموزان حامیان آب در سطح منطقه آغاز خواهد شد.

میرآبادی خاطرنشان کرد: در دومین روز این هفته در روز یکشنبه مورخ دوم تیرماه "روز مدیریت مصرف آب و انرژی، افکار عمومی و رسانه" خبرنگاران و اصحاب رسانه جنوب تهران از تاسیسات آبی و تصفیه خانه آبفای استان تهران بازدید خواهند کرد و این برنامه های فرهنگی تا پایان این هفته متناسب با عناوین روزهای اعلام شده ادامه خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی آبفای منطقه شش در پایان اسامی هفته صرفه جویی در مصرف آب سال 1398 را به شرح زیر اعلام کرد:

شنبه یکم تیرماه / مدیریت مصرف آب، انرژی و خانواده

یکشنبه دوم تیرماه / مدیریت مصرف آب و انرژی، افکار عمومی و رسانه    

دوشنبه سوم تیرماه / مدیریت مصرف آب و انرژی، صنعت، معدن، سازمان های عمومی و موسسات خصوصی

سه شنبه چهارم تیرماه /  مدیریت مصرف آب و انرژی،‌ غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست  

چهارشنبه پنجم تیرماه /  مدیریت مصرف آب و انرژی، خدمات شهری و روستایی، جلب مشارکت مردمی و خیرین

پنجشنبه ششم تیرماه /  مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی

جمعه هفتم تیرماه /  مدیریت مصرف آب و انرژی و آموزه های دینی

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی برق صرفه جویی صرفه جویی در مصرف منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند

دبیرکل اوپک در مقاله‌ای نوشت به جای سخن گفتن از پایان عصر نفت و پافشاری بر آن باید بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تمرکز کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیثم الغیص به‌تازگی در مقاله‌ای برای نشریه «میس» نوشت: پایان عصر نفت موضوعی غیرقابل تحقق است، زیرا سرعت رشد تقاضای انرژی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که انرژی‌های جایگزین‌ در مقیاسی نیستند که بخواهند جای نفت را در سبد مصرف انرژی جهان بگیرند از این رو باید به جای کاهش مصرف نفت، تمرکز را بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرآیند تولید سوخت‌های فسیلی گذاشت.

وی افزود: روند نگران‌کننده‌ای درباره روایت‌های موجود درباره مصرف نفت وجود دارد که در آنها از عبارت‌هایی مانند پایان عصر نفت استفاده می‌کنند و این موضوع می‌تواند به هرج و مرج در حوزه انرژی دامن بزند.

الغیص در مقاله‌ای که نشریه میس در شبکه اجتماعی ایکس (X) به اشتراک گذاشت، نوشت: اگر در نتیجه کاهش سرمایه‌گذاری‌ها عرضه کاهش یابد، در حالی که تقاضا برای نفت همچنان افزایش یابد، همان‌طور که امروز شاهد چنین روندی هستیم، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

وی ادامه داد: واقعیت این است که پایان عصر نفت محقق‌شدنی نیست.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر این باور است که مصرف نفت در دهه‌های آینده همچنان رو به افزایش خواهد بود، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند تقاضا برای نفت تا سال ۲۰۳۰ میلادی به اوج خود می‌رسد.

الغیص در مقاله‌ای برای «میس» نوشت: صنعت نفت در فناوری‌هایی مانند استفاده از جذب کربن و ذخیره‌سازی، هیدروژن پاک و جذب مستقیم هوا سرمایه‌گذاری می‌کند، بنابراین این شرایط نشان از این دارد که امکان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرآیند تولید نفت مورد نیاز جهان فراهم است.

وی در این مقاله آورده است: جهان در دو دهه اخیر بیش از ۹.۵ تریلیون دلار در زمینه دوره گذار به انرژی کم‌کربن سرمایه‌گذاری کرده است، با این حال انرژی‌های بادی و خورشیدی هنوز هم تنها کمتر از ۴ درصد از انرژی مورد نیاز جهان را تأمین می‌کنند و خودروهای برقی ضریب نفوذ جهانی بین ۲ و ۳ درصد دارند،

به گفته الغیص، واقعیت این است که بسیاری از انرژی‌های جایگزین‌ها نمی‌توانند جایگزین نفت در مقیاس لازم شوند، یا در بسیاری از مناطق مقرون به‌صرفه نیستند.

دیگر خبرها

  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید