Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عیسی بزمانی در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت اول تیر روز «تبلیغ و اطلاع رسانی» اظهار داشت: امروز مصاد با سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۶۰ است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در اول تیرماه ۱۳۶۰، نهادی منسجم، مستقل و وابسته به ولایت فقیه، تحت عنوان نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی به منظور پرداختن به امر تبلیغات به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این نهاد انقلابی، به جهت تبلیغات دینی مردمی، سازمان دهی و هدایت نیروهای مؤمن و تشکل های مردمی، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام، مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی طبقات مختلف جامعه به ویژه جوانان، از متن انقلاب متولد شد.

وی با اشاره به اینکه این نهاد در سیر تکاملی خود در ۱۴ فروردین ۱۳۶۸، به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی تغییر نام داد، بیان داشت: بر اساس حکم صادره از سوی حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب خطاب به روسای سازمان تبلیغات اسلامی محورهایی که در احکام جداگانه برای این افراد در نظر گرفته شده چند رسالت را بر دوش سازمان قرار داده که اولین رسالت آن تبیین اندیشه تابناک اسلام است.

حجت الاسلام بزمانی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم دیگر سازمان تبلیغات اسلامی ترویج فرهنگ قرآنی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، گفت: از همین رو تبلیغات اسلامی در حوزه‌های مختلف موسسات وابسته خود را شکل داده و در حوزه هیات های مذهبی ۱۴ شورای هیات های مذهبی در سطح استان تشکیل شده است که بیش از ۸۷۰ هیات را تحت پوشش قرار داده است.

وی فعالیت کانون مداحان، کانون های فرهنگی و تبلیغی و انجمن های اسلامی در سطح استان سیستان و بلوچستان را از جمله دیگر فعالیت ها عنوان کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی از ظرفیت شبکه تبلیغ بهره مند است که باید به خوبی از این ظرفین بهره برداری کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی علاوه بر همه این موارد رویکردها و راهبردهای جدیدی را نیز در دستور کار قرار داده است که خدمت این سازمان در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یکی از این رویکردها است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه خادم همه دستگاه ها و موسسات فرهنگی است، گفت: همانطور که دشمن برای مقابله با فرهنگ ناب اسلام جبهه تشکیل داده است ما هم باید جبهه فرهنگی را تشکیل دهیم.

حجت الاسلام بزمانی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهمی که در سیاست‌های جدید سازمان تبلیغات اسلامی مدنظر قرار گرفته است تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است.

کد خبر 4648030

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد فرهنگی هنری باغ راه گفتگو برگزار می‌شود

همزمان با آغاز دهه کرامت و در آستانه میلاد مبارک حضرت معصومه (س) ، و در راستای احیای فضای گفتمان سازی در حوزه عفاف و حجاب، به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری و مشارکت مجموعه «دختران چادری»، رویداد فرهنگی هنری باغ راه گفتگو «مسیری برای تفکر و تامل در موضوع عفاف و حجاب» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این رویداد فرهنگی و هنری که در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و فراهم ساختن بستر مناسب جهت تعامل و هم افزایی میان جوانان و نوجوانان و به‌ کارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی، ایرانی در پوشش و سبک زندگی؛ با برپایی میزهای تخصصی مشاوره و گفتگو، نمایشگاه آثار هنری، ایستگاه تفکر، ایستگاه حس خوب، ایستگاه کودک، ایستگاه  بازی و سرگرمی برای دختران و ... از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ و در روز دختر از ساعت ۹ الی ۲۰ در محل پل پیروزی- حدفاصل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و باغ کتاب پذیرای علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه و تنظیم‌گری باید اراده داشته باشند
  • برای ترمیم زخم های کهنه وارد شده بر پیکر مساجد، به اراده جمعی نیاز داریم 
  • رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می شود
  • رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می‌شود
  • رویداد فرهنگی هنری باغ راه گفتگو برگزار می‌شود
  • ضرورت تغییر رویکردهای محیط زیستی در مسیر توسعه دریامحور
  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است