Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی باید به صورتی باشد که افراد، حرفه‌ای را یاد بگیرند.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی، امروز در نشست تخصصی "بررسی نقش و جایگاه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیر دولتی در پیشبرد سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴" که در مؤسسه آموزش عالی بینالود برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که ضمن صحبت‌های مختلف گفته شد، وظیفه وزارت علوم تصدی‌گری نیست و یا اینکه باید آن را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی هم نوعی رقابت بین بخش دولتی و خصوصی وجود دارد که این امر، خلاف اصل ۴۴ است.

وی افزود: بعضی افراد که در وزارت علوم هستند، در بخش خصوصی هم جایگاهی دارند که نوعی تبعیض احساس می‌شود و محدودیت‌هایی که برای بخش خصوصی غیر خودی در نظر می‌گیرند، برای خود قائل نمی‌شوند که این امر باید توسط مجلس شورای اسلامی و کمسیون آموزش عالی نظارت شود.

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: گاهی اوقات شاهد این موضوع هستیم که در مواردی نوعی امتیازات در وزارت علوم وجود دارد و اگر افراد ارتباطاتی را برقرار نکنند، از آن محروم می‌شوند که دکتر زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس باید این موضوع را در کمیسیون شورای آموزش عالی مطرح کنند.

وی عنوان کرد: باید در رشته‌هایی که تمایل بیشتری برای تحصیل در آنها وجود دارد، سرمایه‌گذاری کرد که به نوعی اشتغال را به دنبال دارد. توسعه در جهت تحصیلات بسیار مهم است؛ بدین معنا که در مقطع کاردانی باید در جهتی گام برداشت که بتوان اطلاعات کار و حرفه‌ای را به افراد منتقل کرد. به عنوان مثال، فرد پس از دو سال تحصیل در مقطع کاردانی بتواند کار حرفه‌ای انجام دهد و در هر حوزه‌ای که علاقه دارد، فعالیت کند تا منجر به ایجاد شغل شود.

ولایتی بیان کرد: در گذشته دبیرستان‌هایی وجود داشت که افراد، حرفه‌ای را فرا می‌گرفتند و چون تحصیل در آنجا با کسب دانش و عمل همراه بود، سطح سواد افراد افزایش پیدا می‌کرد. تحصیل در مقاطع مختلف هم باید به صورتی باشد که افراد، حرفه‌ای را یاد بگیرند و با بانک‌ها و مؤسسات مالی دولتی و غیر دولتی ارتباطی برقرار شود که با گرفتن وام، کمک کند تا افراد، حرفه‌ای برای خود فراهم کنند.

شرایط برای حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه‌ها فراهم است

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: زمینه حضور برای دانشجویان خارجی فراهم است و وزارت علوم هم نباید جلوی آن را بگیرد، مگر اینکه خارج از ضوابط باشد. یکی از راه‌های توسعه و پیشرفت منطقه این است که درب دانشگاه‌ها به روی همسایگان باز باشد و آن‌ها حتماً استقبال می‌کنند. دانشگاه آزاد در کشورهایی شعبه دارد که در بین آنها افغانستان از تمامی کشورها موفق‌تر و تقریباً خودکفا است.

ولایتی گفت: اکنون قراردادهایی منعقد شده که شعبه‌های دانشگاه آزاد را در عراق، بصره، کربلا، نجف، بغداد، بیروت، سوریه و آذربایجان افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: دانشگاه‌ها در رشته‌هایی که علاقه‌مندان زیادی دارد، از طریق کنکور و در مقابل در رشته‌هایی که طالب زیادی ندارند، بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند و اغلب در رشته‌هایی که خالی می‌ماند، افراد بدون کنکور به دانشگاه ورود پیدا می‌کنند که این کمال مطلوب نیست.

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: دانشگاه آزاد نزدیک به هزار میلیارد تومان از بنیاد شهید طلبکار است و باید برای این موضوع فکری شود و اگر مجلس بودجه‌ای به بنیاد تخصیص می‌دهد، باید معلوم کند که این بودجه مربوط به پرداخت بدهی‌هاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي علي اكبر ولايتي منطقه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد

پژمان فاضلی اظهار داشت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، رشته‌های جدید کارشناسی ارشد از مهرماه امسال در این دانشگاه راه اندازی می‌شود.

وی از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید کارشناسی ارشد آسیب شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی گرایش تمرینات اصلاحی، روانشناسی ورزشی، مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی در دانشگاه آزاد شهرکرد خبر داد و افزود: هم اکنون در این دانشگاه ۵۱ رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

بیشتر بخوانید

افتتاح نمایشگاه رویداد کاریابی دانشگاهی صدرا (صنعت، دانشگاه و اشتغال) +تصاویر

فاضلی اضافه کرد: دانشگاه آزاد شهرکرد با در نظر گرفتن آمایش منطقه‌ای و برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین و همچنین پاسخ به نیاز جوانان جویای تحصیل به ویژه تحصیلات تکمیلی، به دنبال افزایش رشته‌های جدید و کاربردی است.

وی یادآورشد: برای تشویق نسل جوان و جویای علم، شرایط ویژه‌ای مانند تخفیف شهریه و وام‌های تحصیلی مختلف در نظر گرفته‌ایم.

فاضلی ادامه داد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ می‌توانند از مهرماه امسال در این رشته‌ها مشغول به تحصیل شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد