Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج مصطفوی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی در ۷۲ ساعت آینده، در غالب نقاط در ساعات بعد از ظهر و شب در ارتفاعات و نواحی شمالی افزایش ابر، احتمال بارش‌های پراکنده و خفیف رگباری گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط تندباد و گرد و خاک و افزایش غلظت غبار پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: خسارات ناشی از وزش باد شدید محتمل است.
مصطفوی با اشاره به اینکه دمای حداکثر در برخی نقاط استان سمنان به ۴۰ تا ۴۱ درجه سانتیگراد رسیده است، بیان کرد: ماندگاری هوای گرم و در برخی روزها افزایش نسبی یک تا ۲ درجه‌ای دمای هوا تا پایان هفته دور از انتظار نیست.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: توصیه می‌شود در مصرف بهینه حامل‌های انرژی از قبیل آب و برق تدابیر لازم اتخاذ شود، با توجه به گرمای هوا و وزش باد شدید، تمهیدات پیشگیرانه لازم در خصوص جلوگیری از آتش سوزی احتمالی جنگل‌ها و مراتع و خسارات احتمالی باد شدید صورت گیرد.
وی اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان ۲۹ و بیشینه دمای آن ۴۰ درجه سانتیگراد بود.
مصطفوی اضافه کرد: مجن با کمینه ۱۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و باغستان، گرمسار و آرادان با حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به شهمیرزاد با ۶۱ کیلومتر بر ساعت بود.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
۹۸۹۱/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های پراکنده،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز سه‌شنبه خبر و به کشاورزان هشدار احتیاط داد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.

آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900375

دیگر خبرها

  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • دمای هوا در البرز به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد
  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر