Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد جواد حق شناس» عصر شنبه در نخستین نشست عمارت نوفل‌لوشاتو، افزود: اتفاق نگران کننده پیش آمده در هفته های گذشته ناشی از آسیبی بود که چند سالی است که شهر ما با آن درگیر است، حضور دستفروشان در محور چهار راه ولیعصر (عج) به عنوان آسیب کلان و کلی تبعات آن تئاتر شهر را با خود درگیر کرده است.

وی اظهار داشت: مسئولان فرهنگی باید با برخورد ایجابی برای پر کردن فضای تئاتر شهر با برنامه های مناسب فضای فرهنگی آن منطقه را پر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق شناس با بیان اینکه رویکرد شورای شهر و شهرداری تهران در فضای برنامه پنج ساله و بودجه سالانه پیگیر حداکثر تلاش و مساعدت برای توسعه زیر ساخت ها در هنر است خاطرنشان کرد: با وجود مشکل تامین منابع در حوزه های مختلف به طور مستقیم و غیرمستقیم برای هنر و به ویژه نمایش در قالب تئاتر کمک هایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۵ درصد بودجه فرهنگی شهرداری کاهش پیدا کرد که مورد اعتراض قرار گرفت و ما تلاش کردیم که حوزه نمایش از کاهش در امان بماند بعد از طی شدن این روند با عدم تخصیص بودجه هم مواجه شدیم اما تلاش کردیم با کاهش کمک روبه رو نشویم و مساعدت کامل را داشته باشیم

این عضو شورای شهر تصریح کرد: به عنوان مثال سال گذشته فعالیتی برای تئاتر نصر انجام دادیم که با پیگیری جدی تر این مکان در اختیار شهرداری قرار گرفت که با بازسازی این مجموعه حال خوبی فراهم کردیم و زمینه بازگشت این فضا به عنوان سرمایه تئاتر را به وجود آوردیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گاه شهرداری وظیفه ذاتی برای کمک به حوزه هنر نداشته است عنوان کرد: به لحاظ اهمیت تئاتر در حوزه شهری ما خیلی مسئولانه تر از متولی آن فعالیت ها را به سر انجام رسانده ایم.

حق شناس با بیان اینکه احیای پهنه رودکی یکی از مهم ترین فعالیت های هنری محسوب می شود خاطر نشان کرد: این پهنه حوزه هایی از منطقه ۱۱ شهر تهران را در بر می گیرد که تئاتر شهر یکی از ساختمان های مهم آن است که باید مورد توجه واقع شود

به گفته وی، این پهنه یکی از مناطق ارزشمند فرهنگ و هنر شهری است که باید مورد استفاده و توجه جامعه قرار بگیرد.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهرداری تهران نه تنها در زمینه تئاتر کم کاری نکرده است بلکه نهایت حمایت را هم انجام داده است زیرا چهارراه ولیعصر (عج) نقطه طلایی فرهنگ و هنر است و تئاتر شهر و تالار رودکی دو چشم تهران هستند که آنهایی که به دنبال کمتر دیده شدن آن بودند به اهداف خود نخواهند رسید

او در خصوص حمایت از محدوده تئاتر شهر نیز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان فرهنگی باید از حریم خود دفاع کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «نظامِ ابن عربی» به نویسندگی محسن رهنما با کارگردانی یاسمین عباسی و تهیه‌کنندگی رضا عباسی از دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹ در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است.

«نظامِ ابن عربی» در روز‌های آغازین اجرای خود میزبان پروفسور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی شد و این گروه نمایشی، اجرای خود را به این پژوهشگر و نویسنده تئاتر تقدیم کردند.

پروفسور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی پس از تماشای این اثر نمایشی گفت: «این اثر را مونودرامی تک‌بازیگر دیدم که مسئله عشق ممنوع را به تصویر کشاند.»

عرفان رجایی به‌عنوان بازیگر و سارا واحدی در جایگاه پرفورمر، در این اثر نمایشی حضور دارند.

در خلاصه این نمایش آمده است: «جوانی آبادانی و دانشجوی حکمت و فلسفه، سال‌هاست که از عشق پری، دختری اصفهانی سرگردان جاده‌هاست. او تحت تاثیر عشق عارف حکیم محیی‌الدین ابن عربی به دختر دانشمند ایرانی اصفهانی به نام نظام، تصمیم می‌گیرد در آخرین سفرش به اصفهان تمام نامه‌ها و عکس‌های عاشقانه‌اش با پری را در صحن مسجد جامع اصفهان بساط کند و روایت‌گر داستانی عاشقانه باشد، اما...»

ایلیا شیرازی (دستیار اول کارگردان)، نوید شایان مهر (دستیار دوم کارگردان)، امید محمدی (هماهنگی و برنامه‌ریزی)، ابوالفضل فتحی (منشی صحنه)، علی حیدری (طراح صحنه)، مرتضی نجفی (طراح نور)، شقایق مهاجری (طراح لباس)، سارا میرزازاده اصل (طراح گریم)، مرتضی آکوچکیان (طراح گرافیک)، رضا خزاعی (آهنگ‌ساز)، یاسمین عباسی (تنظیم‌کننده)، علی حیدری (کاخن و آواز)، رها خلیلی (انتخاب قطعات فلامنکو و سولیست و گیتار)، اسماعیل رضوی (مدیر تولید)، حمیدرضا شیرازی (سرمایه‌گذار)، فراز مقدم (نورپرداز، ویدئومپ و ساخت تیزر)، فاطمه عرب، یزدان موسی خانی (عکس)، رسول سلیمیان، حجت جعفری و یعقوب احمدزاده (اجرای دکور)، نیلوفر حیدری (دستیار طراح صحنه)، حمیدرضا کوچکی و نیلوفر حیدری (مشاوران طراح صحنه) و علی کیهانی (مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی که کاری از گروه تئاتر ناگهان است، می‌توانند به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری