Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر کشاورزی در امور دام با بیان اینکه در مصرف و تولید گوشت مرغ در دنیا سرآمد هستیم و اگر بتوانیم زنجیره تولید را پایه‌گذاری کنیم ۵۰ درصد مشکلات تولیدکنندگان حل می‌شود، گفت:به گزارش بلاغ،مرتضی رضایی در آیین افتتاح همزمان ۸۰ پروژه بخش کشاورزی که در واحد پرورش مرغ مادر گوشتی لمترمحمدی در این شهرستان برگزار شد،  اظهار کرد: مردم ایران عادت به مصرف گوشت مرغ دارند در حالی‌که استانداردهای دنیا با مصرف کشور ما فرق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



*در مصرف و تولید گوشت مرغ در دنیا سرآمد هستیم

معاون وزیر کشاورزی در امور دام ادامه داد: ایران جز دومین کشور صادرکننده شیر در آسیا است که همه اینها از افتخاراتی است که تولیدکنندگان ایجاد می‌کنند.

این مسؤول گفت: باید سازوکاری داشته باشیم تولید زنجیره‌ای شود؛ چرا که زنجیره از مزایای بالایی برخوردار است و کیفیت و قیمت آن نگرانی ندارد.

رضایی ادامه داد: در زنجیره تولید می‌تواند قراردادی شکل گیرد و وزارت جهاد کشاورزی هم به دنبال همین هدف است.

وی افزود: در مصرف و تولید گوشت مرغ در دنیا سرآمد هستیم و اگر بتوانیم زنجیره تولید را پایه‌گذاری کنیم ۵۰ درصد مشکلات تولیدکنندگان حل می‌شود.

*موانع پیش رو سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم 

استاندار مازندران اظهار کرد: در ۱۴ محصول کشاورزی رتبه نخست را در کشور داریم که برای ارتقا این بخش باید توجه بیشتری صورت گیرد.

احمد حسین‌زادگان ادامه داد: باید موانع پیش رو سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم تا سرمایه‌گذار با کمترین موانع اقدام به تولید کند.

استاندار مازندران افزود: بروکراسی اداری باید از پیش روی سرمایه‌گذاران برداشته شود تا سرمایه‌گذاران با خیال راحت اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

این مسؤول بیان کرد: با ایجاد پنجره واحد در کوتاه‌ترین زمان بروکراسی اداری را کاهش دهیم.

حسین‌زادگان گفت: در سال‌های اخیر هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در مازندران در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت که برخی در تولید موفق بودند و برخی هم که موفق نبودند نمی‌توان تمام مشکلات را دولت و دستگاه‌های دولتی دانست در برخی مواقع تولیدکننده هم مقصر بوده است.

*تاکید بر خودکفایی زنجیره تولید از نهاده‌ها تا صادرات

وی بیان کرد: بخش کشاورزی جز بخش‌هایی است که در تولید دچار مشکل هستیم و یکی از دلایل این است شرایط آب و هوایی با سایر استان‌ها تفاوت دارد.

وی ادامه داد: باید به سمت خودکفایی زنجیره تولید از نهاده‌ها تا صادرات همه محصولات کشاورزی باشیم.

استاندار مازندران اظهار کرد: هلدینگ سرمایه‌گذاری را مطرح کردیم و در حوزه دانش بنیان تا کشاورزی، صنعت و گردشگری بر روی پای خود بایستیم و تنها معطوف به چند سرمایه‌گذار نباشیم.

حسین‌زادگان بیان کرد: بخش کشاورزی به تنهایی قادر است از لحاظ وسعت و تولید همانند کشور هلند باشد و باید به سمت کشاورزی مدرن پیش رویم.

وی گفت: باید به سمت اخرین یافته‌های علمی برویم که خوشبختانه این اتفاق در بخش کشاورزی مازندران شاهد هستیم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو

میلاد فریدونی، مدیر مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت مکانیزاسیون صنعت نشاء در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: رسالت اصلی این شرکت دانش‌بنیان، نوآوری در دانش کشاورزی، گلخانه داری و مکانیزاسیون بخش کشاورزی است.

وی افزود: این شرکت در حال حاضر تمام نیاز‌های صنعت مکانیزه نشاء کشور را تامین می‌کند. این شرکت با حمایت معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری دو طرح کلان ملی نشاء جذبی و دستگاه نشاء کار برنج را دردستور کار دارد. طرح‌هایی که هر کدام انقلاب صنعتی بزرگی در بخش کشاورزی ایجاد می‌کنند و فرصت اشتغال زیادی برای هزاران فرد در کرمانشاه و سایر استان‌های دیگر به وجود می‌آورند.

این دانشجوی دکترای کشاورزی افزود: اگر این طرح به ثمر برسد، سرعت کشت نشاء می‌تواند به وسیله ماشین آلات روزی به چندین هزار هکتار برسد. اکنون میزان آن کمتر از یک هکتار در روز است. علاوه بر آن محصولاتی مانند گیاهان روغنی که قابلیت نشاء کاری ندارند را نیز می‌توانیم نشاء کاری کنیم.   سطح زیر کشت گیاهانی هم که امکان کشت دیم ندارند نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده  این مجموعه نیز شامل تحقیق و توسعه است که وظیفه حمایت مادی و معنوی، مشاوره و منتورینگ ایده‌های جدید را برعهده دارد. ما در این مرکز سعی می‌کنیم با برگزاری رویداد‌های سالیانه، ایده‌های جدید و افراد با استعداد حوزه مکانیزسیون کشاورزی را کشف کنیم.

وی تصریح کرد: بخش ما استارت‌آپ ساز است. چالش‌های همه استارت‌آپ‌ها را به جان می‌خرد؛ ما مشکلات استارت‌آپ‌ها و افرادی که فقط ایده خام دارند و هیچ چیز مادی و معنوی دیگری از خودشان ندارند را حمایت مالی و معنوی می‌کنیم. همچنین این افراد به سرمایه گذاران فرشته متصل می‌شوند. در واقع یک شبکه‌ای از سرمایه گذران خیرین استارت‌آپ ساز در کشور ساخته ایم.

به گفته وی، سرمایه گذاری بخش تحقیق و توسعه شرکت ما محدود به استان کرمانشاه نیست. اکنون در استان اردبیل نیز یک شهرک گلخانه ده هکتاری خریداری کرده ایم و پروژه نشاء کشت بافتی را اجرا می‌کنیم. در این طرح، بذر‌هایی که به لحاظ علمی قابلیت کشت مجدد ندارند و همه وارداتی بوده اند و همچنین هزینه‌هایی حدودا ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان داشتند به روش علمی و با شیوه کشت بافت پرورش داده می‌شوند. این گیاه تحت لیسانس خارج از کشور نیست. وقتی عملیاتی شود دیگر انحصار معنایی نمی‌دهد.

وی ادامه داد: 9 پروژه زیر مجموعه بخش تحقیق و توسعه این شرکت است که هر کدام روی لبه علم حرکت می‌کنند. سبزیجات میکروبیلدینگ با هدف ترویج کشاورزی عمودی، بازار نشاء با هدف کوتاه کردن دست دلالان از شبکه تجارت و فروش و محصولات کشاورزی نهاد‌ها و ادوات و خدمات کشاورزی، نشاء کشت بافتی، طرح کلان نشا جذبی و ... از جمله این طرح هاست. طبیعتا اجرای این طرح‌ها نیز هزینه زیادی به همراه دارد.

دریافت تسهیلات مالی؛ مهمترین مشکل شرکت‌های شتاب‌دهنده

فریدونی گفت: هرچند در حال حاضر حمایت خوبی از سوی پارک علم و فناوری کرمانشاه شده ایم، اما مهمترین مشکلی که با آن مواجه هستیم، مسئله مالی است که نیاز به حمایت‌های بیشتر صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری دارد.

مدیر مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت مکانیزاسیون صنعت نشاء افزود: فلسفه شتاب دهنده چند سالی است که خیلی مورد حمایت قرار گرفته است. خوشبختانه امروزه برای مراکز نوآوری و شرکت‌های شتاب‌دهنده یک سری تسهیلات  در برنامه بودجه در نظر گرفته اند. همه این تسهیلات اثر بخش و حمایت کننده هستند، اما این حمایت‌ها به صورت بالفعل به دست می‌رسد. بین سرمایه‌ای که بالفعل می‌رسد تا سرمایه‌ای که بالقوه است فاصله زیادی وجود دارد. این فاصله یک مقدار ما را تحت فشار قرار می‌دهد. اگر این سرمایه زودتر و دقیق‌تر به دست ما برسد، مطممئنا تحقیق و توسعه مان خیلی بهتر انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: ما به عنوان مرکز نوآوری یکی از اصلی‌ترین محل درآمدمان تسهیلاتی است که از سوی دولت داده می‌شود تا ایده‌ها را حمایت کنیم. اگر فرآیند‌های اداری گرفتن این تسهیلات خیلی راحت‌تر و به شرکت‌های فناور اعتماد بیشتری شود، اقبال اجرای بسیاری از طرح هایمان افزایش می‌یابد.

استارت‌آپ‌ها بازار سنجی علمی انجام نمی‌دهند

وی به مشکلات استارت‌آپ‌ها برای اجرای ایده هایشان پرداخت و در این خصوص به آنا گفت: طبق استاندارد دنیا، ۹۰ استارت‌آپ‌ها محکوم به شکست هستند. مهمترین دلیلش نیز این است که علمی برخورد نمی‌کنند. بازار سازی و بازار سنجی شان علمی انجام نمی‌دهند. یک مرحله در طرح استارت‌آپی به نام همخوانی ایده بازار، همخوانی مسئله راه حل وجود دارد. استارت‌آپ‌ها مسئله راه حل را ابتدا باهم همخوانی نمی‌کنند. یک ایده خوب در ذهن شان است و تصور می‌کنند خیلی خوب جواب می‌دهد. نمی‌روند بازار را بسنجند. بازار این ایده را با افراد اقلیت پیشگام که با این مسئله مواجه اند مطرح نمی‌کنند و نتیجه آنها را نمی‌سنجند.

وی گفت: آنها پول پس انداز یا وام شان را وارد استارت‌آپ و ایده شان می‌کنند. در نهایت کالایشان را تولید می‌کنند که اقبالی در بازار ندارد. در نهایت سرمایه‌ای که برای تولید این ایده خرج کرده اند به هدر می‌رود و با شکست مواجه می‌شوند.

 فریدونی بیان کرد: این فرد خوش فکر و متخصص پس از سرخوردگی اش دیگر حتی به عنوان کارشناس هم در این حوزه فعالیت نمی‌کند. رسالت اصلی ما کمک به این افراد است. در این مجموعه یک استارت‌آپ بار‌ها مورد بازنگری قرار می‌گیرد و اصلاح می‌شود. ما استارت‌آپی را داشته ایم که پس از دو سال قانع اش کرده ایم که ایده او به درد بازار حداقل بازار ایران نمی‌خورد، بنابراین باید ایده اش را تغییر دهد، زیرا اگر ده سال وقت و انرژی اش را نیز صرف کند، بازهم محکوم به شکست است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه اغلب این نیرو‌های دانشگاهی که افراد خوش فکر با پتانسیل بالقوه هستند، شناختی نسبت به بازار ندارند. با استارت‌آپ به صورت علمی برخورد نمی‌کنند. سعی می‌کنند در سال اول شرکتی به نام خودشان ثبت کنند و هیات مدیره شان را بچینند. این همان قانونی است که باعث شکست‌شان می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد