Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش لبنان شنبه در بیانیه‌ای از نقض حریم دریایی خود از سوی دو فروند قایق متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

به نوشته «خبرگزاری رسمی لبنان» یک قایق توپدار ارتش رژیم صهیونیستی ساعت 20:25 جمعه به وقت محلی با نقض حریم آبی لبنان در منطقه «راس ‌الناقوره» واقع در جنوب این کشور، حدود 100 متر وارد آب‌های منطقه شده و 5 دقیقه در آنجا حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اعلامیه افزوده شده که یک قایق توپدار دیگر ارتش رژیم صهیونیستی نیز جمعه حدود ساعت 22  به وقت محلی با نقض حریم آبی لبنان، بمب‌های صوتی شلیک کرد.

این در حالی است که چندی قبل نیز یک قایق ارتش رژیم صهیونیستی ضمن نقض حریم دریایی لبنان، با ایجاد ارعاب در میان ماهیگیران این کشور به سمت  آن‌ها بمب‌های صوتی شلیک کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، ارتش لبنان در این بیانیه متذکر شده که هر دو مورد نقض حریم دریایی از سوی رژیم صهیونیستی، با هماهنگی نیروهای موقت سازمان ملل در این کشور (یونیفل) در حال بررسی است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی بارها حریم هوایی و زمینی لبنان را نقض کرده و هشدارهای مقام‌های لبنانی در این خصوص بی‌فایده بوده است. در حالی‌که قطعنامه 1701 سازمان ملل متحد به دنبال جنگ سال 2006 بین لبنان و رژیم صهیونیستی به تصویب رسید و هدف  آن جلوگیری از تکرار تنش بین دو طرف بود، اما گفته می‌شود رژیم صهیونیستی به طور متوسط در ماه 150 بار حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان را نقض می‌کند.

وزیر دفاع لبنان نیز به تازگی با اشاره به مذاکرات بین لبنان و تل آویو برای ترسیم مرزهای مورد اختلاف  تأکید کرد، لبنان از هیچ بخشی از مرزهای دریایی یا زمینی خود صرف‌نظر نخواهد کرد.

«الیاس بوصعب» وزیر دفاع لبنان در این باره گفت: «ما شروط ویژه‌ای درباره ترسیم مرزهای زمینی و دریایی داریم، اینها پیش‌شرط برای مذاکره نیستند اما نمی‌شود بخشی از مسأله مرزها حل و بخشی دیگر رها شود.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی سازمان ملل سازمان ملل متحد جنگ وزیر دفاع رژیم صهیونیستی سازمان ملل سازمان ملل متحد لبنان وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع عبری از تأیید مرحله اول عملیات ارتش رژیم صهیونیستی علیه رفح از سوی کابینه جنگی این رژیم خبر می‌دهند.

خبرگزارش اسپوتنیک دوشنبه گزارش داد که آویخای ادرعی، سخنگوی عرب زبان ارتش رژیم صهیونیستی عصر امروز دوشنبه به طور رسمی از آغاز مرحله اول عملیات زمینی ضد اهدافی وابسته به جنبش حماس در شرق رفح در جنوب غزه خبر داد.

دقایقی قبل‌تر کابینه دفتر نخست‌وزیری اسرائیل اعلام کرد کابینه جنگی این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات در رفح گرفت تا فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ ادامه دهد.

گفتنی است نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر فلسطینی در شهر رفح واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز عملیات اسرائیل در این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند. آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد روز جمعه گفت چنانچه اسرائیل طرح خود برای حمله به رفح را پیش ببرد صدها هزار نفر در معرض خطر مرگ قرار خواهند داشت.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد ساعاتی قبل‌تر گفته بود از بابت گزارش‌هایی که نشان می‌دهند حمله زمینی گسترده اسرائیل به رفح ممکن است قریب‌الوقوع باشند مستوجب نگرانی است.

کد خبر 6098818

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • چند شهید و مجروح پس از آغاز حمله اشغالگران به رفح
  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • ارتش اسرائیل باید امروز وارد رفح شود
  • آنروا: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان شرق رفح را آغاز کرد
  • رویترز: ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان رفح را به عنوان مقدمه حمله زمینی آغاز کرد
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا
  • تصاویری از میزان ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران