Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سفیر اسبق  فرانسه در ایران در گفت و گو با شبکه تلویزیونی فرانس -24 تاکید کرد، ترامپ با استفاده از راهبرد "هویج و چماق" در قبال ایران، راه اشتباهی را در پیش گرفته است.

به گزارش شبکه خبری فرانس -۲۴، "فرانسوا نیکولو" سفیر اسبق فرانسه در ایران در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ در تهران روز شنبه گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ میلادی، تنش میان ایران و آمریکا همواره وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر سرنگونی پهپاد آمریکایی به دست ایران موضوع تازه ای نیست چرا که پیشتر نیز اقدامی فجیع‌تر از جانب آمریکا علیه یک هواپیمای مسافربری ایران شاهد بودیم.

آمریکایی‌ها در سال ۱۹۸۴ یک هواپیمای غیر نظامی ایران را هدف قرار دادند که بهانه آوردند اشتباه کرده‌اند و بعداً معلوم شد که توضیحاتشان صحیح نبوده است. در هر صورت در این حوزه‌ها خیلی سخت است که حقیقت ماجرا روشن شود و نمی دانم آیا شورای امنیت می‌تواند جواب را پیدا کند یا نه. من شک دارم.

نیکولو درباره پیشنهاد آمریکا مبنی بر مذاکره بی قید و شرط با ایران تصریح کرد: تاکنون این آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران بوده است که هرگونه گفت و گو با آمریکا را رد کرده است. تصور می‌کنم که دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا مانند اوایل دهه ۲۰۰۰ که من در آن زمان در ایران بودم، همان اشتباه استفاده از شیوه " هویج و چماق" را مرتکب می‌شود. ترامپ نیروهایش را در منطقه افزایش می‌دهد، تحریم‌ها را علیه ایران تشدید می‌کند و همزمان می‌گوید می‌خواهد گفت و گو کند. این راهبرد کاملاً غلط و اشتباه است. من معتقدم که با سیاست کنونی واشنگتن، امکان بازگشت تهران به میز مذاکره بسیار کم است.

در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه (۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه رو به روی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرارگرفت و سرنگون شد. گلوبال هاوک بزرگترین پهپاد مورد استفاده در جهان است که در ارتفاع بسیار بالا پرواز می‌کند و کارشناسان می‌گویند که سرنگون ساختن این پهپاد نشان دهنده توانمندی بالای نیروی نظامی است.

آمریکایی‌ها ابتدا مواضع و اظهارات متناقضی درباره پهپاد متجاوز خود داشتند اما سرانجام فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، رسماً سرنگونی پهپاد را تأیید کرد.

دولتمردان آمریکایی که مدعی بودند این پهپاد برفراز آب‌های بین‌المللی هدف حمله قرار گرفته است، با برگزاری نشست‌هایی درکاخ سفید از تصمیم به واکنش تلافی جویانه محدود نظامی به ایران و سپس انصراف از این اقدام خبر دادند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال فرانسه پهپاد دونالد ترامپ پهپاد آمریکا پهپاد آمریکایی ایران قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری سابق آمریکا از سوی یک قاضی فدرال به پرداخت ۹هزار دلار به خاطر توهین به دادگاه جریمه شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قاضی ناظر بر محاکمه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را به دلیل اهانت به دادگاه به پرداخت ۹هزار دلار جریمه کرد و گفت در صورت ادامه این رفتار ممکن است حکم زندان برای ترامپ صادر شود.

قاضی ژان مرچان در یک دستور نوشتاری تصریح کرد: این جریمه ممکن است برای بازدارندگی ترامپ کافی نباشد ولی او صلاحیت اعمال مجازات بالاتر را ندارد.

مرچان نوشت: بدینوسیله به متهم اخطار می‌شود که دادگاه، تخلفات عمدی از دستورات اعلام شده را تحمل نخواهد کرد و در صورت لزوم مجازات حبس را در نظر خواهد گرفت.

این قاضی فدرال برای جلوگیری از انتقاد ترامپ از شاهدان و سایر افراد دخیل در این پرونده، این حکم را اعلام کرد.

از سوی دیگر قاضی ناظر بر محاکمه ترامپ، وی را برای هر یک ۹ بیانیه‌ برخطش علیه قوانین دادگاه هزار دلار جریمه کرد.

قاضی همچنین به ترامپ دستور داد تا این بیانیه‌ها را در اولین فرصت از حساب شبکه‌های مجازی خود حذف کند.

هنگامی که خبرنگاران از ترامپ خواستند در مورد جریمه اظهارنظر کند، ترامپ پاسخی نداد.

دیگر خبرها

  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • مقصر جریمه شدن اشتباهی رانندگان کیست؟
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • علت صدور «برگ جریمه رانندگی اشتباهی» چیست؟
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه