Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ملک حسینی روز شنبه در آستانه فرارسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در نشست با رسانه ها در اراک اظهار داشت: پنجم تیر ماه در تقویم جهانی به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامیده شده که در ایران نیز از یکم تیرماه هر سال تا پنجم به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته توسط دستگاه‌های مقابله‌ای استان، مقدار ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد و در سه ماهه اول سال جاری نیز یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش کشفیات ثبت شده است.

ملک حسینی بیان داشت: در سال گذشته ۱۳ هزار نفر شامل معتاد، قاچاقچی مواد مخدر، خرده فروش و معتاد متجاهر دستگیر شدند و در سه ماهه اول سال جاری نیز ۵ هزار و ۱۰۰ نفر دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش دستگیری را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ستاد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی بر پایه موضوع پیشگیری قرار دارد و بر همین اساس برنامه های فرهنگی و پیشگیری دنبال می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی بیان داشت: در حوزه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، پنجم حوزه شامل حوزه مقابله با عرضه، حوزه فرهنگی و پیشگیری، حوزه درمان و حمایت‌های اجتماعی، حوزه سازمان های مردم نهاد و حوزه قضایی فعال هستند.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی و پیشگیری کمیته ای به عنوان کمیته فرهنگی و پیشگیری با مسئولیت مدیرکل بهزیستی استان مرکزی شکل گرفته است. همچنین در حوزه درمان و حمایت‌های اجتماعی با مسئولیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی با هدف دسترسی آسان معتادان به درمان مورد نیاز پیگیری می‌شود. در حوزه سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی و نهادهای غیر دولتی سعی شده از ظرفیت‌های سمن ها در این راستا به خوبی استفاده شود.

ملک حسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی استان کارگری و دانشجویی به شمار می رود، دو کمیته نیز به عنوان کمیته کارگری و کمیته دانشجویی در حال شکل گیری است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: همچنین ۲۲ دستگاه در حوزه های مختلف فرهنگی و پیشگیری کارها را دنبال می کنند و عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی هستند.

ملک حسینی اظهار داشت: در استان مرکزی سی و یک مرکز درمانی ترک اعتیاد (کمپ ترک اعتیاد) مطابق پروتکل جدید سازمان بهزیستی فعال هستند، که ۱۸ مرکز مربوط به اراک می باشد همچنین ۱۲۰ مرکز متادون درمانی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده، در استان مرکزی ۷۰ هزار معتاد وجود دارد، که ۱۲ درصد از جمعیت معتادان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی همچنین از اجرای طرحی با عنوان «یاری گران» از مهر ماه همزمان با گشایش مدارس با محوریت آموزش و پرورش خبر داد وگفت: این طرح برای آموزش دانش آموزان توسط آموزگاران دوره دیده اجرا خواهد شد.

ملک حسینی، ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته با پرداخت وام ارزان قیمت به مکان هایی که این بهبود یافتگان را جذب می کنند، پاک سازی اطراف مراکز آموزشی، تسهیل دسترسی معتادان به مرکز درمانی، جمع آوری معتادان متجاهر با شدت بیشتر و ساماندهی معتادان و ارجاع آنان به مرکز ماده ۱۶ و… را از جمله برنامه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در سال جاری اعلام کرد.

کد خبر 4648155

منبع: مهر

کلیدواژه: مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۷۶ کیلو تریاک و حشیش از یک منزل مسکونی و دستگیری یک سوداگر مرگ در عملیات ماموران انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، احمد نیکبخت اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان و با انجام کار دقیق پلیسی مشخص شد شخصی در یک منزل مسکونی در یکی از محلات سطح شهرستان خمینی شهر اقدام به نگهداری و توزیع مواد مخدر می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمینی شهر پس از بررسی تخصصی و کار ویژه میدانی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به منزل شناسایی شده اعزام و در عملیاتی ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف ۶۶ کیلو و ۴۸۰ گرم تریاک و ۱۰ کیلو و ۹۵۰ گرم حشیش و دو عدد ترازوی توزین مواد مخدر در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 747695

دیگر خبرها

  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود