Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@22:46:54 GMT

قیمت‌ بالای مصالح، مسکن را گران کرد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۴۹۴۸

 حسن خسته‌بند عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از فعالیت دلالان در صنعت فولاد کشور، گفت: یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر، گرانی مصالح ساختمانی به ویژه افزایش قیمت محصول فولاد بوده است.

نخستین مسئله برای مدیریت قیمت های مسکن، مدیریت بازار مصالح ساختمانی است

اخبار اقتصادی- نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی نباید تمام تمرکز خود را برای کاهش قیمت ها در حوزه تولید مسکن بگذارد، بلکه نخستین مسئله برای مدیریت قیمت ها، مدیریت بازار مصالح ساختمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا فولاد به جای کیلویی 2 هزار تومان باید کیلویی 5 هزار تومان فروخته شود؟

چرا محصولی مانند فولاد باید از کیلویی حدود 2 هزار و 700 تومان به کیلویی 5 هزار و 500 تومان برسد، مگر این محصول از خارج از کشور وارد می شود، که تحت تأثیر قیمت ارز باشد

وی ادامه داد: چرا محصولی مانند فولاد باید از کیلویی حدود 2 هزار و 700 تومان به کیلویی 5 هزار و 500 تومان برسد، مگر این محصول از خارج از کشور وارد می شود، که تحت تأثیر قیمت ارز باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: تولیدکنندگان فولاد معتقدند که به دلیل افزایش نرخ ارز، قیمت فولاد نیز در بازار داخلی بالا برود، اما سوال اینجاست که چرا قیمت محصولی مانند فولاد که کاملا در داخل کشور تولید می شود، متناسب با قیمت دلار باید افزایش یابد.

فعالیت دلال‌گونه تولیدکنندگان فولاد؛ قیمت‌های بالای مصالح مسکن را گران کرد

خسته بند گفت: رویکرد تولیدکنندگان فولاد نشان دهنده فعالیت دلال گونه این افراد در بازار مسکن است، از طرفی این محصول نقش پررنگی در تولید ساختمان دارد و بخش اعظمی از هزینه تولید یک خانه برای خرید فولاد هزینه می شود.

لزوم ورود سازمان بازرسی به پرونده فعالیت دلالان در بازار مصالح ساختمانی

عضو کمیسیون عمران مجلس، بر لزوم ورود سازمان بازرسی به پرونده فعالیت دلالان در بازار مصالح ساختمانی به ویژه فولاد خبر داد و گفت: دولت باید مستندات نظارت و گزارش های مربوطه را برای رسیدگی و برخورد جدی به سازمان بازرسی بدهد، البته متأسفانه تاکنون اقدام قابل قبولی از سوی دولت به ویژه وزارت صمت و وزارت راه برای برخورد با دلالان صورت نگرفته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسکن مصالح تولیدکنندگان فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403

به گزارش پارس نیوز ، در قالب طرح نهضت ملی مسکن دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی به مرحله ساخت رسیده است. همچنین آمار افتتاحات گویای آن است دولت سیزدهم تا کنون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را به مردم تحویل داده که شامل طرح‌های مسکن مهر، اقدام ملی و نهضت ملی مسکن است.

   

از سوی دیگر تلاطمات بازار مسکن فروکش کرده که ظاهرا طرح‌هایی همچون مالیات خانه‌های خالی، رشد تدریجی ساخت و ساز و تکمیل ظرفیت سرمایه‌گذاری در بازار ملک به آرامش این بازار کمک کرده است. مطابق آمار بانک مرکزی، پایان سال گذشته نرخ رشد سالیانه مسکن در تهران به ۲۴ درصد رسید که حدود نصف رشد تورم عمومی بود.

طرح نهضت ملی مسکن که با مدل‌هایی همچون ثبت نام متقاضیان، خودمالکی، نوسازی بافت‌های فرسوده، ساخت مسکن روستایی، طرح‌های مشارکتی و تعاونی‌ساز پیش می‌رود به تدریج بر روی ریل قرار گرفته است. پس از آنکه بانک‌ها عملکرد چندانی در تامین منابع ساخت مسکن ارایه ندادند وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفت از ظرفیت‌های مردم، انبوه‌سازان و تعاونی‌ها برای اجرای این طرح بهره بگیرد.

برای کاهش قیمت تمام شده ساخت نیز صندوق ملی مسکن اقداماتی را در دستور کار قرار داده است. پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد. در این قالب با حذف واسطه‌ها قیمت مصالح برای سازندگان کاهش می‌یابد که در افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن موثر خواهد بود.

آن‌طور که محمدرضا مهدیار اسماعیلی ـ رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن گفته است فولاد‌های خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد.

همچنین مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کرده که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شده و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

همزمان با اجرای پروژه نهضت ملی مسکن، بازار ملک به ثبات نسبی رسیده است. کاهش انتظارات تورمی و پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد از دیگر اتفاقاتی است که در فضای اقتصاد کشور قابل مشاهده است.

فعالان بازار مسکن از کاهش محسوس انتظارات تورمی در بازار مسکن خبر می‌دهند. کارشناسان نیز معتقدند در صورتی که دولت موفق شود تعداد قابل توجهی از پروژه چهار میلیون واحدی نهضت ملی مسکن را در سال جاری به سرانجام برساند می‌توان به کنترل و ثبات بازار مسکن در میان مدت امیدوار بود.

منبع:بانک اول

دیگر خبرها

  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403