Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ هدایت حاتمی روز شنبه در نشست مشترک اعضا و فعالان صنعت خودرو سازی استان به اهمیت تقویت صنایع در استان و لزوم حمایت از فعالان این عرصه تاکید کرد و افزود: با ایجاد کارخانه تولید خودرو در شهرستان صحنه، کرمانشاه نیز به جرگه استان‌های دارای این صنعت پیوست و این باعث رشد و ایجاد صنایع تکمیلی و وابسته به این صنعت خواهد شد که نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال و تأمین نیاز بازار مصرف خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تأمین منابع انسانی مورد نیاز این صنعت در استان را یکی از اقدام‌های لازم ذکر کرد و گفت: به طور قطع برای تقویت این صنعت باید هم افراد متخصصی تربیت شوند و هم زمینه احداث کارگاه‌های وابسته به آن فراهم شود که برای نیل به این هدف ایجاد ارتباط بین صنعت خودروسازی با دانشگاه صنعتی کرمانشاه و همچنین استفاده از ظرفیت شهرک‌های صنعتی برای ایجاد کارگاه‌های تولید قطعات خودرو راهکارهای مناسبی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: راهبرد مدیریت اقتصادی استان بر حفظ واحدهای تولیدی، تقویت و توسعه آنها و جلب و جذب سرمایه گذاری‌های جدید است و ما برای حمایت و رشد صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن نیز بر همین استراتژی عمل می‌کنیم بنابراین از هر نوع کمک و حمایتی که باعث حفظ و توسعه واحدهای تولیدی موجود و نیز سرمایه گذاری در جهت ایجاد واحدهای جدید بشود حمایت خواهیم کرد.
حاتمی گفت: رفع مشکلات این صنعت و تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی قطعات خودرو استان در اولویت کاری ما قرار می‌گیرد و از مدیران اقتصادی استان می‌خواهم که با پیگیری مشکلات این صنعت و حمایت از آن، به حفظ جایگاه و شأن این صنعت در استان کمک کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه همچنین بر لزوم تنظیم سند توسعه این صنعت تاکید و بیان داشت: انجمن تولید کنندگان قطعات خودرو استان باید سندی را در خصوص مشکلات، چگونگی توسعه، چشم انداز و آینده این صنعت، پیشنهادات و خواسته‌های خود از مسئولین را تنظیم تا ما بتوانیم بر اساس آن برنامه ریزی و عمل کنیم.

وی در پایان خواستار ارتباط منطقی بین صنعت و دانشگاه شد و گفت: دانشگاه صنعتی استان باید بر پایه یک نیازسنجی از واحدهای تولیدی قطعات خودرو، به تربیت نیروی انسانی ماهر بپردازد و یا با اقدامات پژوهشی به توسعه و خلاقیت در آن کمک کند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید خودرو کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی