Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در بیانیه ۶ تشکل فرهنگیان درباره انتصاب سرپرست جدید آموزش و پرورش خطاب به رئیس‌جمهور آمده است: آموزش و پرورش به عنوان نهادی حساس و دیربازده، بیش از هر وزارتخانه‌ای نیاز به ثبات مدیریت دارد؛ آن هم مدیریتی فرهنگ‌مدار و معلمانه، اما متاسفانه در دوران ریاست جمهوری جنابعالی شاهد تزلزل و بی ثباتی در مدیریت این دستگاه سرنوشت ساز بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندان که ظرف مدت ۶ سال، زمام امور تعلیم و تربیت نسل آینده را به ۳ وزیر و یک سرپرست سپرده‌اید! و طبعا دامنه این تغییرات شتابزده به مدرسه کشیده شده و خانواده‌ها را از بی سر و سامانی اوضاع آموزش و پرورش نگران ساخته است و مکررا شاهد بروز ناملایمات و حوادث زیانباری هستند که سرنوشت عزیزان‌شان را تهدید می‌کند.

آخرین تنشی که اخیرا بر پیکر مدیریت وزارت آموزش و پرورش وارده آمده است انتصاب فردی با پیشینه عملکردی کاملا حزبی و سیاسی به سرپرستی این وزارتخانه است؛ فردی که وابستگی‌های گروهی و سابقه گرایش‌هایش به سردمداران جریان فتنه و موضعگیری‌ها و رفتارهای تند سیاسی‌اش همواره با اعتراضات فراوان و ایجاد تشنج در جامعه مواجه بوده است؛ چندان که حتی در سمت معاونت سیاسی استانداری نیز مسئولان بالاتر دولت شما ایشان را تحمل نکرده اند. همچنین لااقل می توان گفت که موضع‌گیری‌های نسنجیده‌اش اتهام حمایت از برنامه 2030 را متوجه او ساخته است.

آموزش و پرورش به عنوان نهادی حساس و دیربازده، بیش از هر وزارتخانه‌ای نیاز به ثبات مدیریت دارد؛ آن هم مدیریتی فرهنگ‌مدار و معلمانه، اما متاسفانه در دوران ریاست جمهوری جنابعالی شاهد تزلزل و بی ثباتی در مدیریت این دستگاه سرنوشت ساز بوده‌ایم

در ادامه این نامه آمده است: شما می‌دانید که مقام معظم رهبری همواره نسبت به حزبی و سیاسی شدن آموزش و پرورش هشدار داده‌اند و مدیران این وزارتخانه را از رفتار گروهی و جناحی برحذر داشته اند و از آن با تعبیر «سَمّ» یاد کرده‌اند لذا جای شگفتی است که سکّان کشتی هدایت 13 میلیون دانش‌آموز و راهبری یک میلیون معلم فرهیخته به یک تندروی سیاسی سپرده شود. فردی که در همان روزهای نخست سرپرستی، نشستی با «خانه احزاب» گروه‌های اصلاح طلب فرهنگی برگزار می‌نماید و سخنگوی دولت جنابعالی در این جلسه خواستار حمایت احزاب فوق­‌الذکر جهت معرفی ایشان به عنوان وزیر می‌گردد!

تقاضا داریم به جامعه والامقام فرهنگیان از دریچه چند گروه سیاسی اصلاح‌طلب نگاه نکنید و نگذارید منزلت و مصلحت معلم، بیش از این قربانی مصالح سیاسی این گروه­‌ها شود. جامعه فرهنگیان که سال‌هاست تحقق عدالت و وعده‌های انتخاباتی و مطالبات بر حق خویش را به انتظار نشسته‌اند، نگران آن هستند که در قبال واگذاری بخشی از مطالبات شان در قالب نظام رتبه بندی، شاهد آن باشند که آموزش و پرورش به یک حزب تمام عیار در ایام انتخابات آتی تبدیل گردد و اهداف متعالی تربیت کودکان و نوجوانان کشور، تحت تأثیر منافع سیاسی و حزبی گروهی قدرت طلب زیرپا گذاشته شود.

در این نامه مطرح شده است: ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی! دوران مسئولیت شما به سرعت سپری می‌شود، نگذارید فاجعه بهره‌برداری ابزاری از معلم، دانش آموز و مدرسه، در راستای منافع قدرت طلبانه یک جریان سیاسی در دولت شما انجام و به نام شما تمام شود؛ امید داریم فشارهای این جریان سیاسی، منجر به تکرار ماجرای شهردار سابق نگردد و جنابعالی را به تأیید انتصابی ناخواسته وادار ننماید. یقین داشته باشید که در جمعیت میلیونی معلمان،‌ شخصیت های فرهیخته و آزاده و بی‌حاشیه‌ای برای جانشینی شهیدان رجایی و باهنر وجود دارند. «اِنَّ اللهَ یَأمُرُکُم اَن تُؤَدُّوا الاَمانتِ اِلى‌ اَهلِها»

ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی! دوران مسئولیت شما به سرعت سپری می‌شود، نگذارید فاجعه بهره‌برداری ابزاری از معلم، دانش آموز و مدرسه، در راستای منافع قدرت طلبانه یک جریان سیاسی در دولت شما انجام و به نام شما تمام شود

کانون تربیت اسلامی، جمعیت اسلامی فرهنگیان، انجمن اسلامی فرهنگیان خراسان، انجمن اسلامی فرهنگیان آذربایجان شرقی، جمعیت اسلامی فرهنگیان حامی دولت اسلامی، جمعیت اسلامی فرهنگیان عدالتخواه استان اصفهان.

انتهای پیام/

20 / 20 آموزش و پرورش فرهنگیان بیانیه ۶ تشکل فرهنگیان رئیس جمهور نگرانی فرهنگیان سرپرست آموزش و پرورش انتصاب 3 وزیر و یک سرپرست عملکرد کاملا حزبی و سیاسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان رئیس جمهور نگرانی فرهنگیان سرپرست آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش تجلیل از معلمان برگزیده و فعالان بسیج فرهنگیان استان بوشهر با حضور مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور، فرمانده سپاه امام صادق‌علیه‌السلام استان بوشهر، مدیر کل آموزش و پرورش این استان و فرهنگیان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور بعد از ظهر پنج شنبه در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شایسته است فرهنگیان بسیجی با تمام توان خود در راستای کسب رضایت مقام معظم رهبری جبهه‌ی آموزش و پرورش کشور را متحول کنند.

سجاد صدیقی با اشاره به مهم‌ترین وظایف قشر فرهنگی کشور اظهار داشت: هویت ساز، امید آفرین، تحول آفرین، تشویق و مهارت آموزی برخی از مهم‌ترین وظایف این قشر ارزشمند در جامعه محسوب می‌شود.

کد خبر 6095224

دیگر خبرها

  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد
  • استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی در سال جاری
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی