Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-06@01:59:43 GMT

نظر امین زندگانی در مورد سازمان اوج

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۵۶۵۰

به گزارش پارس نیوز، 

امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» پیرامون عملکرد این سازمان به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: سازمان «اوج» با یک رسالت و هدف وارد فضای حرفه‌ای سینما شده است و روی موضوعات خاصی کار می‌کند. موضوعاتی که بسیار مهم و حیاتی هستند، اما ابعادشان به نحوی است که بخش خصوصی کمتر قادر به فیلمسازی در این عرصه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: «اوج» امروز صاحب جایگاه معتبر در سینما و تلویزیون است. کارهای مستند قابل دفاع و جذابی ساخته و مدیران این سازمان، تلاش کرده‌اند از مسائل روز، عقب نمانند و برای تولید اثر درباره دفاع مقدس و مسائل منطقه، آماده بوده‌اند.

وی افزود: در میان آثار متنوع و مهمی که «اوج» تهیه کرده به دو نمونه اخیر اشاره می‌کنم که تولیدات موفقی هستند. «۲۳ نفر» یک فیلم دفاع مقدسی با نگاهی تازه به موضوع حضور نوجوانان در جنگ است که در جشنواره فجر با استقبال مواجه شد. «پایتخت ۵» هم اثری جذاب بود که بحران منطقه را به خوبی به قصه‌ای آشنا و بومی گره زده بود.

بازیگر سریال «مختارنامه» افزود: تعریف سینمای ملی که ما هنوز به آن نرسیده‌ایم و درباره مصادیقش دچار مشکل هستیم، در بسیاری از تولیدات «اوج» معنا پیدا می‌کند. فیلم‌هایی که بخش‌های مهم تاریخ معاصر را روایت می‌کنند و تلاش دارند، تصویر درستی از جامعه ایرانی ارائه بدهند.

وی گفت: به نظرم «اوج» در این سال‌ها بسیار بیشتر از دیگر ارگان‌هایی که روی موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کار کرده‌اند پرکار و موفق بوده است، بدون این که گرفتار شعارزدگی یا پیروی از نگاه‌های کلیشه‌ای شود.

زندگانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: فیلم‌سازی در سال‌های اخیر به یک حرفه گران تبدیل شده، نهادی با قدرت مالی و اعتبار «اوج» می‌تواند با این بضاعت در عرصه‌های استراتژیک ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله مهم این است که تنها هنرمندان خاص و سلیقه‌های ثابت نباید با «اوج» همکاری کنند. تا به حال که اینچنین نبوده، امیدوارم با ورود نیروهای تازه نفس و سینماگرانی از طیف‌های مختلف، فرصت همکاری به همه داده شود تا از این بضاعت‌ها برای طرح مسائل مهم استفاده کنند.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بازیگر سینما و تلویزیون بخش خصوصی تلویزیون سینما و تلویزیون دفاع مقدس جنگ جامعه انقلاب اسلامی بازیگر سینما و تلویزیون پایتخت جنگ سینما و تلویزیون فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی ثابت با اشاره به برگزاری سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان اظهار کرد: این کنفرانس در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در اصفهان برگزار می ود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای کنفرانس ارسال شده و ۵۰ دانشگاه در فرآیند داوری مشارکت داشتند، همچنین ۱۶ میزگرد فنی و بنرهای تخصصی برای پوشش تمام ابعاد فناوری‌های هسته‌ای تدارک دیده شد.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران با بیان اینکه ۱۰۰ سخنران از مقالات برای سخنرانی‌های علمی انتخاب شد، تصریح کرد: در میزگردهای تخصصی ۸۰ سخنران علمی داریم و دانشمندان از کشورهای ۵ قاره و بیش از ۵۰ نفر فعال در مجموعه هسته‌ای میهمان داریم.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را آشنایی صنعت با آخرین پژوهش‌ها اعلام کرد و گفت: دانشجویان موضوعات اولویت کشور را در دستورکار قرار دهند، از صنعت هسته‌ای و دانشگاه‌های کشور و دانشجویان حوزه هسته‌ای برای همه حوزه‌ها حضور دارند.

کریمی ثابت با بیان اینکه در این کنفرانس تحقیقات پژوهشگران در ۴ بخش محتوایی ۱۳ گانه ارائه می‌شود که سخنرانان خارجی نیز حضور مؤثر دارند، گفت: همچنین میزگردهای تخصصی با بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه و صنعت و با حضور پژوهشگران خارجی صورت می‌گیرد و یکی از پنل‌های تخصصی به همین موضوع اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری اولین کنفرانس با هدایت‌های ریاست سازمان و همکاری مدیر کل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد، ابراز کرد: نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای دانشجویان و پژوهشگران انجام شد و یکی دیگر از محورهای ارائه محتوا، پوسترها هستند که به مدت ۳ روز، در ۴ سالن در بازه زمانی صبح و عصر تدارک دیده شده و نشان از استقبال بالا و بلوغ صنعت هسته‌ای کشور است، موضوعاتی که در این همایش مطرح می‌شود از معضلات تمامی کشورهای دنیاست.

به گزارش مهر، این کنفرانس با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای برگزار می‌شود.

کد خبر 6097097

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • قصه تکراری FIVB: دلتنگی برای این ستاره ایران
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • عکسی که بهنوش بختیاری از اتاق گریم منتشر کرد
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • هنرمندی که حاضر است برای دفاع از ایران و مردم جانش را فدا کند