Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@22:57:20 GMT

جزئیات واگذاری سهام دولت در سایپا و ایران خودرو

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۵۸۳۷

مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی گفت: براساس مصوبه هیأت واگذاری، باقیمانده سهام دولت در دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا از طریق بورس واگذار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه با بیان اینکه نسبت به واگذاری دو خودروساز بزرگ ایران خودرو و سایپا مصمم هستیم، گفت: سهام دولت در این دو خودروساز به زودی واگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  فارس در این زمینه با سید جعفر سبحانی مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی گفت‌وگویی انجام داد که وی بیان داشت: واگذاری سهام دولت در دو خودروسازی مطلب جدیدی نیست و این همان مصوبه هیأت واگذاری است که باید طبق آن باقیمانده سهام دولت در ۱۸ شرکت بزرگ از جمله ایران خودرو و سایپا ازطریق بورس و فرابورس واگذار شود.   به گفته وی، باقیمانده سهام دولت در ایران خودرو ۱۴ درصد و در سایپا ۱۷.۳۱ درصد است که این دو شرکت به زودی از طریق بورس اوراق بهادار تهران واگذار می‌شوند.   * تعیین زمان واگذاری سهام دولت در سه شرکت مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی گفت: تاکنون واگذاری سهام دولت در سه شرکت مشخص شده که براین اساس سهام دولت در بیمه البرز به میزان ۱۷.۳۴درصد روز ۲۲ تیرماه در بورس واگذار می‌شود. همچنین سهام دولت در پالایشگاه شیراز ۲۴ تیرماه و در پالایشگاه لاوان ۲۵ تیرماه هر کدام به میزان ۲۰ درصد از طریق فرابورس عرضه می‌شود.   * عرضه ۱۷.۳۱ درصد سایپا و ۱۴ درصد سهام ایران خودرو به گفته سبحانی، سهام دولت در سایپا ۱۷.۳۱ درصد است و سهام دولت در ایران خودرو ۱۴ درصد است که به مرور از طریق بورس عرضه می‌شوند.   *  واگذاری ۵۲ هزار میلیارد تومان تصدی دولتی به گفته وی، مجموع قیمت پایه سهام دولت در ۱۸ شرکت بزرگ حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان است که شامل شش پالایشگاه لاوان، شیراز، اصفهان، تهران، بندرعباس و تبریز که دولت در هر کدام ۲۰ درصد سهام دارد. همچنین باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، صادرات و تجارت هر کدام ۱۷ درصد و نیز باقیمانده سهام دولت در بیمه البرز به میزان ۱۷.۳۴ درصد، بیمه اتکایی امین ۱۱.۴۴درصد، پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس ۱۹ درصد، شرکت ملی مس ایران ۱۲درصد، فولاد مبارکه ۱۷.۲درصد، ایران خودرو ۱۴ درصد، سایپا ۱۷.۳۱درصد، کشت و صنعت و دامپروری پارس ۴۰درصد، شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران ۱۳ درصد است که سهام دولت در این ۱۸ بنگاه  به مرور به قیمت پایه ۵۲ میلیارد تومان به صورت یکجا بلوکی و نقدی از طریق بورس و فرابورس عرضه می‌شود.   به گفته سبحانی نحوه واگذاری این شرکت‌های به صورت بلوکی، یکجا و نقدی است که آن هم طبق مصوبه هیأت واگذاری عمل می‌شود.   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۵۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد

بازدید ایلان ماسک از چین ظاهرا نتایج فوری به همراه داشته است. طبق توافق با شرکت جستجوی اینترنتی بایدو، تسلا از داده‌های نقشه این شرکت برای فناوری کمک‌راننده در بزرگترین بازار خودرو جهان استفاده خواهد کرد.
 
به گزارش یورونیوز؛ ایلان ماسک در آخر هفته سفری از پیش اعلام نشده به چین داشت. این میلیاردر آمریکایی تصویری از دیدار خود با لی چیانگ، نخست‌وزیر چین را در شبکه ایکس یا همان توییتر منتشر کرد. 
 
به گفته منابع خبری بلومبرگ، بایدو که بر جستجوی اینترنتی در چین تسلط دارد، با ارائه نقشه و مسیریابی به تسلا کمک می‌کند تا فناوری کمک‌راننده خود را که «رانندگی کاملاً خودکار» یا همان FSD می‌نامد، راه‌اندازی کند. خدمات نقشه که برای فناوری‌های کمک‌راننده حیاتی است به شدت توسط دولت چین کنترل می‌شود.
 
البته FSD قابلیت رانندگی خودکار را ارائه نمی‌دهد و همچنان به راننده‌ای نیاز دارد که دستش روی فرمان و در هر لحظه آماده کنترل خودرو باشد. با این حال، راه‌اندازی این فناوری در چین می‌تواند به تسلا در رقابت شدید برای سهم بازار در این کشور کمک کند و درآمد بیشتری را برایش به ارمغان بیاورد. این فناوری ماهانه ۹۹ دلار هزینه دارد و در بسیاری از کشورها هم در دسترس نیست. 
 
ماسک معمولا روابط خوبی با رهبران خودکامه و دست راستی در دنیا دارد و برعکس چندان با سیاستمداران کشورهایی با نظام‌های دموکراتیک مناسبات خوبی ندارد. 
 
او با بولسونارو رئيس جمهوری پیشین برزیل، دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان بسیار دوست است و حالا او تلاش دارد برای پیشبرد منافع اقتصادی‌اش روابط گرم و دوستانه‌ای هم با چین و رهبران این کشور داشته باشد. 
 
در حالی‌که ایالات متحده همواره از چین به دلیل سیاست‌هایش انتقاد می‌کند، ماسک در توییتر با انتشار تصویری از خود با نخست وزیر چین نوشته است که از دیدار با لی افتخار می‌کند. 
 
روابط ماسک با چین به دلیل منافع تجاری متعددش پیچیده است. شبکه «ایکس» توسط دولت چین که سانسوری سفت و سخت دارد، مسدود شده است. دولت چین همچنین در مورد برخوردهای نزدیک بین ایستگاه فضایی خود و ماهواره‌های پرتاب‌شده توسط شرکت «اسپیس‌ایکس» به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.
 
با این حال، تسلا کارخانه‌ای در شانگهای دارد و مدل Y این شرکت، پرفروش‌ترین خودروی برقی یا هیبریدی شارژی در چین در مارس ۲۰۲۴ بوده است. دو مدل پرفروش‌تر متعلق به BYD، یک شرکت سازنده چینی است که با تسلا برای تبدیل شدن به بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی جهان رقابت می‌کند.
 
بازدید و گزارش توافق با بایدو با هیجان سرمایه‌گذاران تسلا مواجه شد که بسیاری از آن‌ها برای توجیه موقعیت تسلا به عنوان باارزش‌ترین خودروساز جهان، روی قابلیت‌های بالقوه رانندگی خودکار حساب باز کرده‌اند. 
 
از اثرات مثبت این توافق برای تسلا می‌توان به افزایش ۶ درصدی سهام این شرکت در بازارهای نیویورک اشاره کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول